AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #1 Skrevet 19. august 2020 Barna har testet nei på korona. Kan jeg sende dem avgårde med hoste og litt snørrete? Anonymkode: 819dc...a94
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #2 Skrevet 19. august 2020 Så da smitter de noen andre, som må testes for korona? Nei. Hoste gjør man hjemme. Anonymkode: 91a69...759 6
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #3 Skrevet 19. august 2020 Nei, da smitter dere bare flere barn som må gjennom det samme eller lærere som må bli hjemme. Anonymkode: 3dfc3...ad1 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #4 Skrevet 19. august 2020 Nei. Testen kan lett være negativ, og positiv noen dager senere. Hvorfor i all verden vil du sende barna i barnehagen/på skolen, og risikere å smitte noen andre? 🤔 Selv om det ikke er corona så utsetter du jo da andre for testing, karantene og foreldrene må være hjemme fra jobb. Er du riktig heldig får flere av de ansatte symptomer og hele avdelingen må stenges ned. Anonymkode: 278d5...9a7 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #5 Skrevet 19. august 2020 Nei, hjemme til symptomfri. Anonymkode: 69618...96c
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #6 Skrevet 19. august 2020 Kopiert fra min kommune sin side; Noen barn, særlig de under 10 år, kan ha restsymptomer etter en gjennomgått luftveisinfeksjon som for eksempel rennende nese (uavhengig av farge på nesesekret) eller sporadisk hoste. Disse barna kan komme i barnehagen eller på skolen dersom allmenntilstanden er god og barnet er tilbake i sin vanlige form. Anonymkode: 78017...ce4 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #7 Skrevet 19. august 2020 Har du vært syke og det kun snørr og rest-hoste kan de dra i barnehage/på skole igjen. Anonymkode: bf2e1...aad
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #8 Skrevet 19. august 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du vært syke og det kun snørr og rest-hoste kan de dra i barnehage/på skole igjen. Anonymkode: bf2e1...aad Problemet er å tolke hva som er restsymptom. Har de vært syke 1 uke og bittelitt snufs er igjen så kan dette være et restsymptom, men ee det dag 2/3 av en forkjølelse og det renner snørr og de hoster mer en noen ganger om dagen så er dette absolutt ikke innenfor. Anonymkode: 3dfc3...ad1 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #9 Skrevet 19. august 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barna har testet nei på korona. Kan jeg sende dem avgårde med hoste og litt snørrete? Anonymkode: 819dc...a94 Nei! Anonymkode: accb8...88c
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #10 Skrevet 19. august 2020 Jeg fikk skikkelig hoste og feber i mars, vet ikke om det var corona eller ikke (fordi på den tiden ble kun helsepersonell o.l. testet), men hadde sporadisk tørrhoste i mange måneder etterpå. Synes synd på småbarn hvis de må holde seg hjemme like lenge som meg (jeg hadde hjemmekontor uansett, så ok, men følte meg som pest hver gang jeg gikk på butikken og fikk hosteanfall i ettertid). Jeg har kun nylig sluttet å bli kortpustet/få slim i lungene etter sykdommen i mars... Anonymkode: 93ccc...71c
Fjaselina Skrevet 19. august 2020 #11 Skrevet 19. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk skikkelig hoste og feber i mars, vet ikke om det var corona eller ikke (fordi på den tiden ble kun helsepersonell o.l. testet), men hadde sporadisk tørrhoste i mange måneder etterpå. Synes synd på småbarn hvis de må holde seg hjemme like lenge som meg (jeg hadde hjemmekontor uansett, så ok, men følte meg som pest hver gang jeg gikk på butikken og fikk hosteanfall i ettertid). Jeg har kun nylig sluttet å bli kortpustet/få slim i lungene etter sykdommen i mars... Anonymkode: 93ccc...71c Eg hadde vore såpass nysgjerrig at eg hadde prøvd å få ein sånn test som viser antistoff, for å vite om det var korona;)
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #12 Skrevet 19. august 2020 5 minutter siden, Fjaselina said: Eg hadde vore såpass nysgjerrig at eg hadde prøvd å få ein sånn test som viser antistoff, for å vite om det var korona;) Bor på bygda (noen timer under en privatklinikk), så følte det var bedre å ikke dra inn til storbyen og eventuelt utsette (bekymre) dem for smitte (tviler på at jeg var smittsom etter to måneder med symptomer altså, men det kan jo ikke alle rundt meg vite). Nå har hosten endelig sluttet, men den var ganske ekstrem mens den holdt på, og var ganske slitsomt både for meg og sikkert dem rundt meg som var bekymret. Unngikk så godt det lot seg gjøre å oppsøke folk rundt meg såpass lenge. Får håpe ikke barn med symptomer har såpass lagvarige ettervirkninger, for da kan man vel si de har "symptomer" i flere måneder og ikke kan gå på skolen på leenge hvis regelen er "en dag symptomfri". Anonymkode: 93ccc...71c
Anbefalte innlegg