Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Fjortenåringen min er interessert i å bli bedre i engelsk, og jeg tenkte å abonnere på et engelsk jenteblad til henne. Søker jeg på girl's magazine får jeg opp litt av hvert, for å si det sånn...

Noen som kjenner til et OK jenteblad? Bør være sånn passe uskyldig, syns mamman. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fjortenåringen min er interessert i å bli bedre i engelsk, og jeg tenkte å abonnere på et engelsk jenteblad til henne. Søker jeg på girl's magazine får jeg opp litt av hvert, for å si det sånn...

Noen som kjenner til et OK jenteblad? Bør være sånn passe uskyldig, syns mamman.  ;)

Jeg vet ikke om noen magasiner som er rettet direkte mot unge jenter - men jeg ville holdt meg unna de engelske "kvinnemagasinene" som Cosmo, Glamour og liknende, de er litt for voksne for 14-åringer, med mye sextips o.l.

Tror heller jeg ville forsøkt å fått anbefalt en lettlest bok, engelske blader er generelt litt "trashy", synes jeg - men helt greie for våre voksne, besudlede sinn...

Skrevet (endret)

Da jeg var fjorten elsket jeg Elle Girl, Cosmo girl, Sugar og Girls life magazine. Jeg vet ikke om de klassifiseres som uskyldige, det er ofte "stem på den hotteste gutten" og "hvordan bli fornøyd med kroppen din slik den er!". Men da jeg var 14 gikk de ned på "høykant"..

Du får tak i de tre første i Narvesenbutikker, kanskje kjøpe et nummer av hver for å finne ut hva hun liker best først? (Alle Narvesen har nok ikke disse inne, og jeg ser du bor "på landet", men alle Narvesen har mulighet til å bestille de inn for deg, så spør!)

Endret av Newt
Skrevet

Forøvrig, jeg leste aldri om sex i nevnte magasiner. (Men det er jo 10 år siden da..)

Skrevet

Disse engelske bladene benytter mye "slang" og muntlige ord og uttrykk som ikke er så lett å forstå for ikke-engelske personer eller personer som ikke er vokst opp med dette. Ideen om å få henne bedre i engelsk er god, men jeg er litt usikker på om slike jenteblader vil gi den beste uttellinga...

Men det var bare min mening.

Gjest LoisLane
Skrevet

Ser dere er litt skeptiske... Jeg har veldig gode minner selv fra engelske tenåringsblader - de fantes på biblioteket da jeg var tolv - tretten. Syntes det var så kult!

tenkte å abonnere på Time også, men det er ganske tungt stoff der. Får ta en tur på Narvesen og kikke, de du nevnte, Newt, er nok omtrent det jeg hadde tenkt meg. Litt må hun jo lære om sex også... :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...