Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjefen min har sagt at alle som ønsker det kan søke om hjemmekontor for å slippe kollektivtrafikken. Jeg var en av dem som søkte, men ble anbefalt å komme til kontoret. Istedenfor kollektivreising ble det foreslått at jeg kan sykle til jobben.

Det skulle jeg gjerne gjort. Problemet er bare at jeg ikke kan sykle. Ulike omstendigheter i barndommen gjorde at jeg aldri fikk lært meg dette. Har heller aldri eid en sykkel. Jeg har ofte blitt latterliggjort for dette. Blant annet har min svigerinne fortalt det til hele sin familie,og snakket om hvor merkelig det er at jeg ikke kan sykle. Synes derfor det er veldig skamfullt å måtte fortelle dette til sjefen. Hvordan skal jeg ordlegge meg og forklare situasjonen? Det er snakk om ca. 1 times sykkeltur langs trafikkert hovedvei i storby. Er rett og slett redd jeg vil skade meg om jeg legger ut på tur uten å kunne sykle.

Anonymkode: d3599...1c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv folk som liker å sykle kan kvie seg for en slik tur to ganger om dagen. Si til sjefen at du heller reiser kollektivt.

• Liker 22
Skrevet

1t sykkeltur utgjør ca 20 km. Du bor altfor langt unna til at dette er realistisk å kreve. 

Anonymkode: 28516...147

• Liker 21
Skrevet

Hvorfor skal du ordlegge deg på en spesiell måte? Kan du ikke bare si det som det er, at du fikk aldri lært deg å sykle, at du skammer deg litt over dette og håper på forståelse. 

Hvis sjefen di er normal, vil han forstå, ikke latterliggjøre deg, og kanskje tilby deg opplæring. Men å kreve 1 times sykkeltur til arbeid, tyder på at han ikke er helt god.

Anonymkode: 15365...3f9

• Liker 9
Skrevet

1 time sykkelvei? Uaktuelt. Hadde det vært snakk om 20-30 minutter så kaasaanskje. Men en hel time er altfor mye å forvente.

Anonymkode: b4bb6...807

• Liker 12
Skrevet

Enten må du jo bare si det som det er med at du ikke kan sykle ellers må du høre om noen kan lære deg det ;) 

Personlig hadde jeg NEKTET for 1t sykkeltur før jobb så jeg møter inn svett. 

Anonymkode: 58107...f01

• Liker 8
Skrevet

Phoebe i Friends ☺❤

Anonymkode: 96178...616

• Liker 4
Skrevet

1 t sykkeltur hver vei er altfor mye. Og svigerinna di er frekk og uhøflig. Har hun ikke noe bedre å snakke om?

Anonymkode: 5f698...14a

• Liker 8
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1 t sykkeltur hver vei er altfor mye. Og svigerinna di er frekk og uhøflig. Har hun ikke noe bedre å snakke om?

Anonymkode: 5f698...14a

Tydeligvis ikke...Var ikke klar over at dette var viden kjent før hun inviterte til rund dag og jeg hilste på fetteren hennes og søsterens samboer for første gang. De sa «det er jo du som ikke kan sykle ikke sant?, har hørt mye om deg«.
Veldig festlig 😟

• Liker 3
Skrevet

Hva om du ikke hadde sykkel? Forventer sjefen din at du kjøper deg sykkel?

1t sykling er altfor langt, og sykling er farlig i trafikken uavhengig om man kan sykle eller ei. Nei det hadde jeg sagt nei til, og at det ikke lar seg gjennomføre.

Anonymkode: 40576...22c

• Liker 4
Skrevet

1t sykling?? 😱 Det hadde jeg aldri godtatt. Spesielt hvis det er langs trafikkert vei. Ekstra fælt på regntunge dager. Og jeg kan sykle helt fint. 

Sjefen din prøver seg, selvfølgelig. Han vil at du skal møte opp. Her må du bare sette foten ned og si nei. Hvis han absolutt vil at du skal møte opp, så må du ta kollektivtrafikk. Da får han velge: økt risiko for smitte på jobben, eller at du har hjemmekontor. 

Hvis du absolutt må komme deg frem på alternativ måte, går det jo an å kjøpe el-sparkesykkel. Men det er dyrt og også utrygt langs trafikkert vei. 

Anonymkode: 41e98...3fa

• Liker 3
Skrevet

Det er bare å si at du ikke har tid eller mulighet til å bruke en time på sykkel. Men du kan jo uansett lære deg å sykle nå i voksen alder.

Skrevet

Hadde bare godtatt dette hvis jeg kunne skrive arbeidstid fra jeg går ut av døra og til jeg kommer inn døra hjemme. Hvis jeg ble pålagt å sykle i 1 time....

Anonymkode: 15fa2...96a

• Liker 4
Skrevet

Sykle en time hver vei til jobb??? Aldri i livet!! 

Du kan prøve å spørre om kompromiss, hjemmekontor noen dager, på kontoret et par dager i uka med kollektivreising? 

Anonymkode: 13f2e...0f7

• Liker 3
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tydeligvis ikke...Var ikke klar over at dette var viden kjent før hun inviterte til rund dag og jeg hilste på fetteren hennes og søsterens samboer for første gang. De sa «det er jo du som ikke kan sykle ikke sant?, har hørt mye om deg«.
Veldig festlig 😟

Jeg er fristet til å konkludere med at den familien ikke er av de med best sosiale ferdigheter. Det er ikke spesielt smarte folk som snakker om sånt og tilmed konfronterer om det, herregud.

Ville bare sagt det til sjefen. Akkurat som det er. Du trenger ikke å si at du syns det er flaut! Se han i øynene og si det som det er. 

• Liker 2
Skrevet

Enig med de andre her, 1 time hver vei til jobb er mye. Si til sjefen at du ikke har sykkel og er heller ikke interessert i å sykle langst traffikert hovedvei. Sjefen kan ikke forlange dette, ei heller kreve at du må kjøpe en sykkel! 

Men for din egen del, lær deg å sykle. Har du noen du stoler på som kan være med deg litt i dine første forsøk på å sykle? Det er ikke vanskelig i det hele tatt, og har man først lært det, så kan man det resten av livet. Ikke la dette bli en ting du har ugjort i livet :) Når det er sagt, så er det absolutt ingen grunn for å skamme seg for å ikke kunne sykle :) 

Anonymkode: 10b39...e98

• Liker 4
Skrevet

Sykle i 1 time utover høsten for å komme meg på jobb? Det snør i helvete før det skjer. Uavhengig av om du kan sykle, dette er bare å si at er uaktuelt.  

• Liker 5
Skrevet

Når ble det flaut å ikke kunne sykle? :klo: Jeg har ikke sittet på en sykkel på 20 år, det koster meg ikke en kalori å fortelle andre at det ikke er en aktuell transportmetode, særlig ikke i byen, og jeg har aldri opplevd at andre har reagert på det.

• Liker 4
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjefen min har sagt at alle som ønsker det kan søke om hjemmekontor for å slippe kollektivtrafikken. Jeg var en av dem som søkte, men ble anbefalt å komme til kontoret. Istedenfor kollektivreising ble det foreslått at jeg kan sykle til jobben.

Det skulle jeg gjerne gjort. Problemet er bare at jeg ikke kan sykle. Ulike omstendigheter i barndommen gjorde at jeg aldri fikk lært meg dette. Har heller aldri eid en sykkel. Jeg har ofte blitt latterliggjort for dette. Blant annet har min svigerinne fortalt det til hele sin familie,og snakket om hvor merkelig det er at jeg ikke kan sykle. Synes derfor det er veldig skamfullt å måtte fortelle dette til sjefen. Hvordan skal jeg ordlegge meg og forklare situasjonen? Det er snakk om ca. 1 times sykkeltur langs trafikkert hovedvei i storby. Er rett og slett redd jeg vil skade meg om jeg legger ut på tur uten å kunne sykle.

Ingen unnskyldning. Ja du får den i el også. ;)

https://www.google.com/search?q=trehjulssykkel+voksen&rlz=1C1GGRV_enNO751NO751&sxsrf=ALeKk01EClCU6aDAKQ_1L5r7A8q17nlpGg:1598005924920&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjnwoP8i6zrAhVriYsKHdd5DxsQ_AUoAXoECAsQAw&biw=1920&bih=937

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...