Gå til innhold

1 åring og matpakke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen matpakketips til en 1-åring som har full nekt på brødskive uansett pålegg. Bananlapper som hun tidligere har likt godt er heller ikke så populært lenger. Skal helst bare spise brukt og grønnsaker, men tenker det kan være greit med noen andre forslag også. Lager smoothie også.

Hva har dere i matboksen? 

Anonymkode: d1c17...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan eventuelt forsøke knekkebrød. Middagsglass hvis hun spiser det? 

Anonymkode: 1b4fb...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg at hun hvertfall spiser frukt og grønt! 😁 

Jeg pleier å lage slags "miniomeletter" der jeg tar skinke og ost i muffinsformer, der jeg heller over eggeblandingen og steker ca 20 min i ovn. Lager ca 12 stk og fryser ned 😊

Håper du finner noe som kan duge!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan eventuelt forsøke knekkebrød. Middagsglass hvis hun spiser det? 

Anonymkode: 1b4fb...bce

Føler et knekkebrød er til hardt for en (snart) 1-åring uten så mange tennner? Spiser middagsglass, men tenker hun burde ha noe hun kan spise selv i barnehagen og som ikke de må varme opp og gi henne med skje.. Eller? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mumsa skrev:

Digg at hun hvertfall spiser frukt og grønt! 😁 

Jeg pleier å lage slags "miniomeletter" der jeg tar skinke og ost i muffinsformer, der jeg heller over eggeblandingen og steker ca 20 min i ovn. Lager ca 12 stk og fryser ned 😊

Håper du finner noe som kan duge!

Ja, smart, har tenkt på den løsningen, men ikke gjort det ennå :)  Hun er glad i egg 😄 Pleide å bare koke ett egg og delt i biter som har spist nå😅

Begynner først i barnehagen neste uke, kan jo hende hun godtar brødskiver igjen der, selv om hun har full nekt hjemme nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, smart, har tenkt på den løsningen, men ikke gjort det ennå :)  Hun er glad i egg 😄 Pleide å bare koke ett egg og delt i biter som har spist nå😅

Begynner først i barnehagen neste uke, kan jo hende hun godtar brødskiver igjen der, selv om hun har full nekt hjemme nå!

Det liker min også! Men jeg syns selve plommen blir så sykt mye mer grisete og smuldrete av å bli kokt! Så nå er det som en annen verden. Anbefales 😊

Smoothies da? Jeg har kjøpt sånne gjenbrukbare poser som lett kan fylles. Det er jo litt pes selvfølgelig, men lager en stor porsjon og tar et glass selv som belønning 😄 Kan også fryses!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte med en full pakke med grøt slik at de kan lage grøt når ungen ikke vil ha det som er i matpakka.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik var min også! Nekta å spise brødmat. Spiste derfor nada i bhg...kun den dagen det var varmmat... Resultatet var en ihjelsulten unge som spiste middag hjemme som bare rakkern 😆 Det gikk seg til etterhvert, spiser mer brødmat nå. Stressende periode for alle, men husk at veldig få barn sulter ihjel i Norge. I tillegg blir barna mer sulten i bhg pga høyere aktivitetsnivå, så det kan gå bra! 

Anonymkode: caf8b...7e2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Ny Bruker skrev:

Jeg sendte med en full pakke med grøt slik at de kan lage grøt når ungen ikke vil ha det som er i matpakka.

Smart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Mumsa skrev:

Det liker min også! Men jeg syns selve plommen blir så sykt mye mer grisete og smuldrete av å bli kokt! Så nå er det som en annen verden. Anbefales 😊

Smoothies da? Jeg har kjøpt sånne gjenbrukbare poser som lett kan fylles. Det er jo litt pes selvfølgelig, men lager en stor porsjon og tar et glass selv som belønning 😄 Kan også fryses!

Ja, enig! Veldig grisete😂 Greit når vi har vært ute, men verre inne. Da prøver jeg meg på noen sånne til uken. 

Har akkurat kjøpt sånne poser, så da får jeg teste ut litt forskjellige smoothier :) Noen gode smoothie oppskrifter du bruker? Er vel bare fantasien som setter grenser der! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pizzasnurrer, grove lapper/vaffler/pannekaker, horn med ost og skinke, omelett i ulike varianter (muffins, tynn omelett rullet sammen til å holde i hånden), matpakkemuffins, kokt fullkornspasta med skinkebiter, agurkbiter osv., halve pitabrød (gjerne grove) fylt med pålegg og grønnsaker.

Anonymkode: a3d5f...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, enig! Veldig grisete😂 Greit når vi har vært ute, men verre inne. Da prøver jeg meg på noen sånne til uken. 

Har akkurat kjøpt sånne poser, så da får jeg teste ut litt forskjellige smoothier :) Noen gode smoothie oppskrifter du bruker? Er vel bare fantasien som setter grenser der! 

Jeg pleier å ta på slump! 1 banan, 2 ss havremel (maler bare havregryn), litt vann/melk/juice og noen ss yoghurt og annen frukt til 😊 evt avokado, erter, gulrot

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...