Gå til innhold

Hvordan går det med dere som nektet å sende barn i barnehage og på skole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fortsatt isolert hjemme alle mann? Hvor lenge tenker dere å ha hjemmebarnehage og hjemmeskole?

Anonymkode: 909ef...07c

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke barn, så det går fint. 

Anonymkode: 7ab72...f00

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har ikke barn, så det går fint. 

Eh, ja, og med det følte du at det var viktig å svare i akkurat denne tråden...?

• Liker 22
Skrevet

Tipper de har sendt ungene avgårde for leeenge siden :))

Anonymkode: 59a5e...fda

• Liker 8
Skrevet

Ja vi har sagt opp barnehagen og sitter å spise bokser med spagetti og fiskeboller😂

Anonymkode: ea6a1...d28

• Liker 10
Skrevet

Min eldste er i barnehage nå, men her var jeg hele tiden klar på at det var snakk om litt tid. Ville vente til den nyfødte var et par uker gammel.

Anonymkode: 0d107...e11

Skrevet

Ser også at "mitt barn skal ikke være prøvekanin for covid19"-gruppa på facebook har gått fra åpen til lukket gruppe. Hva skjer der om dagen, tro?

• Liker 9
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Eh, ja, og med det følte du at det var viktig å svare i akkurat denne tråden...?

Vel, ja, foreldre maser om ungene sine hele tiden så da tenkte jeg å poengtere at jeg ikke har barn. 

• Liker 2
Skrevet

Hvor har det blitt av dere? Dere var jo vitterlig ganske mange. Det var stort sett pga risikogruppe i husstanden at barna skulle isoleres fra omverdenen - antar dere fortsatt har astmaen og allergien deres, så hva var det som endret seg?

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har det blitt av dere? Dere var jo vitterlig ganske mange. Det var stort sett pga risikogruppe i husstanden at barna skulle isoleres fra omverdenen - antar dere fortsatt har astmaen og allergien deres, så hva var det som endret seg?

De ble skremt i begynnelsen, men nå har de skjønt at viruset ikke er så farlig likevel.

Anonymkode: 56655...093

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De ble skremt i begynnelsen, men nå har de skjønt at viruset ikke er så farlig likevel.

Viruset har ikke blitt mindre farlig, 22,6 millioner smittede og 790,000 døde.

Er vel heller det at enkelte mangler disiplin.

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Iceman skrev:

Antall smittede går raskt oppover, men antall døde følger ikke på slik det gjorde før = mindre farlig virus.

• Liker 3
Skrevet

Vi er her. Vi startet å sende barnet tilbake i bhg i juni, men nå er vi litt avventende igjen.

Anonymkode: a0a9c...2de

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er her. Vi startet å sende barnet tilbake i bhg i juni, men nå er vi litt avventende igjen.

I starten av juni var det over dobbelt så mange innlagte som det er nå. Det skulle vel tyde på at det ikke er farligere nå?

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det fortsatt isolert hjemme alle mann? Hvor lenge tenker dere å ha hjemmebarnehage og hjemmeskole?

Vi er her. Vi har sendt datter på skolen nå i august, selv om legene mine advarer om at jeg kan dø av viruset pga immundempende medisiner. En 8åring trenger mer sosialt og pedagogisk enn jeg klarer å legge til rette for på lang sikt. 

Hun har fortsatt 1 lekevenn hun kan leke med inne, og skolen har kohorter med 10 barn.

Anonymkode: 0e30a...1e5

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, Iceman skrev:

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Antall smittede går raskt oppover, men antall døde følger ikke på slik det gjorde før = mindre farlig virus.

Antall døde øker og vil fortsette å øke.
Noe annet ville være oppsiktsvekkemde, ja rent sagt mirakuløst.
Det ryktes om en svært midtertidig nedgang i antall døde sist for et par tusen år tilbake, men dette er ikke endelig bekreftet.

Anonymkode: 5aa4d...667

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I starten av juni var det over dobbelt så mange innlagte som det er nå. Det skulle vel tyde på at det ikke er farligere nå?

I juni gikk antall innlagte ned og ikke opp slik det gjør nå. 

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I juni gikk antall innlagte ned og ikke opp slik det gjør nå. 

Det gikk både opp og ned i juni. Samme som nå i august.

F.eks: 23. juni var det 12 innlagte og 27. juni hadde det økt til 22 innlagte.

Foreløpig er toppen i august den 10. med 16 innlagte og nå har det gått ned til 12 innlagte.

Gjest AineAvive
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hovedårsak til lavere dødelighet er den internasjonale trenden: Unge, spesielt i 20- og 30-årene er største gruppe smittede. Hovedsakelig grunnet fest og samlinger. Viruset har mutert noe, men det er for tidlig å si om det er eller blir mindre dødelig. Man håper jo...

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi er her. Vi har sendt datter på skolen nå i august, selv om legene mine advarer om at jeg kan dø av viruset pga immundempende medisiner. En 8åring trenger mer sosialt og pedagogisk enn jeg klarer å legge til rette for på lang sikt. 

Hun har fortsatt 1 lekevenn hun kan leke med inne, og skolen har kohorter med 10 barn.

Anonymkode: 0e30a...1e5

❤️

• Liker 1
  • Opprett ny...