AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #1 Skrevet 20. august 2020 det jeg lurer på: Hvordan legger dere barnet deres for å sove i vogna? Mini har alltid sovna raskt i vogn, har enten trillet et par min og latt han stå i oppkjørselen, eller så har han sovnet mens vi har vært på vei et sted og sovet gjennom det meste. I sommer har han derimot nekta å la oss ta ned ryggen på vogna. Han sitter fremoverlent med hodet utafor kalesjen, skal få med seg absolutt alt, og sovner først etter minst 15 min trilletur på en kjedelig vei hvor vi ikke møter folk. Tar vi ned ryggen hylgråter han og kaver seg sånn opp at å sovne blir umulig, eller hikster seg i søvn etter mye synging og kosing. Da sover han også veldig kort og våkner med gråt. Å bare legge han ut i vogna og la han sovne selv har samme resultat, selv om det har fungert tidvis før. Sovner selv på fem min på kvelden. Legges til samme god hver dag, mellom 11 og 11:30. nå skal vi begynne i barnehagen, og han skal sove i vogn. Jeg gruer meg! Troor jo de kommer til å få det til etterhvert, men de første dagene er det jo jeg som skal legge han. Og jeg aner ikke hvordan 🙈🙈🙈 tips? Anonymkode: 6e463...336
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #2 Skrevet 20. august 2020 TS her. kan også legge til at når han sovner nå, så må han sove sittende, Våkner med en gang ryggen legges ned. Vogna vår er en mountain buggy sportsvogn, med flat liggedel om det har noe å si. Anonymkode: 6e463...336
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #3 Skrevet 20. august 2020 Snart 1-åring her og barnehagestart til uken. Har gått fra 2 til 1 dupp denne uken. Hun pleide å ha dupp nr 1 i sengen og dupp nr 2 i vognen, men nå har vi bare 1 dupp i sengen siden hun skal sove inne i barnehagen, så er kanskje ikke så mye råd å hente fra meg. Når hun sov dupp nr 2 i vognen, så var hun litt seig å få til å sove, så pleide nesten alltid å gå tur (fungerte ikke å bare så å trille litt) Så da begynte jeg turen gjerne 30 min før hun "måtte" sove. Så fikk hun sitte litt oppe å titte først å bli litt trøtt også la jeg ned, det gikk som regel fint. Men skjønner jo at det kan bli litt vanskelig i barnehagen. Tenker hvis det er du som skal legge henne de første dagene i barnehagen, så kan du jo kanskje prøve å trille en tur om du gjør nå? Selv om han blir sint av å bli lagt ned nå også. Forhåpentligvis blir han trøttere av å være i barnehagen etterhvert at det gjør det lettere med søvnen. Kanskje det hjelper at det ikke er du som er der også? Føler mitt barn ofte kan reagere mer hvis jeg triller fordi hun vil opp til meg noen ganger. Anonymkode: b2e8c...8fb
Outlander Skrevet 20. august 2020 #4 Skrevet 20. august 2020 Barn er annerledes med andre enn foreldrene sine. Han kommer til å bli nok sliten så regner med at det kommer til å gå bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå