AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #1 Skrevet 20. august 2020 Hei, Jeg har nettopp gått gjennom en SA. Fikk positiv graviditetstest på IKM den 24 juli, men begynte å spotte allerede fra den dagen (altså uke 4+0), det tok seg også opp som en kraftig mens etterhvert. Jeg blødde i nøyaktig 3 uker, før det stoppet helt opp. For 2 uker og 2 dager siden viste hCG en verdi på 48. Altså skulle jo tro, siden jeg har stoppet å blø, samt at hCG var så lav for over 2 uker siden, at hCG var ute av kroppen. Men! Jeg tok en EL-test for 5 dager siden som var positiv. Så tok jeg en gravidititdtest i dag (5 dpo), og denne ble positiv med en gang - går det virkelig an at jeg er gravid og at en gravidtest slår ut 5 dpo?? Eller kan dette være hCG som henger igjen etter SA'en - er jo som nevnt over to uker siden hCG var nede i 48 🤷 Anonymkode: 306d7...bd3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #2 Skrevet 21. august 2020 Positiv graviditetstest 5 dpo er umulig, så jeg ville tro det er hcg fra forrige graviditet som henger igjen, og som også slår ut på eggløsningstesten (de reagerer på både lh og hcg). Om ikke hcg var så lavt for to uker siden ville jeg nesten tro du ikke hadde mistet men fortsatt var gravid tross blødningene. Om graviditetstesten ble positiv så har du i alle fall hcg i kroppen fortsatt. Jeg ville kanskje gått til en lege for å måle og se om det stiger eller synker - sakte stigende hcg og blødninger kan være symptomer på graviditet utenfor livmor. Anonymkode: a635e...388
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå