AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #21 Skrevet 20. august 2020 Jeg har gått på Cerazette siden februar. Jeg hadde en del småblødninger i begynnelsen, men etter tilvenningsperioden forsvant de. Har hatt vanlig menstruasjon to ganger siden februar. Digg at de kommer så sjeldent, men ulempen er at man aldri vet når. Opplever ingen humørsvingninger eller andre merkbare bivirkninger. Anonymkode: c4a90...bb4 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #22 Skrevet 20. august 2020 Gått på de i 3 og en halv måned nå. Har så og si mista mensen, men hadde blødninger i 2 uker i strekk første uka etter start, så stopp i 3 uker. Før en liten 2 dagers blødning. Ellers har jeg før cerazette, gått på mercilon, og merker en veldig tydelig endring i stemningsleie mitt. Jeg var mer humørsvingende på mercilon og loette, enn cerazette. Det er ikke østrogen i cerazette, så at noen blir mer humørsyke av minipille syns jeg er litt rart. Kanskje det er pga livssituasjon? Jeg har migrene med aura, så jeg fikk streng beskjed om å aldri gå på noen med østrogen oppi, da det utløser migrenen. Cerazette ser ut som er den riktige løsningen for meg, og jeg tåler tydeligvis det stoffet, og da skal jeg senere sette inn pstav -25 år gammel Anonymkode: b9fdd...e6f 2
Newbeginnings Skrevet 20. august 2020 #23 Skrevet 20. august 2020 Jøss, overrasket over at så mange har negative bivirkninger psykisk-- og også at så mange har mye blødning på cerazette.. Jeg har fått hormonspiral på grunn av myom i livmora med store blødninger. Prøvde en gang før men spiralen ble støtt ut. Nå prøver jeg igjen, og har tenkt at om jeg mister den så kan cerazette være løsningen, siden man da skal få så lite blødning av den.. trodde jeg. 😕 synes også det er rart at mange får så mye psykiske bivirkninger av denne når den ikke inneholder østrogen. I følge gynekologen min er det østrogenet man blir "sprø" av.. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #24 Skrevet 20. august 2020 Ja, og ble gravid. Anonymkode: bfece...337
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #25 Skrevet 20. august 2020 16 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, og ble gravid. Anonymkode: bfece...337 Uææ! Hvordan? Glemte du pillen en dag? Tok du den en time før/etter du pleide? Eller ble du bare gravid uansett? Jeg vil ikke ha barn og vil heller ikke ta abort så er dritredd for å bli gravid Anonymkode: a6d57...3fd
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #26 Skrevet 20. august 2020 Blødde 6 mnd i strekk og var sint som en fele. Holdt ut ammeperioden før jeg byttet til noe annet. Skjønner ikke helt hvorfor jeg holdt ut så lenge, var jo ikke akkurat så det ble noe sex med det humøret og de blødningene 😅 Men kjenner andre som er superfornøyd og har brukt de i mange år. Denne gangen blir det kondomer til jeg kan begynne på det jeg vet funker for meg. Anonymkode: 56fc9...282 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #27 Skrevet 20. august 2020 7 minutter siden, Newbeginnings said: Jøss, overrasket over at så mange har negative bivirkninger psykisk-- og også at så mange har mye blødning på cerazette.. Jeg har fått hormonspiral på grunn av myom i livmora med store blødninger. Prøvde en gang før men spiralen ble støtt ut. Nå prøver jeg igjen, og har tenkt at om jeg mister den så kan cerazette være løsningen, siden man da skal få så lite blødning av den.. trodde jeg. 😕 synes også det er rart at mange får så mye psykiske bivirkninger av denne når den ikke inneholder østrogen. I følge gynekologen min er det østrogenet man blir "sprø" av.. Nja, både dette med blødninger og humørsvingninger står i pakningsvedlegget. Ca. 20 svar er egentlig veldig lite hvis man skal kunne si noe generelt om et medikament. Og så er det gjerne sånn på forum at de som ikke har noe spesielt å si oftere ikke gidder å svare, så man får et skjevt utvalg. Da vil det virke som om "alle" får negative psykiske bivirkninger. Men egentlig er det ca. 10%. Anonymkode: 5642d...a46 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå