Gå til innhold

Ikke råd til munnbind

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en student som er nødt til å pendle mellom Hønefoss og Oslo hver dag. Dette gjør at jeg møter mange på bussen hver dag, og en stor andel av disse er «flinke» til å bruke munnbind. Skulle veldig gjerne brukt munnbind jeg også, men med mitt altfor lave budsjett er jeg redd jeg ikke kan se meg råd til en 50 pakk for 700kr.. 
Noen som har forslag til steder hvor det finnes gratis/billige munnbind?

Skrevet

Zalando, kjøpte 5 stk som kan vaskes til 99 kr

Anonymkode: 9d626...a46

• Liker 11
Skrevet

Ikke føl deg presset til å bruke munnbind.

Anonymkode: b0e48...4ac

• Liker 4
Skrevet

50 stk for 399 på kiwi.

Ellers så er det mulig å bruke av tøy.

Anonymkode: e4dbe...e71

• Liker 3
Skrevet

Zalando, 3 vaskbare tøy-munnbind for 158,- (gratis frakt).  Ankom 4 dager etter bestilling 😊   

Anonymkode: 72550...856

• Liker 2
Skrevet

Koster ikke 700 lengre, prisene har gått litt ned. Får tak i 50 for 500 på apoteker.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Iceman skrev:

Koster ikke 700 lengre, prisene har gått litt ned. Får tak i 50 for 500 på apoteker.

Fortsatt er 500 mye penger for en student, eller en som er uføretrygda feks. Fortsatt ikke alle som har råd til å kjøpe dem. En pris på 150 kr burde være maksprisen på 50 stk munnbind.

• Liker 4
Skrevet

Ville aldri kjøpe munnbind for mer enn 1.50 kr stykk. Da tjener alle ledd mer en godt nok for disse. Ergo vil jeg ikke bruke munnbind før de har normal pris igjen. Er helt forferdet over hva butikker driver med i dag. En vare som før korona kostet 20 kr ( en spesifikk vare jeg alltid kjøper) så koster den nå 29kr, dette helt uten at vi har fått økt lønninger. Så de regelrettet utnytter at grensehandelen er slutt, så de vet vi MÅ handle hos de. 

Ergo, bruker jeg kun munnbind på jobb, der jobben må betale for de. Ellers har jeg sydd tøymunnbind, hvis det viser seg vi må bruke slikt når vi handler også.

Anonymkode: 9d825...a72

Skrevet
2 minutter siden, tussi84 skrev:

Fortsatt er 500 mye penger for en student, eller en som er uføretrygda feks. Fortsatt ikke alle som har råd til å kjøpe dem. En pris på 150 kr burde være maksprisen på 50 stk munnbind.

Det koster litt å produsere dem også. Men jeg er enig i at det burde være en støtteordning for dem som er dårligst stilt.

Synes også at apotekene burde selge munnbind i småforpakninger. For meg som bor alene, stort sett sykler og tar t-banen to ganger i måneden, er det drøyt å møtte kjøpe 50 munnbind. Kunne gjerne kjøpt en 10-pakning, men jeg tviler på at jeg kommer til å få bruk for 50 stykker.

Det er ikke pålegg om å bruke munnbind på butikken. Prøver å handle på tidspunkt da det er lite folk, og da bruker jeg buff over munnpartiet. 

Anonymkode: 15f31...d6c

Skrevet
9 minutter siden, tussi84 said:

150 var prisen i januar før kinesiske turister begynte å hamstre i Norge hvis jeg husker riktig.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det koster litt å produsere dem også. Men jeg er enig i at det burde være en støtteordning for dem som er dårligst stilt.

Synes også at apotekene burde selge munnbind i småforpakninger. For meg som bor alene, stort sett sykler og tar t-banen to ganger i måneden, er det drøyt å møtte kjøpe 50 munnbind. Kunne gjerne kjøpt en 10-pakning, men jeg tviler på at jeg kommer til å få bruk for 50 stykker.

Det er ikke pålegg om å bruke munnbind på butikken. Prøver å handle på tidspunkt da det er lite folk, og da bruker jeg buff over munnpartiet. 

De apotekene jeg har vært innom for å kjøpe munnbind har både hatt pakninger på 50 og mindre pakninger på 10 (kjøpt både for jobben og privat så vært innom flere).

To av guttene mine tar kollektivt til og fra skolen i Oslo, så vi har kjøpt inn flergangs på Zalando. De kom raskt. 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det er en fordel å bruke det. Enten for å beskytte deg selv eller for å tenke på de som må jobbe i butikk og ikke får lov av arbeidsgiver å ha på munnbind.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Bestill fra Wish, Alibaba eller Amazon. De har normale priser på munnbind. Kvaliteten kan selvsagt variere, men det er ihvertfall munnbind. Alt er bedre enn ingenting nå som høsten og vinteren står for døra!

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 1
Skrevet
2 hours ago, Den Sagnsomsuste said:

Bestill fra Wish, Alibaba eller Amazon. De har normale priser på munnbind. Kvaliteten kan selvsagt variere, men det er ihvertfall munnbind. Alt er bedre enn ingenting nå som høsten og vinteren står for døra!

Er det ikke blitt fortolling på alle varer nå, selv under 350kr? Kan vel fort bli dyrere enn å kjøpe fra noen i Norge som har importert store kvantum.

• Liker 1
Skrevet (endret)
33 minutter siden, Tension skrev:

Er det ikke blitt fortolling på alle varer nå, selv under 350kr? Kan vel fort bli dyrere enn å kjøpe fra noen i Norge som har importert store kvantum.

Jeg kjenner ikke reglene, men har kjøpt for over 350 kr ved flere anledninger og har hittil til gode å betale toll. 

Skrevet
On 8/20/2020 at 5:55 PM, Den Sagnsomsuste said:

Jeg kjenner ikke reglene, men har kjøpt for over 350 kr ved flere anledninger og har hittil til gode å betale toll. 

Tror jeg ville sjekket reglene nøye før jeg importerte noe billig nå, kan hende de bare var lax i den verste delen av koronakrisen, hørte regelen egentlig skulle gjelde fra 1. januar 2020. Er det blitt fortollingsgebyr på alt lønner det seg å importere store mengder hvis man først skal kjøpe noe fra utlandet.

Skrevet
På 20.8.2020 den 17.22, Tension skrev:

Mange nettbutikken krever inn momsen, og da blir det ikke fortollingsgebyr.

Anonymkode: 6c8e6...c87

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange nettbutikken krever inn momsen, og da blir det ikke fortollingsgebyr.

Anonymkode: 6c8e6...c87

Tviler på at Xuang Xong Xorporation som du kjøper fra via Alibaba har hørt om noe som heter norsk moms.

Skrevet (endret)
3 timer siden, Tension skrev:

Tror jeg ville sjekket reglene nøye før jeg importerte noe billig nå, kan hende de bare var lax i den verste delen av koronakrisen, hørte regelen egentlig skulle gjelde fra 1. januar 2020. Er det blitt fortollingsgebyr på alt lønner det seg å importere store mengder hvis man først skal kjøpe noe fra utlandet.

Mottok en ny forsendelse så sent som igår. Alt var i skjønneste orden der :) kjøpte inn 1000 stk Kn95 til meg selv og en del andre som trenger. Jeg har flere familiemedlemmer som arbeider i helsesektoren, men ikke på sykehus. Disse ønsker å kunne beskytte seg selv og andre på jobb. Her snakker vi om hjemmetjenesten og serviceyrket. Det er jo en skam at man må besørge dette selv i utgangspunktet, men vi bor visst ikke i verdens fremste velferdssamfunn likevel...

Hentet på post i butikk uten noe krav fra verken ekspeditør på stedet eller eksternt. 

• Opprett ny...