Gå til innhold

Prevensjon uten hormoner, erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som bruker lady comp eller lignende og er fornøyd?

Jeg går på p-piller nå, men er lei av å tilføre kroppen hormoner. Føler jeg er konstant hissig og litt eksplosiv. Skiftet nettopp fra piller med to hormoner til kun en type, og merker allerede litt forandring. Vil egentlig være helt uten hormoner. (Spiral er ikke et alternativ)

Anonymkode: fcd5b...500

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold deg til kondom, vil du ikke ha barn så steriliser deg. Kobberspiral er ikke noe å satse på.

Anonymkode: 8db84...279

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke det finnes noe prevansjon uten hormoner utenom kobberspiral og kondom/femidom/pessar og evt spermdrepende glidemiddel (men det er kanskje litt risky).  Jeg har heller ikke noe god erfaring med hormon prevansjon.  Men jordmor snakket om en ny type spiral uten hormoner, som skal være mye bedre enn den gamle kobberspiralen.  Men om spiral ikke er aktuelt så nytter det kanskje ikke.

Jeg har snart to barn så jeg vurderer denn nye hormonfrie spiralen til jeg skal sterelisere meg, for har ikke så lyst å ha en operasjon så kort tid etter fødsel. 

Skrevet
1 minutt siden, Blosy skrev:

Jeg tror ikke det finnes noe prevansjon uten hormoner utenom kobberspiral og kondom/femidom/pessar og evt spermdrepende glidemiddel (men det er kanskje litt risky).  Jeg har heller ikke noe god erfaring med hormon prevansjon.  Men jordmor snakket om en ny type spiral uten hormoner, som skal være mye bedre enn den gamle kobberspiralen.  Men om spiral ikke er aktuelt så nytter det kanskje ikke.

Jeg har snart to barn så jeg vurderer denn nye hormonfrie spiralen til jeg skal sterelisere meg, for har ikke så lyst å ha en operasjon så kort tid etter fødsel. 

Smart valg, kondom er evt beste løsning så lenge.

Hormoprep kan være et helvete for mange. Kobber i musa/kroppen vil jeg heller ikke ha. Steriliserte meg etter 1 barn, det holdt for meg. Har sex uten kondom i forhold, aldri hatt kjønnsykdomer. Sjekker meg hver 6mnd om jeg er aktiv seksuellt.

Anonymkode: 8db84...279

Skrevet

Lurer også på det samme! Om disse ladycomp greiene fungerer.

Har den vanlige kobberspiralen og har bare vondt av den. Virker som jeg får bakteriell vaginose hele tiden av den også. Var ikke slik da jeg hadde et opphold på 6 mnd pga at kroppen støtet den fra seg.

Her er vi enige om at hvis det kun er kondom som er alternativet så får vi bare la vær. Til evt barn eller sterilisering. 

Anonymkode: 834a8...dc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...