AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #1 Skrevet 19. august 2020 De har ikke klart å teste halvparten av de som har prøvd å få testet seg en gang. Mange av dere som tror smitten er så lav, må ta forbehold i sprengt testkapasitet. Anonymkode: 7e351...918 5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #2 Skrevet 19. august 2020 Tipper det er langt over 50.000 som har / er smittet. Sier seg selv. Anonymkode: b133c...adf 4
Iceman Skrevet 19. august 2020 #3 Skrevet 19. august 2020 Det kan være en god del mørketall nå men de fleste av de dukker nok opp i statistikken om et par uker. Håper på ikke altfor høye tall. Kan bli vanskelig med smitte uten kontroll etterhvert som det blir kaldt man samler seg innendørs. Derfor blir det nødvendig med strengere tiltak så fort som mulig, fordi noen ville reise til syden og Hurtigruten syntes det ble for dyrt med norsk arbeidskraft selv om de nettopp hadde fått en milliard av våre skattepenger i støtte. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #4 Skrevet 19. august 2020 Ingen som hoster i byen min. Og noen bruker munnbind. Anonymkode: b2990...d2d
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #5 Skrevet 20. august 2020 Det var hvertfall store mørketall i mars. Det er det helt sikker nå også, hypokonderne tar opp plassen til de som burde hatt den. Men mørketall eller ikke; noe skurrer voldsomt når man behandler befolkningen på denne måten når det kun er 11 (!) stk innlagt på sykehus med sykdommen. Anonymkode: c36d2...be8 6
Gjeste mann Skrevet 20. august 2020 #6 Skrevet 20. august 2020 Store mørketall og få innlagte er jo gode nyheter. Det betyr at viruset er mindre farlig enn antatt. Og vær så snill ikke kom drassende med "Bare vent om 14 dager" 12
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #7 Skrevet 20. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: De har ikke klart å teste halvparten av de som har prøvd å få testet seg en gang. Mange av dere som tror smitten er så lav, må ta forbehold i sprengt testkapasitet. Anonymkode: 7e351...918 Ja, tipper det blir flokkimmunitet i Norge slik som i Sverige i løpet av vinteren. Før de klarer å produsere vaksinen... 🙂 Anonymkode: e6b1a...f20 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #8 Skrevet 20. august 2020 7 timer siden, Iceman skrev: Det kan være en god del mørketall nå men de fleste av de dukker nok opp i statistikken om et par uker. Håper på ikke altfor høye tall. Kan bli vanskelig med smitte uten kontroll etterhvert som det blir kaldt man samler seg innendørs. Derfor blir det nødvendig med strengere tiltak så fort som mulig, fordi noen ville reise til syden og Hurtigruten syntes det ble for dyrt med norsk arbeidskraft selv om de nettopp hadde fått en milliard av våre skattepenger i støtte. De dukker jo ikke opp i noen statistikker hvis de får milde symptomer i noen få dager og ikke får testet seg. Sier seg selv. Hadde viruset vært så jævla farlig ville tallene på innleggelser og dødsfall ha steget markant nå, både i Norge, Danmark, Island og Finland. Men det har ikke skjedd, selv om antall smittede har fyket i været. Anonymkode: e7577...092 6
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #9 Skrevet 20. august 2020 1 time siden, Gjeste mann skrev: Store mørketall og få innlagte er jo gode nyheter. Det betyr at viruset er mindre farlig enn antatt. Og vær så snill ikke kom drassende med "Bare vent om 14 dager" Nettopp. Fellesferien er over og de aller fleste som har vært i utlandet har kommet hjem for 2-3 uker siden. Da burde det jo være en flust med alvorlig syke folk nå. Men det er fortsatt 11 innlagt og 1 på respirator. I hele landet som har 5 millioner innbyggere. Samtidig som man setter 300 mennesker i karantene fordi EN ansatt på treningssenter har testet positivt, og stenger hele skoler fordi EN lærer som kun har ett årstrinn fikk positiv test. Det sies at målet helliger middelet. Jeg er ikke sikker på hva målet er nå. Anonymkode: e7577...092 8
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #10 Skrevet 20. august 2020 7 timer siden, Iceman skrev: Det kan være en god del mørketall nå men de fleste av de dukker nok opp i statistikken om et par uker. Håper på ikke altfor høye tall. Kan bli vanskelig med smitte uten kontroll etterhvert som det blir kaldt man samler seg innendørs. Derfor blir det nødvendig med strengere tiltak så fort som mulig, fordi noen ville reise til syden og Hurtigruten syntes det ble for dyrt med norsk arbeidskraft selv om de nettopp hadde fått en milliard av våre skattepenger i støtte. Hvorfor er det viktig med strengere tiltak? Smitten øker ja, men døde og innlagte øker ikke. Vil du veldig gjerne ødelegge Norge? Anonymkode: e6b1a...f20 11
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #11 Skrevet 20. august 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: De har ikke klart å teste halvparten av de som har prøvd å få testet seg en gang. Mange av dere som tror smitten er så lav, må ta forbehold i sprengt testkapasitet. Anonymkode: 7e351...918 Nettopp. Og det viser bare at viruset er langt mindre farlig enn man tror. De aller fleste for kun milde symptomer. Anonymkode: 36352...d54 11
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #12 Skrevet 20. august 2020 Det kan nok godt hende, men det er verdt å ta med i betraktningen at de tester langt flere nå (les: de siste ukene) enn de har gjort tidligere (les: de siste 2-3 månedene). Derfor er en del av økningen i bekreftede smittetilfeller en direkte konsekvens av økt testing. Hadde man testet enten 1) nøyaktig like mange mennesker hele tiden, eller 2) et stort random utvalg av befolkningen, så hadde man lettere kunne si noe om faktisk økning i smitte. Anonymkode: 5178c...6c6 5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #13 Skrevet 20. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, tipper det blir flokkimmunitet i Norge slik som i Sverige i løpet av vinteren. Før de klarer å produsere vaksinen... 🙂 Anonymkode: e6b1a...f20 Blir jo ikke flokkimmunitet når vi skal stenge med alt så snart det er smitte. Anonymkode: 180c4...f0c 3
Isambard Skrevet 20. august 2020 #14 Skrevet 20. august 2020 "Smittetallene er mye høyere enn folk tror" Hva tror folk? Jeg har inntrykk av at mange alltid vil si at det er mye verre enn vi tror og alltid etterlyse strengere tiltak. Mange andre mener korona er like ufarlig som influensa, og vil omtrent ikke ha noen tiltak i det hele tatt. Jeg tror korona er ganske farlig og at man må iverksette middels strenge tiltak som balanserer økonomi, personlig frihet og smittebegrensning. Et veldig kjedelig standpunkt midt i mellom. 6
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #15 Skrevet 20. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir jo ikke flokkimmunitet når vi skal stenge med alt så snart det er smitte. Anonymkode: 180c4...f0c Jeg tipper fordi jeg tror det er omfattende skjult smitte overalt og har vært det helt siden i vinter. Anonymkode: e6b1a...f20
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #16 Skrevet 20. august 2020 Jeg tipper også det er mye skjult smitte, så jeg er litt spendt på hva innleggelsetallene sier om 2-3 uker. Jeg vet om flere som har hatt høy feber etter sommereferien, men som ikke har testet seg. De bare avfeier det som et eller annet. De kan fort ha smittet endel rundt hvor det tar tid før smittekjeden blir oppdaget av at noen tester seg. En barnehage i nær omgangskrets har også sendt ut melding om at halvparten av barna har hoste og at foreldrene må være flinkere til å holde barna hjemme ved hoste og feber, men ikke noen informasjon om noen av de barna faktisk er testet. Anonymkode: 9c4c8...7e4 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #17 Skrevet 20. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tipper også det er mye skjult smitte, så jeg er litt spendt på hva innleggelsetallene sier om 2-3 uker. Jeg vet om flere som har hatt høy feber etter sommereferien, men som ikke har testet seg. De bare avfeier det som et eller annet. De kan fort ha smittet endel rundt hvor det tar tid før smittekjeden blir oppdaget av at noen tester seg. En barnehage i nær omgangskrets har også sendt ut melding om at halvparten av barna har hoste og at foreldrene må være flinkere til å holde barna hjemme ved hoste og feber, men ikke noen informasjon om noen av de barna faktisk er testet. Anonymkode: 9c4c8...7e4 Ja, er nok mange som ikke gidder å teste seg nå. Fordi konsekvensene er for store hvis man tester positiv: Karantene for hele omgangskretsen i 10 dager, stengte skoler/bhg osv. Anonymkode: e6b1a...f20 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #18 Skrevet 20. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: . Jeg vet om flere som har hatt høy feber etter sommereferien, men som ikke har testet seg. De bare avfeier det som et eller annet. De kan fort ha smittet endel rundt hvor det tar tid før smittekjeden blir oppdaget av at noen tester seg. Anonymkode: 9c4c8...7e4 Det blir litt komisk da hvis de avfeier at noen kan være smittet selv, lar være å gå i karantene, og smitter for eksempel en kollega. Kollegaen oppgir den første som nærkontakt, og så må h*n likevel i karantene etter at h*n har blitt frisk igjen. Snakk om å skyte seg selv i foten. Anonymkode: b3abb...008 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #19 Skrevet 20. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir litt komisk da hvis noen avfeier at de kan være smittet selv, lar være å gå i karantene, og smitter for eksempel en kollega. Kollegaen oppgir den første som nærkontakt, og så må h*n likevel i karantene etter at h*n har blitt frisk igjen. Snakk om å skyte seg selv i foten. Anonymkode: b3abb...008 Ah, skrev feil, rettet det opp i sitatet. Altså A har litt feber og føler seg litt småpjusk, men avfeier muligheten for koronasmitte, og går på jobb. Etter noen dager får en kollega påvist covid-19, og oppgir A som nærkontakt, Dermed må A gå i karantene og testes likevel. Anonymkode: b3abb...008
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #20 Skrevet 20. august 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, er nok mange som ikke gidder å teste seg nå. Fordi konsekvensene er for store hvis man tester positiv: Karantene for hele omgangskretsen i 10 dager, stengte skoler/bhg osv. Anonymkode: e6b1a...f20 Dette. Myndighetene har gått altfor langt. Hvem vil være den ene som gjør at 300 stk på treningssenteret sitt må i karantene i 10 dager? Eller den som gjør at alle foreldre må være hjemme med skolebarn i karantene. Da er det en mye enklere løsning å holde kjeft om at man føler seg pjusk. Anonymkode: c36d2...be8 10
Anbefalte innlegg