AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #1 Skrevet 20. august 2020 Burde man heller gå tilbake til slik det var før i tiden, hvor det ikke var noen nakenhet i verken filmer eller tv serier? Eller er nakenhet nødvendig for handlingen i noen serier og filmer? Anonymkode: 2c692...87c 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #2 Skrevet 20. august 2020 Trenger vel ikke å fjernes helt liksom, men veldig ofte synes jeg det er unødvendig mye ja. Mye grafiske sex scener med nakne kropper osv som ikke har noe med handlingen å gjøre Anonymkode: d5df6...250 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #3 Skrevet 20. august 2020 ja, nå har jeg sett transporter 1,2 og 3 på Tv denne uka bare fordi Jason Statham stadig kler av seg. Anonymkode: 2fa35...547 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #4 Skrevet 20. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Burde man heller gå tilbake til slik det var før i tiden, hvor det ikke var noen nakenhet i verken filmer eller tv serier? Eller er nakenhet nødvendig for handlingen i noen serier og filmer? Anonymkode: 2c692...87c Syns det er unødvendig mye.Er dame og er så lei av å se nakne kropper eller sexfikserte filmer uansett hvilke filmer jeg slår på. Ikke en eneste mannefilm lenger.Må dytte inn nakne damer og sex. Men er greit med rene damefilmer.Merkelig! En god del filmer kunne kuttet 1time av filmene om de tok vekk alt det pisset. Så blir filmene like lange som før. Skjønner ikke hvorfor de på liv og død må spille på sex i alt. Filmer der menn går med tykke jakker går damene nesten naken. What.. Anonymkode: 9c648...498 5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #5 Skrevet 20. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: ja, nå har jeg sett transporter 1,2 og 3 på Tv denne uka bare fordi Jason Statham stadig kler av seg. Anonymkode: 2fa35...547 Haha kan være unntak for enkelte 😅 Men likevel er jeg helt enig, det er unødvendig mye, og man kan vite at de har samleie på andre måter, typ døren lukker seg eller de våkner ved siden av hverandre, med dyna rundt seg😅 Sykt kleint å sitte med foreldre eller annen familie når disse scenene kommer. Veldig glad for at mannens familie er konservative og kun ser filmer fra eget land, da kan jeg sitte å slappe av. Anonymkode: 540ab...0f7
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #6 Skrevet 23. august 2020 Må si jeg er drita lei de fleste sexscener også. Det neste er unødvendig piss de kunne kutta ut og brukt på noe mer interessant for handlingen. Anonymkode: 57579...6f0 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #7 Skrevet 24. august 2020 Kommer helt an på hva det er snakk om men av å til er det nødvendig vil jeg si. Normal poeple f.eks hadde ikke vert den samme om de skulle utgått all nakenhet og sexscener. Det var det som var det fineste med serien i min mening, at den var så intim. Men så var den regissert av en kvinne da, så den viste sex og nakenhet på en litt annen måte. Anonymkode: b88b6...ac6 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #8 Skrevet 24. august 2020 Djevelskap i nesten enhver Netflix serie. Driiiitlei av knullescenene og de kommer helt plutselig. Ser ikke på sånt drit foran barna i familien eller andre familiemedlemmer. Dritkleint og unødvendig. Det er ikke normale sexscener engang grove perversiteter. Nei takk. Anonymkode: 2b5b1...04e 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #9 Skrevet 24. august 2020 Hvor ser dere disse nakenscenene? Synes det er mye MINDRE nakenhet på film nå enn det var før. Så omtrent alt som kom av film på åttitallet, og det var faktisk mer nakenhet da enn nå. Noen ganger når man ser eldre filmer blir man nesten litt sjokkert over nakenheten Anonymkode: c6068...832 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #10 Skrevet 24. august 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Djevelskap i nesten enhver Netflix serie. Driiiitlei av knullescenene og de kommer helt plutselig. Ser ikke på sånt drit foran barna i familien eller andre familiemedlemmer. Dritkleint og unødvendig. Det er ikke normale sexscener engang grove perversiteter. Nei takk. Anonymkode: 2b5b1...04e Grove perverse sexscener i nesten alt på netflix? Jeg lurer veldig på hva som er perverst for deg altså. Sex på gulvet? Gid a meg, så perverst altså! Anonymkode: 63cbe...c80 2
Lord Friendzone Skrevet 24. august 2020 #11 Skrevet 24. august 2020 (endret) Når nakenhet tilsynelatende blir presset inn i handlingen for å skape blest og lokke til seg en bestemt type seere, så synes jeg det er negativt. I Game of Thrones vil jeg si at dette ble dratt unødvendig langt, selv om jeg er forberedt på litt nakenhet i en «middelalderverden». På den andre siden kan moderat og naturlig nakenhet forsterke følelsen av en «ekte», dynamisk handling, og jeg har alltid likt et «flua på veggen»-perspektiv som drar seeren ut av en konstruert filmverden. For eksempel synes jeg det var helt greit at Sopranos viste toppløse jenter på strippeklubber og mafiafester, da det som regel ble en naturlig del av omgivelsene (om ikke akkurat nødvendig for å drive handlingen). Når det gjelder sistenevnte kategori så foretrekker jeg riktignok at serier trekker en ganske klar linje som ivaretas hele veien. I nevnte Sopranos var det altså jevnt over ganske lav terskel for å vise nakenhet, men når hovedpersonen og fruen skulle ha seg på soverommet så ble det plutselig tydelig at kameraet «stoppet» like før hennes barm kom inn i bildet. Da blir jeg litt dratt ut av den ellers ærlige, realistiske fremstillingen, og får en klar påminnelse om at man egentlig ser en skuespiller som har en klausul i kontrakten sin. (For all del, jeg respekterer slike ønsker - poenget er bare at det skaper en tydelig kontrast til seriens øvrige stil). Endret 24. august 2020 av Lord Friendzone 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #12 Skrevet 24. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor ser dere disse nakenscenene? Synes det er mye MINDRE nakenhet på film nå enn det var før. Så omtrent alt som kom av film på åttitallet, og det var faktisk mer nakenhet da enn nå. Noen ganger når man ser eldre filmer blir man nesten litt sjokkert over nakenheten Anonymkode: c6068...832 Har aldri blitt sjokkert over nakenheten, men noen ganger lurer jeg på er det nødvendig. Det er mest i HBO serier og Showtime serier jeg ser nakenhet. Anonymkode: 2c692...87c
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #13 Skrevet 24. august 2020 Bare for å nevne det, jeg har ingen problemer med nakenhet i filmer og serier, det krenker meg ikke. Men ofte virker de unødvendige. Anonymkode: 2c692...87c 1
Grandidosa83 Skrevet 24. august 2020 #14 Skrevet 24. august 2020 På 20.8.2020 den 8.49, AnonymBruker skrev: Burde man heller gå tilbake til slik det var før i tiden, hvor det ikke var noen nakenhet i verken filmer eller tv serier? Eller er nakenhet nødvendig for handlingen i noen serier og filmer? Anonymkode: 2c692...87c Jeg tror det er nødvendig, på lik linje som med vold, for å skape den stemningen og atmosfæren en del filmer og serier er avhengig av. Andre serier kan fint klare seg uten, men må da ha andre strenger å spille på. De aller beste filmene og seriene er veldig ofte de som får med mer eller mindre hele registeret uten at noe oppleves å være påtatt. Eksempelvis nevnes GoT ovenfor; Hva hadde denne serien vært uten vold og sexscenene? En mer velskrevet variant av drømmen om Narnia? En annen ting er at vold og sex selger. Ganske enkelt. Det betyr ikke at alle liker det, men se på 50 shades for eksempel.. var det handlingen som dro folk til kinoen eller sexen? Grunnen til at mange virkelig *liker* en karakter i en serie eller film er jo ofte delvis fordi man finner dem tiltrekkende..
Tanuki Skrevet 25. august 2020 #15 Skrevet 25. august 2020 Er greit når det har noe betydning for handlingen eller settingen. Syns GoT dro det litt vel langt, + og skjønner ikke hvorfor enkelte av sex scenene i bøkene ble gjort om til overgrep i serien, skikklig unødvendig og teit. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå