AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #1 Skrevet 19. august 2020 Hallo Et par måneder før jeg ble gravid, ble jeg diagnostisert med angst. Jeg har hatt en vond periode tidligere, og det er nok det som utløste det, da angsten er preget av bekymringer. Det ble bedre en stund, så ble jeg gravid, og nå er jeg i uke 12 og jeg kjenner at det blusser opp igjen. Skal til første svangerskapskontroll nå hos legen min som kjenner til min psykiske helse. Jeg har et barn fra før, og jeg har gått til en type behandling hos legen min som hjelper fint. Jeg vet ikke om dette er noe jeg burde nevne til legen min, men det vil nok hjelpe meg. Eneste er, er det noen her som har angst og hvordan det har gått mtp graviditet? Vil gjerne vite andres erfaringer.. 😊 Anonymkode: 3d599...2ba
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #2 Skrevet 19. august 2020 Jeg har angst og har nå en baby på snart fem måneder. Gikk til behandling i svangerskapet. Jeg sliter en del med pusten og har en tendens til å puste veldig overfladisk. Jeg liker også å ha kontroll på ting og blir stresset om noe ikke går som planlagt. Jeg fikk tilbud om fødselsforberedende samtale på sykehuset før fødsel, noe som var greit. Jeg var egentlig ikke veldig bekymret for svangerskapet eller fødsel, overraskende nok, da jeg til vanlig er typen som omtrent saumfarer huset etter sprekker og sliter med å sove i frykt for at huset skal ta fyr eller rase sammen. Under fødselen ble jeg likevel plutselig kjemperedd for at baby var død og klarte ikke å presse. Da kjente jeg at det var fint at jeg hadde vært på den samtalen i forkant og at en jordmor hadde skrevet litt om meg i et slags fødselsbrev. Det var ikke noe som ble snakket om underveis i fødselen, før dette skjedde. Haha. Vet ikke om dette svaret var noe fornuftig. Men jeg tror en av grunnene til at jeg ikke hadde angst for alt mulig relatert til svangerskap og fødsel var at det var litt fokus på det i behandlingen og at jeg fikk snakket om ting med en som kan det. Og da jeg plutselig ble livredd under fødselen var det ingen som trodde det var fordi jeg var helt fullstendig galen (selv om det føles sånn ut, så er ikke angst så farlig), og de som var på jobb, pluss mann fikk til å snakke med meg og minne meg på pusteøvelser og slikt. Anonymkode: 9cb38...fa5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #3 Skrevet 19. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har angst og har nå en baby på snart fem måneder. Gikk til behandling i svangerskapet. Jeg sliter en del med pusten og har en tendens til å puste veldig overfladisk. Jeg liker også å ha kontroll på ting og blir stresset om noe ikke går som planlagt. Jeg fikk tilbud om fødselsforberedende samtale på sykehuset før fødsel, noe som var greit. Jeg var egentlig ikke veldig bekymret for svangerskapet eller fødsel, overraskende nok, da jeg til vanlig er typen som omtrent saumfarer huset etter sprekker og sliter med å sove i frykt for at huset skal ta fyr eller rase sammen. Under fødselen ble jeg likevel plutselig kjemperedd for at baby var død og klarte ikke å presse. Da kjente jeg at det var fint at jeg hadde vært på den samtalen i forkant og at en jordmor hadde skrevet litt om meg i et slags fødselsbrev. Det var ikke noe som ble snakket om underveis i fødselen, før dette skjedde. Haha. Vet ikke om dette svaret var noe fornuftig. Men jeg tror en av grunnene til at jeg ikke hadde angst for alt mulig relatert til svangerskap og fødsel var at det var litt fokus på det i behandlingen og at jeg fikk snakket om ting med en som kan det. Og da jeg plutselig ble livredd under fødselen var det ingen som trodde det var fordi jeg var helt fullstendig galen (selv om det føles sånn ut, så er ikke angst så farlig), og de som var på jobb, pluss mann fikk til å snakke med meg og minne meg på pusteøvelser og slikt. Anonymkode: 9cb38...fa5 Tusen takk for at du delte erfaringen din, og så fint at det gikk bramed deg ❤️ Jeg er bekymret for alt og sliter ofte med å tenke rasjonelt. Også baller det på seg.. Jeg føler at jeg stoler på legen min og hun er veldig flink til å være realistisk, så kanskje jeg skal være åpen om det med henne at det begynner å bli litt mye følelser og bekymringer nå.. Anonymkode: 3d599...2ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå