AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #41 Skrevet 25. august 2020 Jeg syns det er kjempebra at skolen krever negativ koronatest etter å ha ætt hjemme med luftveissymptomer, fantastisk flott er det! Det er nok ikke sånn overalt, dessverre. Jeg har ei venninne som fortalte i helgen at datteren på 9 år hadde blitt så veldig forkjøla. Hun var hjemme fra skolen på mandag, nedsyltet og med feber, men idag hadde hun sendt datteren på skolen igjen, fordi hun følte seg bedre. Jeg spurte om datteren hadde blitt testet for korona, men nei, det hadde hun ikke, fordi hun ikke hadde koronasymptomer, hun var bare forkjøla. Jeg stusset veldig på dette. Problemet er jo at symptomene er så like, og at alle opplever symptomene ulikt? Hvordan kunne venninnen min vite at det ikke var korona datteren hadde fått? Jeg tror det er mange lignende historier der ute. Tenk om alle skolene kunne innført denne regelen med negativ koronatest, det hadde vært fantastisk😊 Anonymkode: a66a8...b94 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #42 Skrevet 26. august 2020 Jeg har snakket med flere som sier at «barnet må jo uansett være hjemme ved negativ test, så ser ingen grunn til å utsette det for en plagsom testprosedyre». Anonymkode: 0afee...44e 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #43 Skrevet 30. august 2020 Jeg skjønner meg ikke på alle foreldrene som er så skråsikre og vet at deres barn ikke har corona, kun forkjølelse! Det kan dere jo rett og slett ikke vite, all den tid symptomene er det samme! Og oftest er det jo bare milde symptomer hos barn... Det dukker jo opp smittetilfeller med ukjent smittevei i kommuner med lite smittetrykk stadig vekk, så det er heller ingen unnskyldning for å «vite» at ens eget barn ikke har covid-19. Anonymkode: 6f6a9...d77 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #44 Skrevet 30. august 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner meg ikke på alle foreldrene som er så skråsikre og vet at deres barn ikke har corona, kun forkjølelse! Det kan dere jo rett og slett ikke vite, all den tid symptomene er det samme! Og oftest er det jo bare milde symptomer hos barn... Det dukker jo opp smittetilfeller med ukjent smittevei i kommuner med lite smittetrykk stadig vekk, så det er heller ingen unnskyldning for å «vite» at ens eget barn ikke har covid-19. Anonymkode: 6f6a9...d77 Vel, her vet vi. Vi bor i en kommune der sist registrerte tilfeller var i april. Ingen registrerte tilfeller i nabokommuner heller. Vi har ikke reist de siste fire ukene. Hvor skal smitten komme fra mener du? Det går forkjølelse i kommunen nå. Hundrevis har blitt testet, alle med negativt resultat. Anonymkode: 5fe2e...4a0 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #45 Skrevet 30. august 2020 På 20.8.2020 den 0.34, AnonymBruker skrev: På ditt barn kjenner du ingen andre. Jeg vet at det ville blitt en stor påkjennelse for mitt. Mye trøbbel med nese/bihuler allerede. Trangt, og skjev nesevegg, prøven blir nok vond å ta. Men klart, er det nødvendig så gjør vi det. Det som frustrerer er jo at dette ikke ville vært påkrevd i offentlig skole. Da ville barnet kunne møtt i dag allerede. Helt symptomfri. Nå blir det hjemme alene med datamaskinen mens vi jobber,ni hvert fall ut uka. Hørte ikke noe om hjemmeskoleopplegg fra skolen heller, kun krav om test, så får vel mase om det da, så det ikke bare blir spilling i dagesvis. Skjønner dere er flere her som ønsker strengere retningslinjer enn det som vi har nå velkommen. Mulig det bli nødvendig på sikt. Mulig dette burde blitt innført i områder med høyt smittepress. Men jeg syns vel kanskje det, i den lille kommunen vi bor i, er bedre å bruke den begrensa testkapasiteten på de som faktisk mistenker smitte nå, framfor at skoler og arbeidsgivere som finner på egne retningslinjer. Anonymkode: 65a29...786 De tester kun i halsen på barn under 10 år. Anonymkode: cf500...03b
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #46 Skrevet 30. august 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: De tester kun i halsen på barn under 10 år. Anonymkode: cf500...03b De testet i nesen også på min 8-åring. Anonymkode: bfed7...116
Fremhevede innlegg