AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #1 Skrevet 19. august 2020 Min eks/barnefar melder meg til barnevernet ofte! (Han har så og si aldri samvær med barnet) barneverntjenesta har oppretta sak 3 gonger og jeg har hatt ulike saksbehandlere. Dei er inne for og undersøke mi omsorgsevne, og det er blitt henlagt gang på gang.. No har jeg fått fred i 2 år, og det er påan igjenn... Ofte går meldingene ut på at jeg har dårlig omsorg, ivaretar ikke barnet o.l vi gikk fra hverandre når barnet var liten pga hans kontrollbehov ovenfor meg, og vold. vil det fortsette slik til barnet er 18? Takk på forhånd! Anonymkode: 96f51...8d4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #2 Skrevet 19. august 2020 Hvis barnehage / skole gir informasjon til barnevernet om hvordan barnet ditt er og henter inn opplysninger om deg i samtale med deg og alt er på stell så skjønner de at denne mannen ikke snakker sant. Har barnefar samvær med baret i det hele tatt? Anonymkode: 499ea...cc8
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #3 Skrevet 20. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis barnehage / skole gir informasjon til barnevernet om hvordan barnet ditt er og henter inn opplysninger om deg i samtale med deg og alt er på stell så skjønner de at denne mannen ikke snakker sant. Har barnefar samvær med baret i det hele tatt? Anonymkode: 499ea...cc8 Dei har innhenta alle opplysninger gong på gong, og alt er på stell. Barnefar ser barnet 1 gang i året, kansje mindre og kansje mer. Alt ettersom det passer han... ts Anonymkode: 96f51...8d4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #4 Skrevet 20. august 2020 Det vil fortsette så lenge barnefar velger å sende bekymringsmeldinger. For en fin måte å terrorisere familier, ikke sant? Anonymkode: 2d0b3...334
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #5 Skrevet 20. august 2020 Du kan be bv vurdere å henlegge pga grunnløs mld. Evt ta en kortere us neste gang, som inneholder en tlf til melder, deg, tlf til bhg/skole og hjemmebesøk for samtale med barnet. Gi uttrykk for at du selv om du forstår at de må følge loven så har de nok av informasjon fra tidligere år mtp melder og us. Anonymkode: 49720...64d 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #6 Skrevet 20. august 2020 Det er 2 år siden sist, så ting kan ha endret seg og BV har et plikt til å følge opp. Hadde han anmeldt deg mye oftere, så hadde BV vært mer inneforstått at det er konflikt som er årsaken og ikke din omsorgsevne. Anonymkode: 999bb...1fa 1
Helgeline Skrevet 20. august 2020 #7 Skrevet 20. august 2020 Synes det er rart at det er mulig å terrorisere folk på denne måten. Selv om det er to år sia sist, er man jo kjent med at denne barnefaren gjentatte ganger har levert grunnløse bekymringsmeldinger. Burde henlagt sakene etterhvert, ev bare undersøkt de på minst mulig inngripende måte. Hvis de skal sette i gang full undersøkelse hver gang er de jo nyttige idioter for en overgriper, som fortsetter å plage familien selv etter samlivsbrudd. 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #8 Skrevet 20. august 2020 I dag så ringte jeg saksbehandler i bv tenesta. Jeg kan ikke gå og lure noe mer... Og dem forteller meg at dei mest sannsynlig ikke kommer til og åpne sak flere ganger når han er melder.. Dei har faktisk undersøkt fleire gonger, uten at det har vore noe omsorgssvikt inn i bildet... Og dei kommer til og henlegge denne saka igjenn. Men det er ei belasting.... ts Anonymkode: 96f51...8d4 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #9 Skrevet 20. august 2020 Barnevernet har undersøkelsesplikt. Har det samme opplegget på gang sjøl. En X som trøbler ting til med jevne mellomrom. Sakene blir alltid henlagt, da de ser at alt er på stell, men ja, det er SKIKKELIG slitsomt mens det pågår! Barnet er nå 12 år gammelt, og jeg regner med at BV er i bildet flere ganger før barnet rekker bli 18. Anonymkode: 14e3a...a30
Hr. Aktiv Skrevet 20. august 2020 #10 Skrevet 20. august 2020 9 timer siden, Helgeline skrev: Synes det er rart at det er mulig å terrorisere folk på denne måten. Selv om det er to år sia sist, er man jo kjent med at denne barnefaren gjentatte ganger har levert grunnløse bekymringsmeldinger. Burde henlagt sakene etterhvert, ev bare undersøkt de på minst mulig inngripende måte. Hvis de skal sette i gang full undersøkelse hver gang er de jo nyttige idioter for en overgriper, som fortsetter å plage familien selv etter samlivsbrudd. Her kan hun bare være glad det er bv som får meldinger og henvendelser fra. De kommer ihvertfall ikke med trusler. Værre blir det hvis en advokat driver med henvendelser type påstander av grov karakter. Det er også helt innafor her hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå