Gå til innhold

Lengde på skjerf til 4-åring

Anbefalte innlegg

Gjest Chica
Skrevet

Holder på å strikke skjerf til en 4-åring, men i mangel på prøvedukke lurer jeg på hvor langt det bør være? Langt nok til å holde snøføyk ute på aketurer, og lite nok så det blir plass inni jakka... Noen som har tips til lengde?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_bippe_*
Skrevet

andbefaller uansett ike skjærf til lek til så små barn!!!

Gjest Chica
Skrevet (endret)

Det kan så være, men mamma'n har ønsket seg skjerf i julegave, så da tenkte jeg at jeg skulle ordne med det ;) Trenger noe å dekke ansiktet med i snøføyk.

Endret av Chica
Skrevet

Jeg er klar over at du ikke får svar på det du spør om, men kan du ikke strikke en hals i stedet? Det er jo eksempler på at barn har satt fast skjerfet i lekeapparater og blitt kvalt.

Gjest Tabby
Skrevet

Men i alle dager da... Hun sier jo at skjerfet skal ikke være for langt til å være innenfor jakka eller dressen... Blir jo ikke noe verre enn å ha en hals da..

Jeg aner ikke hvor langt et skjerf bør være, men de som datteren min har er vel på kanskje 60 cm, det kommer jo også an på hvor bredt du lager det, om det får plass innenfor jakka. Og jeg hadde blitt kjempeglad om noen ville strikke skjerf til mine barn.

Skrevet
Men i alle dager da... Hun sier jo at skjerfet skal ikke være for langt til å være innenfor jakka eller dressen... Blir jo ikke noe verre enn å ha en hals da..

Det er nok verre enn hals, ja. Om halsen henger seg fast i noe, strammer den seg ikke til slik skjerf gjør. Og jeg opplevde hvordan det kan være da jeg jobbet i barnehage. En av guttene klatret i et tre, sklei litt og skjerfet ble hengende i ei grein. Siden han var i barnehagen var det voksne som så han og hjalp han løs, men jeg tør ikke tenke på hva som hadde skjedd om dette var ute i leik (f.eks hjemme) kun med andre barn :overrasket:

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg ville mye heller strikket en hals. Mye mer praktisk og mye tryggere.

• 2 uker senere...
Skrevet

Takker for svar, selv om jeg bare fikk et svar på det jeg lurte på;-)

Jeg har strikket hals til 4-åringen tidligere, men fikk forespørsel om skjerf, fordi de trengte det. Så jeg lagde det de ba om. Strikket det 90 cm, så får vi håpe det er langt nok, og at ungen ikke henger seg fast i noe!

Gjest Gjesta
Skrevet

Hals kan være verre enn skjerf, som faktisk kan has på slik at det faller av om man henger seg fast. Man kan fint henge fast i en hals også, og den sklir ikke av......

Jeg ville laget det 90 til 100 cm, så skjerfet ditt høres perfekt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...