AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #1 Skrevet 19. august 2020 Får en kjøpt de munnbindene som er til å knyte? Er det samme pris som andre? Anonymkode: cf900...ef6
Iceman Skrevet 19. august 2020 #2 Skrevet 19. august 2020 Ja, jeg bestilte de knytebindene for å putte over åndedrettsvernet for en stund siden. Er bedre enn ørestrikk da man får det til å sitte bedre. Foretrekker fortsatt løsningen man har på åndedrettsvern som er elastiske strikk som går bak hodet. 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #3 Skrevet 20. august 2020 10 timer siden, Iceman skrev: Ja, jeg bestilte de knytebindene for å putte over åndedrettsvernet for en stund siden. Er bedre enn ørestrikk da man får det til å sitte bedre. Foretrekker fortsatt løsningen man har på åndedrettsvern som er elastiske strikk som går bak hodet. Er det vist at munnbind utenpå åndedrettsvern (FFP3-maske) gir en tilleggseffekt? Anonymkode: 53859...399
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #4 Skrevet 20. august 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det vist at munnbind utenpå åndedrettsvern (FFP3-maske) gir en tilleggseffekt? Anonymkode: 53859...399 Utåndingsventilen i åndedrettsvern kan potensielt spre virus fra bæreren. Med andre ord beskytter en FFP3-maske bæreren, men ikke andre. Anonymkode: a2ae2...09b 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #5 Skrevet 20. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Utåndingsventilen i åndedrettsvern kan potensielt spre virus fra bæreren. Med andre ord beskytter en FFP3-maske bæreren, men ikke andre. Anonymkode: a2ae2...09b Det betyr at det burde påbys at alle bruker FFP2-maske utenpå FFP3-masken, i hvert fall utenfor hjemmet (evt også ellers?). Da burde masken beskytte både mot smitte og smittespredning, forutsatt at FFP2-masken da blir tett nok. Det burde dessuten påbys at samtlige testes mhp hvilken utforming av masken(e) som gir minst lekkasje. Skjegg bør pga risiko for lekkasje forbys. Anonymkode: 53859...399 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #6 Skrevet 20. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det betyr at det burde påbys at alle bruker FFP2-maske utenpå FFP3-masken, i hvert fall utenfor hjemmet (evt også ellers?). Da burde masken beskytte både mot smitte og smittespredning, forutsatt at FFP2-masken da blir tett nok. Det burde dessuten påbys at samtlige testes mhp hvilken utforming av masken(e) som gir minst lekkasje. Skjegg bør pga risiko for lekkasje forbys. Anonymkode: 53859...399 Det hjelper ingen ting om FFP2-masken også er med ventil. Dessuten kan man like så godt ha et kirurgisk munnbind utenpå, man får trolig ikke en FFP2-maske til å sitte tett over en annen maske. Jeg forstår ikke behovet for åndedrettsvern med mindre man arbeider i helse- eller tannhelsetjenesten. Anonymkode: a2ae2...09b 1
Iceman Skrevet 20. august 2020 #7 Skrevet 20. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det betyr at det burde påbys at alle bruker FFP2-maske utenpå FFP3-masken, i hvert fall utenfor hjemmet (evt også ellers?). Da burde masken beskytte både mot smitte og smittespredning, forutsatt at FFP2-masken da blir tett nok. Det burde dessuten påbys at samtlige testes mhp hvilken utforming av masken(e) som gir minst lekkasje. Skjegg bør pga risiko for lekkasje forbys. Anonymkode: 53859...399 Finnes FFP2 masker med ventil og. Beste løsningen er kirurgisk munnbind utenpå åndedrettsvern. 3
Iceman Skrevet 20. august 2020 #8 Skrevet 20. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det hjelper ingen ting om FFP2-masken også er med ventil. Dessuten kan man like så godt ha et kirurgisk munnbind utenpå, man får trolig ikke en FFP2-maske til å sitte tett over en annen maske. Jeg forstår ikke behovet for åndedrettsvern med mindre man arbeider i helse- eller tannhelsetjenesten. Anonymkode: a2ae2...09b Er man den eneste som bruker maske må man ha noe som kan beskytte seg selv. Er jo kjent at munnbind ikke gjør det godt nok. 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #9 Skrevet 20. august 2020 3 minutter siden, Iceman skrev: Finnes FFP2 masker med ventil og. Beste løsningen er kirurgisk munnbind utenpå åndedrettsvern. Jeg tenkte på FFP2-masker uten ventil, men muligens vil det være lettere å oppnå et tett system med kirurgisk munnbind utenpå FFP3-masken. Paradoksalt nok har jeg ikke hørt om land der slik bruk av to munnbind er gjort påbudt og blir kontrollert. Dette burde påbys i alle land. Anonymkode: 53859...399 1
Iceman Skrevet 20. august 2020 #10 Skrevet 20. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte på FFP2-masker uten ventil, men muligens vil det være lettere å oppnå et tett system med kirurgisk munnbind utenpå FFP3-masken. Paradoksalt nok har jeg ikke hørt om land der slik bruk av to munnbind er gjort påbudt og blir kontrollert. Dette burde påbys i alle land. Anonymkode: 53859...399 Det er enkelte steder du må dekke til ventilen. Munnbind utpå åndedrettsvernet handler bare om å dekke til ventilen, to åndedrettsvern ville ikke vært mulig. Uansett ikke nødvendig å påby dobbelmasking med mindre det er for å dekke til ventil. 2
Anbefalte innlegg