AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #1 Skrevet 20. august 2020 Når kan et barn være alene hjemme på kveldstid? evt natt? kan en 16 åring passe en 11 åring over natten? Anonymkode: c42cf...f88
Gjest Dævendøtte Skrevet 20. august 2020 #2 Skrevet 20. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når kan et barn være alene hjemme på kveldstid? evt natt? kan en 16 åring passe en 11 åring over natten? Anonymkode: c42cf...f88 Ja, det bør ikke være noe problem. Men som alltid, det kommer helt an på hvordan ungene er.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #3 Skrevet 20. august 2020 53 minutter siden, Dævendøtte skrev: Ja, det bør ikke være noe problem. Men som alltid, det kommer helt an på hvordan ungene er. Takk! begge er ganske rolige og gode venner. Men er usikker på om ansvaret blir litt stort for 16 åringen...? Anonymkode: c42cf...f88
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #4 Skrevet 20. august 2020 I hvilken anledning er dette? Er det et engangstilfelle? Og er det en hel natt og hvor ofte? Anonymkode: 5df99...d2b
baldrian Skrevet 20. august 2020 #5 Skrevet 20. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er usikker på om ansvaret blir litt stort for 16 åringen...? Har dere en voksen nabo som du stoler på, som kan vite om at de er alene og som de kan kontakte hvis det mot formodning oppstår en situasjon der de trenger hjelp? 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #6 Skrevet 20. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: I hvilken anledning er dette? Er det et engangstilfelle? Og er det en hel natt og hvor ofte? Anonymkode: 5df99...d2b 1 minutt siden, baldrian skrev: Har dere en voksen nabo som du stoler på, som kan vite om at de er alene og som de kan kontakte hvis det mot formodning oppstår en situasjon der de trenger hjelp? God ide med nabo! det har ikke skjedd enda, men da jeg har en jobb som innimellom krever overnatting borte hadde det vært greit å vite sånn ca når jeg kan forvente at den eldste kan passe yngste over natten. Anonymkode: c42cf...f88
Ulrikke Skrevet 20. august 2020 #7 Skrevet 20. august 2020 (endret) En 16-åring kan - i all hovedsak - fint passe et så stort barn som en 11-åring over natta. Gitt at de begge er ok fornuftige og ikke er ute etter å lage krig med hverandre. Min stedatter passet vår datter noen ganger om natta på den alderen. Begge jentene er/var modne og rolige, samme aldersforskjell. Greit at de har noen de kan ringe OM det skulle oppstå noe da.... 16-åringen kunne jo ha flyttet på hybel for å gå på videregående om man bodde sånn til.... Og en 11-åring er som regel enkel å ha med å gjøre! Pass på at røykvarslere osv er i orden, så tenker jeg det er null problem! Endret 20. august 2020 av Ulrikke 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #8 Skrevet 20. august 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk! begge er ganske rolige og gode venner. Men er usikker på om ansvaret blir litt stort for 16 åringen...? Anonymkode: c42cf...f88 Mange 16-åringer bor jo på hybel alene, så det bør jo gå bra:) Anonymkode: ba245...fc7 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 20. august 2020 #9 Skrevet 20. august 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk! begge er ganske rolige og gode venner. Men er usikker på om ansvaret blir litt stort for 16 åringen...? Anonymkode: c42cf...f88 Noe jeg egentlig ikke liker å si, men da jeg var 16, bodde jeg alene på hybel og hadde ansvaret for å få to små barn avgårde til barnehage og dagmamma. Byttet gratis hybel mot at jeg stod opp med ungene, spiste frokost med de og fikk de levert på morgenen. Du kjenner barna dine best, selv hadde jeg ikke nølt å la mine to bonusbarn være hjemme alene en kveld og påfølgende natt. Det er så enkelt å komme i kontakt med voksne. Og ja, det kan begynne å brenne, men sånn kan man ikke tenke. Bare sørg for at de ikke har levende lys osv. Snakk med en nabo, avtal tid å ringes eller sende sms. Dette ordner seg
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #10 Skrevet 20. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Når kan et barn være alene hjemme på kveldstid? evt natt? kan en 16 åring passe en 11 åring over natten? Anonymkode: c42cf...f88 Mener du når klokka? Anonymkode: 84ba2...457
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #11 Skrevet 20. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mener du når klokka? Anonymkode: 84ba2...457 Nei- alder på barnet. Anonymkode: c42cf...f88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå