AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #1 Skrevet 20. august 2020 Sliter med at jeg ofte er uenig i sjefens avgjørelser ettersom de gang på gang ikke gir positive utslag. Har prøvd å gi beskjed flere ganger, men det er som å snakke til en vegg. Det er avgjørelser som går på selskapets resultater og ikke arbeidsmiljø e.l. Hva er det å gjøre? Skal jeg bare bite i det sure eplet og se kapitalen svinne? Anonymkode: b618c...c88
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #2 Skrevet 20. august 2020 Søk ny jobb. Ledelsen kan se og vite andre ting enn du gjør og baserer avgjørelser på andre/flere ting. Men syns du dette er ekstremt frustrerende tenker jeg det lureste er å finne et bedre sted å være. Anonymkode: f156b...bab 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #4 Skrevet 20. august 2020 Er egentlig inne på samme tanke, men har en sikker stilling og redd for at jeg risikerer for mye ved å bytte jobb nå i disse covid tider. Anonymkode: b618c...c88
Gjest padawan Skrevet 20. august 2020 #5 Skrevet 20. august 2020 enig med de over. Bytt jobb hvis du er så uenig.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #6 Skrevet 20. august 2020 Du bør nok vurdere deg å finne noe annet å gjøre dersom du sliter veldig med lederen sine beslutninger. Får du noen forklaring på hvorfor det er slik? Jeg arbeider som leder, og av og til må jeg gjøre elendige beslutninger som virker dårlig gjennomtenkt. Slike beslutninger kan bli tatt fordi det totalt sett gir mindre tap for hele konsernet, selv om det ser dårlig ut for den ene avdeling. Er nøye med å forklare hvorfor slike "dårlige" beslutninger blir tatt for å unngå misnøye. Min erfaring er at de fleste godtar "pest eller kolera" løsninger når de vet hva som er årsaken bak. Og så tar vi i ledelsen selvfølgelig imot innspill fra alle ansatte, og de gangene vi tvert avviser forklarer vi hvorfor. Det ligger alltid en konsekvens bak som vedkommende med forslaget ikke har tenkt på. Dersom dere blir tvert avvist fordi "slik har vi alltid gjort det", så er det noe helt annet. Da ville jeg virkelig sett meg etter en ny jobb. Anonymkode: e6013...c6c 3
Ullvott Skrevet 20. august 2020 #7 Skrevet 20. august 2020 (endret) Jeg synes AB...c6c gir gode innspill her, og en god leder vil gjøre ting på denne måten. Dessverre er ikke alle ledere like gode til å spille med åpne kort. Samtidig kan jeg ikke fri meg fra at TS kommer med en del signaler som tyder på at h*n kanskje ikke har tilfredsstillende rolleforståelse her. Det er leders ansvar å treffe beslutninger. Noen ganger er beslutninger gode, andre ganger ikke. At ansatte "har prøvd å gi beskjed flere ganger" er dermed ikke nødvendigvis det klokeste. Dette fordi: 1. Man gir leder nærmest direkte beskjed om at vedkommende er inkompetent. 2. Man er ikke nødvendigvis blitt bedt om råd - har man da en plikt til å gi disse rådene likevel? 3. Man viser at man ikke har forstått at avgjørelser og beslutninger er leders ansvar. 4. Man besitter ikke nødvendigvis det helhetsbildet leder må jobbe ut ifra. 5. Man skader sin egen karriere ved å framstå som en som arbeidstaker blander seg borti ting h*n ikke har noe med, og som dermed ikke har forstått spillereglene i arbeidslivet. Så hva skal du gjøre, TS? Jo du må vurdere om dette er noe du kan leve med. Hvis du kan det må du i så fall holde kjeft, la sjefen gjøre sin jobb og du din. Hvis ikke må du se deg om etter en annen jobb, og i mellomtiden opptre på en slik måte at attesten din blir god og du får gode referanser. Endret 20. august 2020 av Ullvott 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #8 Skrevet 21. august 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Søk ny jobb. Ledelsen kan se og vite andre ting enn du gjør og baserer avgjørelser på andre/flere ting. Men syns du dette er ekstremt frustrerende tenker jeg det lureste er å finne et bedre sted å være. Anonymkode: f156b...bab og noen ganger har de ansatte rett. her forsvant og penger ut vindu og det ble faktisk en endring etterhvert når flere ansatte begynte å reagere Anonymkode: e2297...6f7
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #9 Skrevet 21. august 2020 Det der er sånne ting jeg ikke orker å bry meg med. Resultatene til arbeidsplassen min har lite å gjøre med min rolle der, så jeg anser det rett og slett ikke som mitt problem. Blir jeg spurt så sier jeg ifra, har jeg en god idé så får sjefen høre det, men jeg orker ikke å legge meg opp i hva som gjøres med mindre det har direkte konsekvenser for meg. Jeg holder hodet lavt og gjør jobben min når jeg er på jobb, og driter i det så snart vakten min er ferdig. Anonymkode: 5986d...090
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå