Flynn Skrevet 19. august 2020 #1 Del Skrevet 19. august 2020 Hei! Er det noen her inne som har gått på/går på Cerazette p-piller? Jeg har byttet p-pillemerke til dem nå, og vil veldig gjerne høre om deres erfaringer med bivirkninger, både negative og positive hvis dere har slike. Setter stor pris på svar! ☺️🙏🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 19. august 2020 #2 Del Skrevet 19. august 2020 Jepp, brukte dem i 1 år ca. Endte opp med mensen hver 4. dag. Byttet til spiral. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 20. august 2020 #3 Del Skrevet 20. august 2020 Har brukt dem i 12 år uten problemer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisenberg Skrevet 20. august 2020 #4 Del Skrevet 20. august 2020 (endret) Jeg tror det er veldig enten eller med dem. Noen nærmest mister mensen mens andre blør «hele tiden». Jeg begynte på dem når jeg ammet. Det gikk fint til jeg fikk mensen tilbake, fra da blødde jeg hver dag i flere måneder. Samme skjedde andre og tredje gangen jeg prøvde. Endret 20. august 2020 av Heisenberg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 20. august 2020 #5 Del Skrevet 20. august 2020 Gikk på dem i hvertfall 15 år, fikk sjeldent mensen/blødning 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #6 Del Skrevet 20. august 2020 Har brukt de i 3 år. Ikke veldig fornøyd da jeg blør i tide og utide. Ønsker å bytte. Anonymkode: a6d57...3fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #7 Del Skrevet 20. august 2020 Ja. Og det fungerte ikke så bra Byttet til hormonspiral, og det var mye bedre. Blødde en del første måneden men så var det omtrent over. Anonymkode: 08aaf...ade 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #8 Del Skrevet 20. august 2020 Jeg har gått på de i ca 4 år, begynte med de etter fødsel mtp amming. Det første året var jeg veldig misfornøyd - laaange og hyppige blødninger. Ammet i ca 1,5 år og kunne derfor ikke slutte med de under denne perioden, og det er jeg så glad for nå! Har blødning på et par dager ca 2 ganger i året, og da er det av type truseinnlegg-mengde. Fantastisk deilig og jeg er så fornøyd 😃 har inntrykk av at dette gjelder for mange - at det tar ganske lang tid før ting går seg til på disse pillene. Anonymkode: 9aa88...5d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #9 Del Skrevet 20. august 2020 Har resept på den ja. men har fortsatt ikke fått akkurat den utlevert på apoteket, får en eller annen billigere versjon, Desogestrel eller Desirett Men de fungerer helt greit for meg. Hadde småblødninger et halvt år etter at jeg startet på de, men det visste jeg var en bivirkning, så jeg holdt ut til blødningene ga seg. Og husker jeg å ta pillen daglig, så har jeg ikke blødning i det hele tatt. Men skal ikke mer enn en pille glemt så får jeg småblødning i 1-2 uker. Utover det har jeg ikke noen negativer bivirkninger. Gikk også på Cerazette for noen år siden. Hadde ingen blødninger da. Men hadde humørsvinginger og null sexlyst. Trodde det skyldes Cerazetten da, men det kan også ha vært fordi jeg var veldig sliten en periode. Anonymkode: 5741a...766 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #10 Del Skrevet 20. august 2020 Min søster har født mange barn. Hun har ingen merker på magen. Helt utrolig å se magen hennes. Jeg tror det er fordi hun har elastisk hud. Hun kan dra huden langt ut. Hun er 38 år. Hun er også veldig aktiv, alltid på farten med noe. Men magen hennes er utrolig. Brun uten merker. Anonymkode: 4d007...f49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #11 Del Skrevet 20. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Min søster har født mange barn. Hun har ingen merker på magen. Helt utrolig å se magen hennes. Jeg tror det er fordi hun har elastisk hud. Hun kan dra huden langt ut. Hun er 38 år. Hun er også veldig aktiv, alltid på farten med noe. Men magen hennes er utrolig. Brun uten merker. Anonymkode: 4d007...f49 Og det er fordi hun går på Cerazette? Anonymkode: 5741a...766 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #12 Del Skrevet 20. august 2020 Gikk på de i nesten 1 år. Mot slutten hadde jeg problemer med å komme meg ut av sengen, slet med letargi, depresjon og humørsvingninger, og til og med selvmordstanker. Samboeren min klarte overtale meg til å dra til legen for å få henvisning til psykolog. Når legen så hvilke p-piller jeg tok, så fikk jeg beskjed om å komme meg av de umiddelbart. Jeg fikk tett oppfølging pga. selvmordstankene, men gjett hva? Innen tre uker var jeg en ny person - tilbake til mitt gamle jeg! Siden den gang har jeg lest meg opp på p-pillen Cerazette, lest andres erfaringer som er lik mine egne, og det er en tydelig sammenheng mellom pillen og depresjon. Anonymkode: 16248...ba6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #13 Del Skrevet 20. august 2020 Eneste bivirkning jeg har fått er manglende menstruasjon og det er jeg sjeleglad for. Det tok et år før det stabiliserte seg og ble slik, da. I begynnelsen slet jeg med små blødninger i tide og utide jeg også. Anonymkode: 156a6...3cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #14 Del Skrevet 20. august 2020 Har gått på det i 4 år snart. Har ikke mistet mensen, men opplever mindre smerter under mensen og mindre blødning. Mensen kommer fortsatt regelmessig hver mnd akkurat som før. Eneste jeg merket umiddelbart var økende kvalme, derfor må jeg ta de når jeg legger meg og skal sove. Sånn ellers er det greit, kanskje jeg blir fortere kvalm da av småting som å kjøre bil i rushen, men det er en svakhet jeg også hadde fra før bare litt forverret. Anonymkode: 46d23...d16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #15 Del Skrevet 20. august 2020 Jeg gikk på de og fikk nattesvette. Utrolig ubehagelig og jeg måtte skifte sengetøy hele tiden. Når jeg byttet merket for svant nattesvette. Lurer på om noen andre har hatt svette slik som meg? Anonymkode: e70e1...7ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #16 Del Skrevet 20. august 2020 Mange år siden jeg gikk på de, så husker ikke hvordan menstruasjonsblødningene var. Men jeg husker at jeg fink store humørsvingninger av de. Var sint på alt og alle.. Anonymkode: 12b31...667 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #17 Del Skrevet 20. august 2020 Forsøkte de to ganger. Første gangen gav jeg opp pga. småblødninger. Småblødninger går som regel over i løpet av 3 måneder, så jeg burde ha gitt det litt lenger tid før jeg sluttet. Andre gangen gikk jeg på de i noen år, 3 år kanskje? Mistet menstruasjon helt, så det var veldig fint. Men jeg fikk humørsvingninger, kunne bli sint for ingenting. Sånn orket verken jeg eller kjæresten å ha det. Anonymkode: 5642d...a46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #18 Del Skrevet 20. august 2020 Har gått på de i 8 år. Har ikke hatt blødninger siden jeg startet. Veldig fornøyd. Anonymkode: 1f3d1...8da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miSs. Skrevet 20. august 2020 #19 Del Skrevet 20. august 2020 Ja, fikk kraftig blødninger hver mensen. Sluttet etter 2-3 måneder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #20 Del Skrevet 20. august 2020 Blødde hver dag av dem. Og hadde selvmordstanker. Etter 4 mnd følte jeg meg "sinnsyk" av at jeg blødde hver dag så jeg sluttet. Da kom selvmordstankene bort. Da forstod jeg det var cerazette som gjorde til det. Skjønte ikke det mens jeg brukte de. Da var det normalt at jeg tenkte selvmordstanker. Som jeg var i en bedøvet boble jeg ikke kom meg ut av. Anonymkode: 2d135...a27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå