AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #1 Skrevet 20. august 2020 Jeg ble skilt som 35, kjøpte meg en liten fin 2-roms på 50kvm. Så deilig å ha lite, lite å vaske og rydde på. Gikk fra et hus på 200kvm, vi var uten barn heldigvis. Bolig jeg kjøpte var ny, så bestemte meg for at her skal ting være enkelt som mulig. Kjøpte meg sofa og seng, spise bord med stoler. Enkelt og greit. Det har gått 10år nå. MEN!! Alle lurer på hvorfor jeg ikke pusser opp, kjøper pynteputer, pynteting, bilder på veggen, blomster, etc. Jeg elsker måten å leve på uten alle disse tingene, tenk så bortkasta penger å holde på med å pusse opp/male, fikse på ting bare for å skifte utseendet på sitt interiør. Følge trender, ting skal se bra ut. Helt idiotisk tankegang, som igjen tilfredstiller den største miljøbomben i livet: forbrukersamfunnet. Som eksempel: I bladet obos var de hjemme hos en kvinne som hadde bodd på samme sted siden 60-tallet, leiligheten var 100% original. Utenom badet som var pusset opp av borettslaget. Men alle møbler etc, kjøkken og alt var det samme som før. Fantastisk! Anonymkode: 02b41...bd6 12
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #2 Skrevet 20. august 2020 Ja, du har funnet minimalisme. Det er bra, miljøvennlig også. Ikke bry deg om de som maser. De er besatt av forbruksjag. Anonymkode: b6893...4d8 9
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #3 Skrevet 20. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble skilt som 35, kjøpte meg en liten fin 2-roms på 50kvm. Så deilig å ha lite, lite å vaske og rydde på. Gikk fra et hus på 200kvm, vi var uten barn heldigvis. Bolig jeg kjøpte var ny, så bestemte meg for at her skal ting være enkelt som mulig. Kjøpte meg sofa og seng, spise bord med stoler. Enkelt og greit. Det har gått 10år nå. MEN!! Alle lurer på hvorfor jeg ikke pusser opp, kjøper pynteputer, pynteting, bilder på veggen, blomster, etc. Jeg elsker måten å leve på uten alle disse tingene, tenk så bortkasta penger å holde på med å pusse opp/male, fikse på ting bare for å skifte utseendet på sitt interiør. Følge trender, ting skal se bra ut. Helt idiotisk tankegang, som igjen tilfredstiller den største miljøbomben i livet: forbrukersamfunnet. Som eksempel: I bladet obos var de hjemme hos en kvinne som hadde bodd på samme sted siden 60-tallet, leiligheten var 100% original. Utenom badet som var pusset opp av borettslaget. Men alle møbler etc, kjøkken og alt var det samme som før. Fantastisk! Anonymkode: 02b41...bd6 Skulle ønske det ble flere av oss. Er blitt allergisk mot stæsj. Anonymkode: dec1b...d48 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #4 Skrevet 20. august 2020 Det høres ut som en drøm! Jeg fantaserer selv om å ha det så enkelt! Med barn i hus, synes jeg ikke det er så lett. Men det blir stadig mindre. Håper at ungen også blir minimalistisk av seg. Anonymkode: ec82b...c9b 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #5 Skrevet 20. august 2020 Du er jo ikke noe bedre selv når du dømmer andre som mener noe annet enn deg. Det viktigste er at man trives. Noen har det bedre med forskjellige type interiør enn andre, - ingen har noe med hva folk bruker pengene sine på. Jeg lever også relativt minemalistisk, men har jo fargene jeg liker, mye planter, levende lys etc (men ikke mye pyntetting og stæsj og arveting, kun få ting som passer min smak). Og det gjør meg glad, og gir meg energi. Er introvert og er mye hjemme, så viktig å trives. Flott du også har funnet noe du trives med Anonymkode: bf6bf...552 10
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #6 Skrevet 20. august 2020 Deilig! Ja glem de som maser om oppussing, fyffan for no styr og drit. Så flott at du har funnet ut av tiilværelsen! Anonymkode: c7957...f18 3
Nerine_ Skrevet 21. august 2020 #7 Skrevet 21. august 2020 Fint at du har funnet din måte å leve på. Men mange av oss er opptatt av å ha det koselig rundt oss, det er vel ikke så vanskelig å forstå. 8
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #8 Skrevet 21. august 2020 Er veldig med på tankegangen din. Vi kjøpte hus nå, la en del penger i møbler osv og begge har en sterk - og for oss riktig følelse nå om at nå har vi det vi trenger så nå vil vi bruke tiden på andre ting enn interiør . Mange sier jeg vi har det kjempefint og svigermor ymtet om at det så ut som et interiørblad.. tingen er at jeg elsker estetikk. Jeg elsker at ting stemmer men det stopper for meg der. Er overhode ikke interessert i interiør og sånn. Er bare ekstatisk anlagt og når vi nå har investert og innredet så skal det være sånn nærmest livet ut er det opp til oss. Vi er i midten av 30 åra. så ja. Går an å ha det fint og være opptatt av estetikk uten at man ønsker å fornye hele tiden og en interiør-junki Anonymkode: 5888e...38a
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #9 Skrevet 21. august 2020 16 timer siden, Nerine_ skrev: Fint at du har funnet din måte å leve på. Men mange av oss er opptatt av å ha det koselig rundt oss, det er vel ikke så vanskelig å forstå. Kan vel ha det koselig uten å måtte kjøpe noe nytt hele tiden... Anonymkode: 3b0e2...cc6 10
Nerine_ Skrevet 21. august 2020 #10 Skrevet 21. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan vel ha det koselig uten å måtte kjøpe noe nytt hele tiden... Anonymkode: 3b0e2...cc6 Utifra HI forstår jeg det som at TS ikke har særlig med pynt i det hele tatt, men mulig jeg misforstår. 1
Heihola Skrevet 21. august 2020 #11 Skrevet 21. august 2020 Å være opptatt av interiør er en interesse som alt annet. Jeg har den interessen, men jeg har god forståelse for at andre kanskje ikke har den samme interessen. Og det er selvfølgelig helt greit! Jeg er f.eks. ikke opptatt av sminke, og kan ikke sminke meg.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #12 Skrevet 21. august 2020 Det kan jo være de synes du har så lite ting at det blir upersonlig? Ikke at du må bytte alt hele tiden, men hvis du har hjemmet ditt helt uten bilder på veggene, blomster, boller, gardiner, gulvtepper, pynteputer og pledd blir det ganske tomt og sterilt. Litt som en kjip visningsleilighet der ingen tok seg bryet med å spørre en interiørkonsulent. Anonymkode: 27e3b...634 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #13 Skrevet 21. august 2020 Ulempen er jo at alt må vedlikeholdes etter en viss tid. Bad og kjøkken blir slitt, og i eldre boliger er disse også mange ganger veldig upraktiske om de ikke er byttet ut etter noen år. Anonymkode: 5412f...ab0 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #14 Skrevet 22. august 2020 23 timer siden, Nerine_ skrev: Fint at du har funnet din måte å leve på. Men mange av oss er opptatt av å ha det koselig rundt oss, det er vel ikke så vanskelig å forstå. 6 timer siden, Nerine_ skrev: Utifra HI forstår jeg det som at TS ikke har særlig med pynt i det hele tatt, men mulig jeg misforstår. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan jo være de synes du har så lite ting at det blir upersonlig? Ikke at du må bytte alt hele tiden, men hvis du har hjemmet ditt helt uten bilder på veggene, blomster, boller, gardiner, gulvtepper, pynteputer og pledd blir det ganske tomt og sterilt. Litt som en kjip visningsleilighet der ingen tok seg bryet med å spørre en interiørkonsulent. Anonymkode: 27e3b...634 Men ikke alle synes at pynteputer, pledd og gardiner er nødvendig for å trives i eget hjem. Jeg tenker, be my guest, men ikke trekk deres syn nedover øra på TS. Sånn som venninnene hennes gjør. De kommer jo på besøk og spør og graver om ikke hun skal endre hjemmet sitt snart. Det er relativt respektløst må jeg si. Sagt på en annen måte. Må man ha pynt hjemme for å ha det fint..? Anonymkode: b6893...4d8 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #15 Skrevet 22. august 2020 Alle har sin stil. Jeg synes ikke noe om femti pynteputer, lammeskinn i hver stol, tusen lykter i ett og samme rom, og noen fat med intetsigende dilldall. Det er noen som liker det slik, og da får de kose seg med det. Jeg har ikke noen grunn til å si at de burde kvitte seg med det. Anonymkode: dec1b...d48 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #16 Skrevet 22. august 2020 Jeg synes det er dritkult at dere får det til og trives, og jeg skulle ønske jeg også var sånn. Anonymkode: e2116...d71
Nerine_ Skrevet 22. august 2020 #17 Skrevet 22. august 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men ikke alle synes at pynteputer, pledd og gardiner er nødvendig for å trives i eget hjem. Jeg tenker, be my guest, men ikke trekk deres syn nedover øra på TS. Sånn som venninnene hennes gjør. De kommer jo på besøk og spør og graver om ikke hun skal endre hjemmet sitt snart. Det er relativt respektløst må jeg si. Sagt på en annen måte. Må man ha pynt hjemme for å ha det fint..? Anonymkode: b6893...4d8 Dette er et diskusjonsforum, alle kan si sin mening. Som sagt, at TS trives sånn er helt fint, jeg kunne aldri hatt det sånn. Det må være lov å si. Endret 22. august 2020 av Nerine_
Suma Skrevet 22. august 2020 #18 Skrevet 22. august 2020 Blir det ikke mye gjenlyd i leiligheten din? Ellers kult at du har funnet ut hvordan du trives😊
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #19 Skrevet 22. august 2020 3 timer siden, Nerine_ skrev: Dette er et diskusjonsforum, alle kan si sin mening. Som sagt, at TS trives sånn er helt fint, jeg kunne aldri hatt det sånn. Det må være lov å si. Joa men, du skriver ordrett «Men mange av oss er opptatt av å ha det koselig rundt oss, det er vel ikke så vanskelig å forstå«. Ikke vanskelig å forstå at du mener din metode er riktig. Ja, man kan godt si sin mening, uten å tråkke på andres samtidig. Ts har det også koselig hjemme. Anonymkode: b6893...4d8 3
skrue Skrevet 22. august 2020 #20 Skrevet 22. august 2020 On 8/20/2020 at 2:40 PM, AnonymBruker said: Jeg ble skilt som 35, kjøpte meg en liten fin 2-roms på 50kvm. Så deilig å ha lite, lite å vaske og rydde på. Gikk fra et hus på 200kvm, vi var uten barn heldigvis. Bolig jeg kjøpte var ny, så bestemte meg for at her skal ting være enkelt som mulig. Kjøpte meg sofa og seng, spise bord med stoler. Enkelt og greit. Det har gått 10år nå. MEN!! Alle lurer på hvorfor jeg ikke pusser opp, kjøper pynteputer, pynteting, bilder på veggen, blomster, etc. Jeg elsker måten å leve på uten alle disse tingene, tenk så bortkasta penger å holde på med å pusse opp/male, fikse på ting bare for å skifte utseendet på sitt interiør. Følge trender, ting skal se bra ut. Helt idiotisk tankegang, som igjen tilfredstiller den største miljøbomben i livet: forbrukersamfunnet. Som eksempel: I bladet obos var de hjemme hos en kvinne som hadde bodd på samme sted siden 60-tallet, leiligheten var 100% original. Utenom badet som var pusset opp av borettslaget. Men alle møbler etc, kjøkken og alt var det samme som før. Fantastisk! Anonymkode: 02b41...bd6 På alt det du sparer av rusket du nevner over så kan du kjøpe noe skikkelig kunst å ha på veggene. Det kan du se på som en investering som antagelig kan selges senere uten tap eller kanskje med gevinst. Det er ikke så lett å få til med pynteputer. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå