Gå til innhold

Hyttetur med vennegjeng - ok mtp smittevern?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har planlagt en hyttetur med en vennegjeng (4-5 stk). Dette er folk som ikke bor sammen til vanlig, men hytta er ganske stor, så vi kan stort sett holde avstand. Planen er også å kjøre dit i samme bil, men da er det jo umulig å holde nok avstand. Er dette innafor mtp smittevernregler? Er det greit hvis vi kjører flere biler?

Anonymkode: da71d...539

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 5db05...7b5

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har planlagt en hyttetur med en vennegjeng (4-5 stk). Dette er folk som ikke bor sammen til vanlig, men hytta er ganske stor, så vi kan stort sett holde avstand. Planen er også å kjøre dit i samme bil, men da er det jo umulig å holde nok avstand. Er dette innafor mtp smittevernregler? Er det greit hvis vi kjører flere biler?

Hvis dere klarer å holde en meter mellom dere i bilene er dere gode. Her må dere bestemme dere for om det er verdt risikoen.

Anonymkode: 82d8c...6f0

• Liker 1
Skrevet

Lykke til med å holde en meter og ikke dele av ting hele helgen! Hehe! 

• Liker 4
Skrevet

Nei, bilturen alene gjør at det ikke er ok. Nå antar jeg at turen tar mer enn 15 min.

Anonymkode: d4ab8...abd

• Liker 3
Skrevet

Hadde gjort det, klarer ikke å holde smittereglene, men det er jo ett begrenset antall personer. 

Anonymkode: fa84e...8b3

• Liker 6
Skrevet

Skal dere kjøre bil sammen, oppholde dere på hytta sammen, dele toalett og spise sammen så kan dere like gjerne ha gruppesex, lite forskjell med tanke på smittevern.

• Liker 3
Skrevet

Det må være lov å leve. Dra på hyttetur og kos deg. Det ville jeg gjort.

Anonymkode: b4c7f...edf

• Liker 12
Skrevet

Det synes jeg må være innafor.

God tur! 

• Liker 5
Skrevet

Ja. Ikke dropp små sosiale sammensetninger for smittevern nå. Sannsynligheten for at en av dere er smittet er svært lav.

Etter dette året er det viktig å holde på vennskap og pleie relasjoner med mennesker man bryr seg om.

God tur.

• Liker 9
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Tenker at det er litt avhengig av hvor mange andre nærkontakter man har. Er dere f.eks 4 single/2par uten barn som bor langt fra familie, jobber fra hjemmekontor og handler på kolonial, så er det noe annet enn om dere er 5 stk som bor med andre familiemedlemmer, drsr på byen hver helg, trener på treningsstudio og reiser masse med kollektivtransport.

Man skal hoøde 1m avstand til alle bortsett fra sine nærmeste. Så får du vurdere hvorvidt disse menneskene er dine nermeste.

Anonymkode: 7e484...366

• Liker 3
Skrevet

Kos dere!! 

Anonymkode: 8f741...83d

• Liker 5
Skrevet

4-5? Ja, kanskje prøv å holde dere unna folk når dere kommer hjem i ettertid. 

Anonymkode: 70f7a...f9b

• Liker 1
Skrevet

Kjør på! 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er en av de som er/har vært livredd, men har nå etter et halvt år merket at livet umulig kan leves ensomt alene i leilgheten med merkelig atferd og rart forholdt til folk. Så jeg har begynt å omgås familien min (som jeg ikke bor med), dvs av og til besøke dem, spise middag osv. I tillegg møter jeg noen venner, og nå må man etterhvert begynne å besøke hverandre hjemme da det å sitte i parken ikke er noe man kan drive med hele vinteren. SÅ, har tenkt at den risikoen må man ta. Er kjempenøye md håndhygiene og sånn, og prøver å ikke være for tett, men om man skal møtes hjemme og f.eks spise sammen eller spille et spill så må man jo være litt nære hverandre. Men, når dette nå ser ut til å bli en varig situasjon så kan man jo ikke la vær. Da dør hvertfall jeg av andre grunner enn korona tror jeg.
Det er jo risikabelt mtp at de man møter (selv om det er litt begrensa antall folk) er jo at alle har sine jobber og  igjen andre kontakter. Det er jo umulig at man bare har hverandre. Dvs alle vennene (selv om de er få) har hver sine familier og jobber osv. 

FHI har jo sagt "hold avstand til andre enn dine nærmeste", det har gått bort fra det med samme husstand, så tenker jo at man går i retning av en mer "normal" omgang med folk, så  lenge man holder seg unna store foolkemengder, fester, arrangementer og tilstreber å holde avstand til folk i butikk, kollektiv osv. 
Dvs en mer "common sense" smittevern?! Flere som tenker det samme? Det blir vanskelig og uutholdelig om alle skal leve med meters avstand i alle relasjoner i mange år.
Mange av oss har dessuten jobber der avstand ikke er mulig eller meninga. SÅ...

Forrige gang det var pandemi (svineinfluensa) var det jo aldri snakk om avtstand og alt det andre rare? Da var det bare fokus på det vanlige smittevernet som å håndhygiene og hoste i albuen?!)

Anonymkode: 90f66...ef1

• Liker 5
Skrevet

Husk munnbind i bilen 😊

Anonymkode: 3a865...02a

• Liker 1
Skrevet

Det må dere selv vurdere. Høie svarte på en lignende problemstilling i sommer, og han sa det var helt ok hvis de involverte selv mente det var greit. Er man i risikogruppe bør man vurdere det ekstra godt. 

Skrevet

Bruk kondom. Det er det eneste som beskytter.

Anonymkode: 1ee13...036

Skrevet
På 20.8.2020 den 21.25, Iceman skrev:

Skal dere kjøre bil sammen, oppholde dere på hytta sammen, dele toalett og spise sammen så kan dere like gjerne ha gruppesex, lite forskjell med tanke på smittevern.

Nå kan man smitte hverandre med diverse annet enn korona når man har gruppesex, så det blir ikke heeeelt det samme... 😂

Anonymkode: 5fd9b...bf6

• Opprett ny...