AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #1 Skrevet 20. august 2020 Pleier barnevernet og dekke for advokaten din? Her mente advokaten min at dem ikke dekker og at det plutselig ikke er fri rettshjelp i møte. Synes er skummelt og dra på en møte uten advokaten til stedet. Han mente at det var bedre at jeg dro alene. Pleier ikke i fleste tilfeller å være fri rettshjelp når det kommer til Bv? Anonymkode: 5b547...73d
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #2 Skrevet 20. august 2020 Det kommer helt annpå hvor mye du tjener. Dette burde advokaten din vite. Har du ikke råd til advokat så ta med deg en venn eller en i familien. Du har krav på å ha med deg en person hvis du vil. Barnevernet dekker ikke advokat. Anonymkode: 0cf3d...f74
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #3 Skrevet 20. august 2020 Fri rettshjelp er kun Hvis det blir snakk om omsorgsovertakelse. Altså en rettssak Det kan også være praksis at barnevernet dekker en innledende time med advokat, men det må du avklare Anonymkode: 503f5...bd5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #4 Skrevet 20. august 2020 Det er inntektsgrense for fri rettshjelp. For å få fri rettshjelp i møte med bv, må du tene under ein viss sum. I saker som går for Fylkesnemnda, får foreldre dekka advokat-utgiftene. Du får altså ikkje dekka advokatutgifter i samband med ei undersøkingsak, viss du da ikkje har låg inntekt. https://www.fylkesmannen.no/nb/Folk-og-samfunn/Fri-rettshjelp/ Det hender at barnevernet tilbyr å dekke eit visst antall timar med advokat. Bv er ikkje forplikta til dette. Viss bv betaler advokaten, er det vel heller usikkert om du får velje advokaten sjølv... Det kan eg ikkje uttale meg om. Anonymkode: 37cdc...1ce
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #5 Skrevet 20. august 2020 Dersom det ikkje er aktuelt å stille med advokat pga høge utgifter, så vil eg råde deg til å ta med ein "voksen" person på møte med barneverntenesta. Viss det skulle bli diskusjon rundt kva som vart sagt på møtet, er det ein fordel om de er to. Anonymkode: 37cdc...1ce
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #6 Skrevet 20. august 2020 Du kan jo alltid kreve at de dekker utgiftene til advokat. Nekter de så blir det ikke noe møte. Anonymkode: 7bff1...d9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå