Gjest Blondie65 Skrevet 21. august 2020 #21 Skrevet 21. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lengre hvis de har disp. Kan jobbe kun natten hvis det gis disp til det.......det du nevner er en generell «regel» hvorpå det alltid er unntak fra denne. Anonymkode: f3396...0c7 Ja jeg vet. Samtidig vet jeg også at dette er totalt ukjent for ungdom som fester hele natten og våkner til anleggsstøy lørdagsmorgen og lurer på hvordan i helvete det kan være lov - drit nå i at de brøt alle regler i egen bolig med fest til kl 02. Derfor jeg nevner det.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #22 Skrevet 22. august 2020 10 timer siden, Blondie65 skrev: Ja jeg vet. Samtidig vet jeg også at dette er totalt ukjent for ungdom som fester hele natten og våkner til anleggsstøy lørdagsmorgen og lurer på hvordan i helvete det kan være lov - drit nå i at de brøt alle regler i egen bolig med fest til kl 02. Derfor jeg nevner det. Det er da ikke forbudt å ha fest i egen bolig til kl. 02 om natta. Anonymkode: 741a1...72b
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #23 Skrevet 22. august 2020 På 20.8.2020 den 13.19, AnonymBruker skrev: Spar meg. Betaler rett under 10.000 kr/mnd for 45 kvadratmeter. Bygget er relativt gammelt. Alt av hvitevarer måtte jeg skaffe selv. Lekeplassen er midlertidig forsvunnet. Pga byggingen er det mye bråk fra 06-21, vi må gå lange omveier for å komme oss til bhg/skole og parkeringsplassene er forsvunnet. Så jeg må drasse med meg en på 9 mnd og en på 3 år 1,5 kilometer uansett vær, hver gang jeg skal til bilen. Det er ikke akkurat luksuriøst, og jeg skulle gjerne flyttet, men det er ikke bare bare å flytte med to små barn etter studiestart. Vi var hos mine foreldre under korona-perioden, men da vi kom tilbake i juli, har forholdene blitt verre enn før. Jeg har dessuten "bare" et år igjen av studiet, så jeg håper at vi holder ut... men skulle gjerne visst hvilke rettigheter jeg har som leietaker. Jeg skjønner at du har andre interesser enn meg siden du ønsker å kunne leie ut til høyere pris, men ikke gidd å svare på tråden hvis ikke du har noe konstruktivt å komme med. Prøv å sette deg inn i andres situasjon. Anonymkode: 0816d...8c9 Hva mener du med hvilke rettigheter? Det er nå sånn at de har lov til å bygge og arbeidet må jo utføres en viss tid på døgnet. Du har vel ikke akkurat så mye du skulle ha sagt eller rett på noe. Det er likt for alle. Det eneste du kan gjøre er å flytte, men er ikke sikkert du kommer særlig ned i pris ved å flytte . Det er nå engang sånn at bygges det ut så vil det alltid være støy i det området over en periode og ulemper på forskjellige vis. Det er ikke sånn at de tar hensyn til barnefamilier etc. Da hadde de aldri kommet noen vei . Er vel begrenset hvor vanvittig mye bråk det er konstant. Du har jo ikke mere rettigheter som leietaker enn om du hadde eid. Anonymkode: d3e16...ca2 1
Gjest Blondie65 Skrevet 22. august 2020 #24 Skrevet 22. august 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da ikke forbudt å ha fest i egen bolig til kl. 02 om natta. Anonymkode: 741a1...72b Det kan det godt være dersom du bor i et leilighetskompleks og du forstyrrer naboene. Her hos oss skal det være ro mellom 23 og 06 hele uken - det betyr at da må festen trekke innendørs og musikken dempes.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #25 Skrevet 22. august 2020 53 minutter siden, Blondie65 skrev: Det kan det godt være dersom du bor i et leilighetskompleks og du forstyrrer naboene. Her hos oss skal det være ro mellom 23 og 06 hele uken - det betyr at da må festen trekke innendørs og musikken dempes. Altså, det er ikke forbudt å ha fest kl 02. Det som er forbudt er å bråke. Anonymkode: 741a1...72b 1
Gjest Blondie65 Skrevet 22. august 2020 #26 Skrevet 22. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Altså, det er ikke forbudt å ha fest kl 02. Det som er forbudt er å bråke. Anonymkode: 741a1...72b Ja? Var det vanskelig å skjønne?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #27 Skrevet 22. august 2020 På 20.8.2020 den 18.59, Traktor skrev: Samtidig klager de fleste på høye leie- og boligpriser, spesielt studenter og unge som vil inn på boligmarkedet. Hva tror folk ville skjedd om man plutselig sluttet å bygge flere boliger? Jeg er selv godt etablert i boligmarkedet, så for min del slutt for all del å bygge flere boliger! Og dersom man bosetter seg et relativt sentralt sted med ubebygde tomter rundt trenger man ikke akkurat mastergrad for å skjønne at det kommer til å bli byggeaktivitet rundt deg i fremtiden. Tull. Denne byggingen som plager vettet av folk i byene nå har ingenting med behov å gjøre. Det har med politiske vedtak å gjøre. Vedtak om fortetting. På den måten innbiller politikerne seg at trafikken ikke skal øke. Men når det smelles opp hundrevis av bomaskiner hvert år, og eplehagefortettes over en lav sko, så øker trafikken. Hvilket den også har gjort. Det trenger man heller ingen mastergrad for å forstå. Så nå plages innbyggerne i byene av byggestøy OG økt trafikkstøy, støv og eksos. Politikerne lever fremdeles i boblen sin, der de tror at fortettingspolitikken er klimavennlig. Bare så det er nevnt, jeg har ikke bil selv. Her jeg bor finnes det digre områder i rundt kanten av byen som det kan bygges på, og som vil dekke et boligbehov på 70 000 uten å ta en eneste åker, eller rive et eneste hus fra femti-sekstitallet og sette opp fire-fem kasser på tomta. Studentboliger, som er temaet her, kommer kanskje i en litt annen kategori. Kanskje, fordi oppfatningen er at studenter MÅ bo nært campus. Det kan jo diskuteres om det faktisk er så nødvendig som mange mener det er. Dessuten, med alle prosjekter som er vedtatt vil det bli bygget altfor mange boliger her. Sånn sett er det kanskje håp om fred. Om en stund. Anonymkode: 29a07...394
Traktor Skrevet 22. august 2020 #28 Skrevet 22. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tull. Denne byggingen som plager vettet av folk i byene nå har ingenting med behov å gjøre. Det har med politiske vedtak å gjøre. Vedtak om fortetting. På den måten innbiller politikerne seg at trafikken ikke skal øke. Men når det smelles opp hundrevis av bomaskiner hvert år, og eplehagefortettes over en lav sko, så øker trafikken. Hvilket den også har gjort. Det trenger man heller ingen mastergrad for å forstå. Så nå plages innbyggerne i byene av byggestøy OG økt trafikkstøy, støv og eksos. Politikerne lever fremdeles i boblen sin, der de tror at fortettingspolitikken er klimavennlig. Bare så det er nevnt, jeg har ikke bil selv. Her jeg bor finnes det digre områder i rundt kanten av byen som det kan bygges på, og som vil dekke et boligbehov på 70 000 uten å ta en eneste åker, eller rive et eneste hus fra femti-sekstitallet og sette opp fire-fem kasser på tomta. Studentboliger, som er temaet her, kommer kanskje i en litt annen kategori. Kanskje, fordi oppfatningen er at studenter MÅ bo nært campus. Det kan jo diskuteres om det faktisk er så nødvendig som mange mener det er. Dessuten, med alle prosjekter som er vedtatt vil det bli bygget altfor mange boliger her. Sånn sett er det kanskje håp om fred. Om en stund. Anonymkode: 29a07...394 Nå skrev jeg OM MAN SLUTTET Å BYGGE BOLIGER. Mulig du har tungt for det. Det er også et faktum at folk ønsker å bo sentralt, ikke 30 minutter+ med T-bane unna sentrum. I Oslo har man et svært område som er regulert ferdig og klart for utbygging, nemlig Gjersrud-Stenrsrud, men der er det i praksis "ingen" som ønsker å bo. Da blir det følgelig ikke bygd noe heller. Og velger man å bosette seg et slikt sted må man i hvert fall forvente byggestøy i flere titalls år fremover. Det samme gjelder i sentrum av en hovedstad som Oslo, hvor plassen er svært dårlig utnyttet.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #29 Skrevet 22. august 2020 5 timer siden, Blondie65 skrev: Ja? Var det vanskelig å skjønne? Det hjelper antageligvis å skrive hva man mener og ikke ordlegge seg sånn som du gjorde En fest er ikke nødvendigvis bråkete. Kanskje alle festene du deltar på er det? Anonymkode: b55bc...0c6
Gjest Blondie65 Skrevet 22. august 2020 #30 Skrevet 22. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det hjelper antageligvis å skrive hva man mener og ikke ordlegge seg sånn som du gjorde En fest er ikke nødvendigvis bråkete. Kanskje alle festene du deltar på er det? Anonymkode: b55bc...0c6 Dette er en tråd som handler om støy. Jeg kunne sikkert nevnt det ja, men trodde kanskje det var underforstått at det var det jeg mente siden jeg også refererte til regelverk tidligere i tråden.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #31 Skrevet 22. august 2020 Her jeg bor, var det arbeid fra kl 7 om morgenen før mars, nå er det fra kl 5 om morgenen. De har mye etterslep å ta igjen, og det jobbes til og med på søndager, men da med arbeid som ikke støyer. Så jeg tror du bare må godta at du bor i et byggeområde. Du er ihvertfall ikke alene om å våkne til dette. Anonymkode: e0f30...8f8
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #32 Skrevet 23. august 2020 Vi har god erfaring med å sende saklig mail til ansvarlig utbygger, med info om at det er støyende aktivitet før kl 07, og da fått takk for beskjed, og de har strammet opp håndtverkerfirmaene. Seriøse utbyggere ønsker ikke at det jobbes ulovlig til irritasjon for naboer. Anonymkode: 1690e...1df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå