AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #1 Skrevet 20. august 2020 Jeg har termin i slutten av september, og samboeren jobber 3 uker borte og er 4 uker hjemme (han har tatt seg fri 6 uker rundt termin heldigvis). Så jeg kommer til å være mye alene med babyen i lengre perioder. Jeg kommer til å få mye hjelp av familie og svigerfamilie, men ønsker å ta i mot alle tips som kan lette hverdagen litt. Har også en hund som må gå turer hver dag (får mye hjelp av familien til dette - de bor i nærheten og går mye tur og de tar han ofte med seg) Men må selvfølgelig gå turer med han selv også, tenker ikke det blir et stort problem med hund og vogn. Hunden røyter også en del (golden retriver) så må støvsuge daglig. Hva bør jeg tenke på når jeg skal være mye alene med baby? Tenker å handle godt på forhånd, evt. kjøre en kjapp tur på butikken når mamma/svigermor er her på besøk.. Andre ting? Anonymkode: dbc72...8ee
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #2 Skrevet 20. august 2020 Først av alt, ikke ha noen forhåpninger eller forventinger til hvordan livet skal være med baby! Jeg gledet meg til å gå turer med baby og hund. Men hun hatet vogn så det ble ikke trilleturer på oss før hun ble 5 mnd. Jeg slet også å lage mat da hun var en klisterbaby og jeg var dårlig. Mitt råd er: Lag ostesmørbrød eller annen enkel mat og frys ned, så det er bare for deg å varme i ovnen. Robotstøvsuger! Kan du slippe hunden ut i hagen eller noe hvis den får vondt i magen eller må bare ut å tisse når det ikke passer? Slapp av og nyt tiden med baby, ta mange bilder Anonymkode: f1c4d...0ea 1
w0ho Skrevet 20. august 2020 #3 Skrevet 20. august 2020 Storhandel, lage masse mat i store porsjoner og fryse ned til de ukene han er bortreist, sove når babyen sover om du får til (på dagtid også), ha bæresjal/sele så du ikke alltid må gå med vogn (fint når du skal gå korte turer med hunden), robotstøvsuger om dere har råd, ha en kurv med vannflaske, powerbank, litt snacks og lignende om du blir sittende og amme. og husk at alle babyer er forskjellig og at du gjør det lettest for deg selv og følge babyen. Ikke vær så opptatt av rutiner i starten. Vil babyen amme en gang i timen, aå la den få lov til det. Så slipper du å la den hyle i to timer fordi du bare skal amme hver 3time. Samsoving gjør også at du slipper å stå opp om natten men kan ligge på siden og amme. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå