Gå til innhold

Levere i bhg(dere som har flere bhg barn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her får ikke søsken være med å levere. Selv om 3 åringen står helt rolig i garderoben når jeg leverer lillebror har jeg nå fått beskjed om at han må vente ute. Ute har jeg ingen kontroll og der begynner han å leke der det ikke er lov. De har delt opp uteplassen i fire og han hører til området ytterst i bhg og lillebror innerst i bhg. Dvs han kan kun leke i området lengst unna der jeg leverer lillebror. Men når jeg har kommet ut har han vært på blant annet sklia og huska som hører til en annen avdeling.

Hvordan løser deres bhg dette eller hvordan gjør dere det med levering? 

Anonymkode: db0c9...fca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke to barn i barnehage, så ingen erfaring dessverre. Fiffig problemstilling, jeg forstår jo tanken til barnehagen, selv om de kan anta at hvis storebror har smitte (som er grunnen til at han ikke får komme inn) så vil jo du og lillebror komme inn med akkurat samme smitte... Så helt logisk er ikke dette. 

Går det an å levere storebror først, med lillebror i vogn eller bæresele? 

Jeg tror jeg ville problematisert det med styrer, og skrive akkurat det du skriver her. Må jo gjelde flere familier i barnehagen deres også. Spør hvilken løsning styrer foreslår. 

• Liker 2
Skrevet

De kan ikke seriøst mene at man skal la en 2-3 åring løpe rundt ute alene i opptil 10 minutter? Da må de i såfall ha en vakt. 

Anonymkode: bf211...b50

• Liker 6
Skrevet

Nå har ikke minstemann her begynt å gå selv enda, og foreløpig får han være med inn (bærer han). Men om han ikke hadde fått det måtte man nesten prøvd å avtale at de ansatte hadde kommet og møtt de større søsknene i døra eller garderoben. Er det en løsning?

Anonymkode: 78127...12f

Skrevet

Jeg leverer først eldste med minste på armen, eller i vogna.

Anonymkode: 444ac...be4

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her får ikke søsken være med å levere. Selv om 3 åringen står helt rolig i garderoben når jeg leverer lillebror har jeg nå fått beskjed om at han må vente ute. Ute har jeg ingen kontroll og der begynner han å leke der det ikke er lov. De har delt opp uteplassen i fire og han hører til området ytterst i bhg og lillebror innerst i bhg. Dvs han kan kun leke i området lengst unna der jeg leverer lillebror. Men når jeg har kommet ut har han vært på blant annet sklia og huska som hører til en annen avdeling.

Hvordan løser deres bhg dette eller hvordan gjør dere det med levering? 

Rart... hos oss må søsken som ikke går i samme bhg vente helt utenfor bhg, mens de som går i samme bhg får være med i yttergarderoben og har samme grense som oss voksne. Så mi på 4,5 sitter pent på benken innenfor døra og venter mens jeg leverer lillesøster. Tidvis henger hun utenfor men det hadde hun aldri klart da hun var bare 3...

Anonymkode: a5678...2ac

Skrevet
1 time siden, gullhjerte skrev:

Jeg har ikke to barn i barnehage, så ingen erfaring dessverre. Fiffig problemstilling, jeg forstår jo tanken til barnehagen, selv om de kan anta at hvis storebror har smitte (som er grunnen til at han ikke får komme inn) så vil jo du og lillebror komme inn med akkurat samme smitte... Så helt logisk er ikke dette. 

Går det an å levere storebror først, med lillebror i vogn eller bæresele? 

Jeg tror jeg ville problematisert det med styrer, og skrive akkurat det du skriver her. Må jo gjelde flere familier i barnehagen deres også. Spør hvilken løsning styrer foreslår. 

Lillebror er 1,5 år og sitter ikke i vogn lenger. Han måtte uansett ha sittet i vognen utenfor avdelingen og det fungerer ikke. Har gitt bort/solgt alt av bæretøy siden minsten ikke har interesse av å sitte der. Han lærte å gå tidlig så vil helst gå selv. 

Ja må høre hvordan jeg skal løse dette. De hadde ikke noe god løsning. Sa bare at søsken ikke kan bli med inn. 

Ts

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kan ikke seriøst mene at man skal la en 2-3 åring løpe rundt ute alene i opptil 10 minutter? Da må de i såfall ha en vakt. 

Anonymkode: bf211...b50

Det hadde ikke vært et problem å latt storebror leke ute. Det er inngjerdet og han er ikke typen som klatrer over gjerder å stikker av. Han ville ikke funnet på noe tull. Problemet er at uteplassen er delt opp i tre-fire områder og han får kun oppholde seg på det området lengst borte fra lillebror sin avdeling men dette skjønner ikke han. Uten oppsyn vil han da løpe rundt på hele området noe som ikke ville vært et problem til vanlig men det er det nå pga korona. 

Ts

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har ikke minstemann her begynt å gå selv enda, og foreløpig får han være med inn (bærer han). Men om han ikke hadde fått det måtte man nesten prøvd å avtale at de ansatte hadde kommet og møtt de større søsknene i døra eller garderoben. Er det en løsning?

Anonymkode: 78127...12f

Jeg har spurt om dette er en løsning men de har ikke personale til dette sier de. Jeg må følge inn. 

Ts

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leverer først eldste med minste på armen, eller i vogna.

Anonymkode: 444ac...be4

Her får ikke søsken komme inn på avdelingen. Er desverre ikke et alternativ å la minsten sitte igjen i vogn utenfor. Hadde han vært en baby så hadde det ikke vært et problem. 

Ts

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart... hos oss må søsken som ikke går i samme bhg vente helt utenfor bhg, mens de som går i samme bhg får være med i yttergarderoben og har samme grense som oss voksne. Så mi på 4,5 sitter pent på benken innenfor døra og venter mens jeg leverer lillesøster. Tidvis henger hun utenfor men det hadde hun aldri klart da hun var bare 3...

Anonymkode: a5678...2ac

Ja min 3 åring står pent ved siden av meg når jeg har levert så det burde jo ikke være et problem. Men fikk idag beskjed på nytt at søsken ikke får være med inn. Han klarer seg fint ute alene men problemet er inndelingen av uteplassen. Den forstår han ikke. 

Ts

Skrevet

Siden det er barnehagen som legger opp til det selv, og du har sagt fra om dilemmaet, ville jeg ikke tatt det særlig tungt at han leker på feil område og bare fortsatt med å la han vente ute.

Med mindre du er redd for smitte selv, da er det kanskje et alternativ å la han sitte i bilen og vente? Med vinduene åpne, selvfølgelig.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, semperflorens skrev:

Siden det er barnehagen som legger opp til det selv, og du har sagt fra om dilemmaet, ville jeg ikke tatt det særlig tungt at han leker på feil område og bare fortsatt med å la han vente ute.

Med mindre du er redd for smitte selv, da er det kanskje et alternativ å la han sitte i bilen og vente? Med vinduene åpne, selvfølgelig.

Jeg er ikke redd for smitte 👍 har foreslått bilen men han vil ikke. Kan ikke låse han inne og han er stor nok til å komme seg ut. Redd han kan bli påkjørt eller smelle døren i en annen bil 🙈 

Fikk tilsnakk av en annen avdeling om at han var på feil området og fikk tilsnakk når han ble med inn så skal ikke være lett 😂

Ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke redd for smitte 👍 har foreslått bilen men han vil ikke. Kan ikke låse han inne og han er stor nok til å komme seg ut. Redd han kan bli påkjørt eller smelle døren i en annen bil 🙈 

Fikk tilsnakk av en annen avdeling om at han var på feil området og fikk tilsnakk når han ble med inn så skal ikke være lett 😂

Ts

I så fall ville jeg ikke brydd meg om tilsnakk fra en annen avdeling. Bare å smile og si noe sånn som at du har sagt det til han, men dere vet jo hvordan tre-åringer er, og se litt liksom-oppgitt ut 🙃

• Liker 1
Skrevet

Eldste venter utenfor og får se barne-tv på mobilen. Fikk skryt av de ansatte for å ha kommet opp med en meget genial løsning ;) I nøden er alt lov 😅

Anonymkode: 710d5...af3

Skrevet

Helt urimelig og meningsløs regel. Heldigvis har ikke vi denne problemstillingen da barnehagen er rasjonell. I tilfelle hadde jeg sagt ar greit, men da må dere komme med en løsning som faktisk fungerer. Det er ikke din jobb. 

Anonymkode: 408d0...350

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eldste venter utenfor og får se barne-tv på mobilen. Fikk skryt av de ansatte for å ha kommet opp med en meget genial løsning ;) I nøden er alt lov 😅

Anonymkode: 710d5...af3

Ok så bra  😊 desverre er ikke min 3 åring noe opptatt av skjerm. Hvertfall ikke ute. Da er det så mye annet spennende å ta seg til 😂 forrige gang jeg ga han mobilen min for å sitte i ro tok han den med ut i gangen vår og lekte at mobilen var et tog 😱 med skjermen plantet godt ned i det skarpe gulvet. Det var den skjermen for å si det sånn 😅

Ts

Skrevet

Her må alle barn leveres på trappa, foreldre får ikke komme inn overhodet.

Det er faktisk en helt genial løsning. En god klem og ha det bra, levering unnagjort på 30 sekunder. Mange bekymrede foreldre som mente at det aaaldri kom til å gå, men det tok ca to dager før det hadde blitt den nye normalen. Med en sånn løsning ville ikke ditt problem ha oppstått, vet du om barnehagen deres har vurdert å gjøre det på denne måten?

Anonymkode: a6ca3...ffe

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her må alle barn leveres på trappa, foreldre får ikke komme inn overhodet.

Det er faktisk en helt genial løsning. En god klem og ha det bra, levering unnagjort på 30 sekunder. Mange bekymrede foreldre som mente at det aaaldri kom til å gå, men det tok ca to dager før det hadde blitt den nye normalen. Med en sånn løsning ville ikke ditt problem ha oppstått, vet du om barnehagen deres har vurdert å gjøre det på denne måten?

Anonymkode: a6ca3...ffe

De gjorde det før sommeren 👍 men nå er det endret til at vi må inn. Max to familier om gangen så kan bli litt kø utenfor. Har ikke inntrykk av at de vil gå tilbake til dette med mindre smitten øker. 

Ts

Skrevet

Her får vi ikke være med inn i bhg i det hele tatt, så sender sms med når vi er der også blir vi møtt enten ved døra til avdelingen dems eller på uteområdet de er på. Så sånn sett funker levering og henting kjapt og enkelt jer. De to første ukene etter sommerferien fikk vi derimot lov til å bli med inn i yttergangen, da var søskna med inn i gangen ved levering/henting. 

eneste som er klønete med å ikke få bli med inn er jo at det da stadig er en jakke/genser/skift oav som ikke blir med hjem etter endt dag siden de ansatte ikke har lagt det i sekken som henger på knagg utenfor avdelinga med matboks og flaske...

Anonymkode: 321f2...163

• Opprett ny...