Gå til innhold

Kunde med stor koffert og sa han hadde kommet fra rødt land

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i butikk (ikke mat eller apotek) og en mann var innom som sa han hadde vært i et rødt land. Et land som har vært rødt lenge og han var ikke norsk. Med koffert og det hele. 
Han gikk ikke med munnbind. Vet ikke helt hva jeg skulle gjort i den situasjonen i og med at han er kunde. Han hadde også tenkt seg til lege (om noe helt annet en korona). Jeg håper legekontoret spør hvor han har vært. Jeg tror det er lov for folk i karantene å dra til en matbutikk/apotek om de ikke får andre til å handle for seg? Men butikken min er ikke akkurat nødvendig.. og sentral i tillegg..

Anonymkode: 5338d...b82

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi som jobber med direkte og tett kundekontakt kommer ikke til å oppleve at folk bryr seg. Sto helt tett oppi ansiktet til kunde her om dagen på jobb. Etter 1.5 timer forteller kunden at hn kom fra et rødt land for to dager siden. Personen sto helt oppi ansiktet mitt. Pustet på meg. Snakket. Sa ikke et forbanna ord om dette før etterpå.

jeg ble helt skremt av denne opplevelsen. Kunne like gjerne ha satt en pistol i nakken på meg. Jeg er i risikogruppen og må stille på jobb. Hjemmekontor er helt utenkelig og umulig i mitt yrke. Yrket er relativt kritisk, da en karantene som stenger hele bedriften pga karantene vil få enorme konsekvenser for svært mange. 

Anonymkode: 0de51...dd9

• Liker 3
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i risikogruppen og må stille på jobb.

Alle mener de er i risikogruppen...

Endret av abc123detvardet
  • Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi som jobber med direkte og tett kundekontakt kommer ikke til å oppleve at folk bryr seg. Sto helt tett oppi ansiktet til kunde her om dagen på jobb. Etter 1.5 timer forteller kunden at hn kom fra et rødt land for to dager siden. Personen sto helt oppi ansiktet mitt. Pustet på meg. Snakket. Sa ikke et forbanna ord om dette før etterpå.

jeg ble helt skremt av denne opplevelsen. Kunne like gjerne ha satt en pistol i nakken på meg. Jeg er i risikogruppen og må stille på jobb. Hjemmekontor er helt utenkelig og umulig i mitt yrke. Yrket er relativt kritisk, da en karantene som stenger hele bedriften pga karantene vil få enorme konsekvenser for svært mange. 

Åfyf...Så sint jeg blir av å lese sånt. Det er så mange dumme folk at en nesten gir opp å tro på menneskeheten. Håper inderlig at han var frisk! 

• Liker 3
Skrevet

Butikken ligger på kjøpesenter da? Ville kontaktet vekter så får de ordne med utvisning fra senter og kontakte politi.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, abc123detvardet skrev:

Klapp igjen ignorant ! 

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, abc123detvardet said:

Diabetes og nylig gjennomgått mononukleose burde kvalifisere. Hvorfor kverulerer du? 

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Diabetes og nylig gjennomgått mononukleose burde kvalifisere. Hvorfor kverulerer du? 

Fordi man ikke har noe ordentlig forskning på hvem som er i risikogruppen. Dermed er det latterlig at alle som har en sykdom mener de er i risikogruppen...

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Åfyf...Så sint jeg blir av å lese sånt. Det er så mange dumme folk at en nesten gir opp å tro på menneskeheten. Håper inderlig at han var frisk! 

Hvis det er riktig at det er så mange dumme folk, så betyr det at det er mange som beveger seg fritt i samfunnet i strid med alle karanteneregler.

Spørsmålet er da hvorfor gir ikke dette mange flere smittede og sykehusinnlagte?

Anonymkode: 3d690...237

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Fordi man ikke har noe ordentlig forskning på hvem som er i risikogruppen. Dermed er det latterlig at alle som har en sykdom mener de er i risikogruppen...

Du sier alt dette fordi du ikke er i risikogruppen selv. Omtanke og ansvar for andre er der fremdeles noen som har heldigvis. Det er alltid oppegående folk. Dere andre tenker tydeligvis ikke lenger enn nesa deres, mens dere ser på navlen. Det er en skam.

Jeg ville hatt det helt jævli om jeg hadde forårsaket smitte. Rart ikke alle tenker sånn. Forstår det ikke. 

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis det er riktig at det er så mange dumme folk, så betyr det at det er mange som beveger seg fritt i samfunnet i strid med alle karanteneregler.

Spørsmålet er da hvorfor gir ikke dette mange flere smittede og sykehusinnlagte?

Dette hos oss var for et par dager siden.......

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han nok tror hele pandemien er en eller annen konspirasjonsteori. Enkelte har enda ikke fått med seg at Covid-19 er farlig, kreves nok mange flere døde først.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette hos oss var for et par dager siden.......

Da får vi se om det gir utslag på antallet innlagte om to uker.

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo mange smittede nå. Like mange som det fins politimenn/kvinner i Norge + litt flere

Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Du sier alt dette fordi du ikke er i risikogruppen selv. Omtanke og ansvar for andre er der fremdeles noen som har heldigvis. Det er alltid oppegående folk. Dere andre tenker tydeligvis ikke lenger enn nesa deres, mens dere ser på navlen. Det er en skam.

"De fleste som smittes av SARS-CoV-2 (koronaviruset), får lette symptomer og blir helt friske. Noen grupper har økt risiko for alvorlig sykdomsforløp, men selv de fleste i risikogruppene får milde symptomer." 

image.png

Skrevet
Akkurat nå, Iceman skrev:

Fordi han nok tror hele pandemien er en eller annen konspirasjonsteori. Enkelte har enda ikke fått med seg at Covid-19 er farlig, kreves nok mange flere døde først.

Ja, det kreves mange flere døde for at flere skal få med seg at covid-19 er farlig.

I tillegg bør snittalder på døde synke til langt under normal dødsalder.

Hvis ikke dette skjer er jeg redd det blir vanskelig å overbevise folk om at dette viruset er farlig.

Skrevet
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det er jo mange smittede nå. Like mange som det fins politimenn/kvinner i Norge + litt flere

Er det 17.000 smittede nå? 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Iceman skrev:

Fordi han nok tror hele pandemien er en eller annen konspirasjonsteori.

Nei, bare synes det er dobbeltmoralsk at vi skal gjøre ekstreme tiltak for å redde noen få personer, og likevel dør det ekstremt mange hvert år i Afrika, Sør-Amerika og Asia fordi de har korrupte ledere.

Tenk på hvor mange barn dør av sult på grunn av egoistiske ledere som har null interesse i å fikse landet sitt...

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Nei, bare synes det er dobbeltmoralsk at vi skal gjøre ekstreme tiltak for å redde noen få personer, og likevel dør det ekstremt mange hvert år i Afrika, Sør-Amerika og Asia fordi de har korrupte ledere.

Tenk på hvor mange barn dør av sult på grunn av egoistiske ledere som har null interesse i å fikse landet sitt...

Er reisekarantene et ekstremt tiltak?

Anonymkode: 359f8...aca

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Og poenget ditt?

Er jo faktisk ganske mange som er i risikogruppen, alle sykdommer og tilstander er ikke like synlig.

• Liker 2
  • Opprett ny...