Gå til innhold

Hvordan bli god i engelsk på 12 uker? Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta privatisteksamen om 12 uker, tar undervisning på privatskole. Men jeg er så dårlig i engelsk, dette er mitt skrekkfag! Hva kan jeg gjøre? Er avhengig av gode karakterer også....

Anonymkode: dd772...4c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se masse filmer/serier på engelsk uten tekst og faktisk hør på hva som sies. 

les engelske bøker, les gjerne høyt. 

Anonymkode: fdb1a...627

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se masse filmer/serier på engelsk uten tekst og faktisk hør på hva som sies. 

les engelske bøker, les gjerne høyt. 

Anonymkode: fdb1a...627

Dette. Og så finnes det mange apper for å lære seg språk.

Skrevet

Er det muntlig eller skriftlig eksamen, eller begge deler? Øv på den formen du skal få, allier deg gjerne med noen andre som kan snakke eller skrive på engelsk med deg frem til da. Du kan skrive dagbok eller spille inn lydlogg på engelsk hver dag. Bare for å vende deg til det. Det er også lurt å se serier uten tekst (hvis muntlig) eller med engelsk tekst (hvis skriftlig).  Lese bøker (skriftlig) eller høre på lydbøker (muntlig) er også nyttig, velg gjerne barnebøker du vokste opp med eller boken bak en film du liker feks, slik at språket er litt lett og innholdet kjent. Jeg lærte masse engelsk av å lese de nyeste harry potterbøkene på engelsk før de kom ut på norsk 

Anonymkode: 5dc8c...d07

Skrevet

Jobb med de målene som står i læreplanen. Ikke fokusér for mye på grammatikk og ordvalg, det viktigste er faktisk å holde seg til temaet og snakke om relevante Ting nnenfor det temaet. 

Anonymkode: f572e...31e

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ta privatisteksamen om 12 uker, tar undervisning på privatskole. Men jeg er så dårlig i engelsk, dette er mitt skrekkfag! Hva kan jeg gjøre? Er avhengig av gode karakterer også....

Anonymkode: dd772...4c9

Jeg er like dårlig i engelsk. I dag må jeg kommunisere på engelsk på jobb. Det går over, fikk selv 3 i engelsk da jeg gikk på vgs.

Anonymkode: 2773b...4a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...