Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!😊

Er det noen som kan vise til minstelønn som assistent/tilkallingsvikar på sykehjem? Inkl. kvelds/helgetillegg? 

Mistenker at sjefen fusker litt her, har hatt sommerjobb som tilkallingsvikar.

Anonymkode: 677af...6af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette varierer og kommer an på ansiennitet. Garantilønn for 0 års ansiennitet er 301 500,- i året. Hvis du har 35,5t pr uke betyr det 163 kr i timen. Kveld/helgetillegg er normalt 53,- og 56,-

Anonymkode: 82d39...bf0

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette varierer og kommer an på ansiennitet. Garantilønn for 0 års ansiennitet er 301 500,- i året. Hvis du har 35,5t pr uke betyr det 163 kr i timen. Kveld/helgetillegg er normalt 53,- og 56,-

Signerer denne. Jeg har 10 års erfaring og har 199kr i timen pluss tillegg.

Anonymkode: 96e9f...efd

Skrevet

Hadde du kun dagvakter? For da blir timelønnen mindre, da årslønn deles på 37,5 timer.

Viss ikke så er årslønn i kommune sektor 301 500kr året. Har du 35,5 timers arbeidsuke er det = 163,3 kr/timen,

Har du kun dagvakt-turnus er det = 154,6 kr/timen.

Hva får deg til å tro at sjefen fusker? Har du husket levere inn skattekort/frikort? Viss ikke trekkes det automatisk 50% skatt.

Kveldstillegg fra og med kl 17:00 er 56,- Helgetillegg lør/søn er 53.

Skrevet
15 minutter siden, Roseh skrev:

Hadde du kun dagvakter? For da blir timelønnen mindre, da årslønn deles på 37,5 timer.

Viss ikke så er årslønn i kommune sektor 301 500kr året. Har du 35,5 timers arbeidsuke er det = 163,3 kr/timen,

Hva får deg til å tro at sjefen fusker? Har du husket levere inn skattekort/frikort? Viss ikke trekkes det automatisk 50% skatt.

Skattekort er ikke noe man leverer lenger, da arbeidsgiver henter ut dette selv. 

Skrevet

I butikk har man 211,51+ UB tillegg (kveld og helgetillegg)

Anonymkode: de450...024

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I butikk har man 211,51+ UB tillegg (kveld og helgetillegg)

Anonymkode: de450...024

Det er litt urelevant her da.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har jobbet i 7 år og tjener 169 kr timen. Å jobbe på sykehjem som assistent er ikke godt betalt, bedre betalt i butikken. 

Anonymkode: 12f82...c3a

• Liker 1
Skrevet
Jobber og timelønnsatser ut i fra tariffavtaler (37.5 timers uke) 16-17 år 17-18 år Over 18 år
 Sykehjem ufaglært            139,15*       139,15*    154,62*

Anonymkode: de6da...5c7

Skrevet

tror startlønnen over 18 år er 155 i timen uten tilegg. Var det jeg starta på, nå har jeg 180 u/tilegg

Anonymkode: a3f6f...03a

Skrevet
3 timer siden, Roseh skrev:

Takk for svar! Var dette jeg har regna lønna ut på også, og har fått under halvparten av det jeg har regna ut av. 

Hadde både dag og kveld. Har klart meg på frikort i sommer, så skatt skal jeg ikke betale i år.

- ts

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Var dette jeg har regna lønna ut på også, og har fått under halvparten av det jeg har regna ut av. 

Hadde både dag og kveld. Har klart meg på frikort i sommer, så skatt skal jeg ikke betale i år.

- ts

Hvis du har hatt flere arbeidsgivere må du dele opp frikortet mellom dem, ellers risikerer du å betale 50% forskuddsskatt. Kan jo hende det er det som har skjedd? 

Anonymkode: 81c13...2a3

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

- ts

Jobber du i kommunen skal du ha tilgang til timelisten din. Der står det presisert hvilken dato og klokkeslett du har fått betalt for. Så kan du se hvor feilen ligger. Kanskje lederen har ''glemt'' å legge inn et par vakter? Håper du har skrevet ned selv hvilke vakter du har jobbet slik at du har en oversikt å sammenligne med.

Skrevet
På 20.8.2020 den 19.45, AnonymBruker skrev:

Skattekort er ikke noe man leverer lenger, da arbeidsgiver henter ut dette selv. 

Det stemmer, formulerte det feil. Mente om hun har i det hele tatt søkt skattekort eller frikort. Arbeidsgiver kan ikke hente ut dette om du ikke har søkt om det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...