Gå til innhold

Barnemor er kjempesur fordi vi har dem for lenge i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to stebarn som begge går i barnehagen. I tillegg har jeg nylig blitt mor selv og har en liten en på noen få måneder. Barnemor har blitt en helt annen person siden minste kom til verden. Hun krangler om alt nå, blant annet at stebarna er lenge i barnehagen. Riktig nok har de lange dager, men det er for at jeg skal ha muligheten til å sove ut, har mye våkenetter og lite overskudd pga minste, babyen er en klistremerke baby og henger på meg døgnet rund. Mannen jobber mye nå, vi må komme oss etter koronakrisa og mannen mistet jobben. Han har nylig fått jobb igjen og nå jobber han opp mot 150% for å tjene inn igjen det tapte og grunnet økte utgifter med ny baby i hus. Mesteparten av ansvaret for eget barn og stebarn faller på meg. 

Jeg gjør så godt jeg kan, men ikke lett med 3 unger under 4 i hus. Stebarna har litt lange dager i barnehagen og det går i enkle middager. Men jeg synes ikke dette er feil, da de trives i barnehagen og er glade når de blir henta. De ansatte i barnehagen fortalte at det er ganske vanlig at de eldre barna har litt lange dager i barnehage når de nylig har fått småsøsknen, dette er også vanlig blant biologiske søsken, før noen trekker stemo-kortet her. 

Barnas mor lager en stor sak ut av dette og truer med rettssak hvis hun ikke får ha barna mer. Hun sier 50/50 ordninga ikke fungerer. Mannen sier jeg skal ta det helt med ro og gi blaffen i henne, hun har ingen sak så lenge vi følger barna opp i barnehagen og gjør det vi skal. Det gjør vi ;) 

Men jeg synes likevel det har blitt ett stort irritasjonsmoment, hun sender meldinger og ringer hele tiden for å klage til meg og «kreve»ting på vegne av barna. Vi har forøvrig en ordning der barna har deltbosted og dobbelt opp av alt. De har ALT de trenger hos oss, men likevel blander hun seg og krever ny regndress, når den gamle er kjempefin. Vi kjøper og arver mye bruktklær det er både økonomisk og miljøvennlig, dette er også noe hun er veldig negativ til. 

Har dere noen gode råd? Mannen min har sluttet å svare på meldingene hennes. Derfor blir det desto mer press på meg. Jeg prøver å ha ett godt forhold til henne. Men det går ikke lenger....

Anonymkode: 7e14c...028

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange timer er barn i barnehagen i snitt pr dag ? 

Anonymkode: 5d1ef...90e

• Liker 18
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

for så å komme hjem til en fremmed dame de ikke har bedt om å få En relasjon til

Anonymkode: 5c20b...d16

Hvem i verden tenker du barn har bedt om å få en relasjon til? Sånn rent generelt?

Ellers: Jeg ville fått far til å følge opp kommunikasjon med mor.

• Liker 25
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis faren er på jobb hele tiden, skjønner jeg overhode ikke hvorfor ungene er hos dere overhode.

jeg skjønner ikke hva de skal med deg å gjøre overhode. Hadde det vært mitt barn som jeg skulle sende til far for samvær, også fikk de barnehage 07.00-17for så å komme hjem til en fremmed dame de ikke har bedt om å få En relasjon til, mens far jobbet OT hadde jeg blitt rasende! 

Anonymkode: 5c20b...d16

Du er en av de som er bitter på at mannen har fått ny dame? 

Hvorfor bli rasende på at hun gir dine barn omsorg? Selvsagt må de ha noe med ts å gjøre når hun bor med far, og er mot til søskenet deres. 

Anonymkode: 4b340...9ea

• Liker 39
Skrevet

Permisjon var luksus, og ga meg mer tid med alle ungene. Da jeg var hjemme med barn nummer tre, hadde jeg alle ungene hjemme 1-2 dager i uken. De andre dagene leverte jeg kanskje 10.30. Så hentet faren klokka 16. Bare baby-dagene var alt fokus på baby, og de andre dagene fikk søsknene bli kjent med hverandre. Skjønner godt at moren er skuffet. 

Anonymkode: e2f2a...6a5

• Liker 44
Skrevet

Retorisk spørsmål.

Hvem skulle hatt barna om det bare var fellesbarn?

Dette er jo for en periode, barna trives i barnehagen og kjenner stemor. Dessuten vil de vel gjerne bli kjent med sitt nye søsken?

Anonymkode: da041...49c

• Liker 28
Skrevet

Jeg syntes synd på barna som får fulle dager i bhg hver dag, når man er i permisjon. Hva med å levere senere noen dager? Hente tidligere andre dager? Se på mor som en ressurs.  

Kan lage egen avtale om at hun har de ekstra nå som babyen krever såpass av deg og far er mye borte. 

• Liker 24
Skrevet

Du har fått barn med en som har to barn under fire år? Og du syns det er rart mor til stebarna dine reagerer? Dere må ta dere sammen. Har tre barn selv. To i bhg og baby. De har maks seks timers dag og mye fri selv om far jobber og baby sover lite.

Anonymkode: c1762...faa

• Liker 42
Skrevet

Ja, jeg skjønner heller ikke hvorfor dere tviholder på ordningen når resultatet er lange barnehagedager og uansett minimalt samvær med far som jobber 150%. Og når dere da i tillegg ikke klarer å svare på henvendelser? Når man melder seg ut av kommunikasjonen, så kaster man egentlig bare bensin på bålet. Det må da gå an å få til å lage en avtale for et par måneder fremover der barna er mer hos mor og kanskje har mer fleksibelt samvær med dere når far faktisk har fri og er hjemme?

Anonymkode: d2944...718

• Liker 39
Skrevet

Jeg har foeståelse for at du er sliten pga baby hjemme og at pappaen må jobbe så mye. Men.. om mammaen nå ønsker barna mer så tenker jeg det må være en god ting? Barna har det helt sikkert bra, men nå når pappaen allikevel jobber så mye så virker det rart at de ikke kan være mer hos mor.

Anonymkode: 1535c...a08

• Liker 43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...