AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #101 Skrevet 2. august 2024 Jeg har aldri slitt psykisk, før jeg høsten 2021 gikk inn i en dyp depresjon med angst, insomni og negativ tankegang. Dette var symptomer på at jeg var utslitt, at presset på jobb hadde økt etter covid og at jeg over tid hadde jobber mer enn kroppen taklet. Legen min var kjempeflink og fulgte med godt opp, og henviste meg til DPS da situasjonen min ikke bedret seg. Deres forslag; bli med i gruppeterapi og gå ut og møte det vi hadde angst for, sammen som en gruppe. Planen var å støtte hverandre og gjøre det sammen. Men problemet var at jeg hadde ikke angst mot noe konkret, jeg hadde angst hele tiden. Jeg spiste middag med angst, så tv med angst, vasket klær med angst - angsten var der hele tiden og det var ingen enkeltfaktorer som utløste den. Så da planen var å dra til byen og gå over gangfelt sammen, kjente jeg at DETTE hadde ingen hensikt. Jeg ble ikke bedre av å gå over gangfelt sammen med en gjeng andre mennesker. Jeg begynte på antidepressiva rett etter dette, og ble raskt bedre. Siden gruppeterapien ikke hadde noen hensikt, ble jeg tildelt egen psykolog og individuelle timer der, men siden jeg gikk på antidepressiva nektet hun å hjelpe meg videre, og ville jeg skulle seponere antidepressiva først. Noe som var helt uaktuelt, ettersom de endelig hadde gitt meg livet tilbake. Så nei, de hjalp meg ikke litt engang. Fikk hjelp på andre hold og betalte av egen lomme. Anonymkode: 20a34...e50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå