Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid for første gang, og en ganske privat person av natur. Ingen bilder på Instagram (har profil for å følge venner) og lite på Facebook.  Overhodet ingen behov av å dele graviditet og baby på Internett. 

Mamma er stikk motsatt. Har opp gjennom vært nøye med at hun må spørre om lov før hun legger ut bilde av meg, noe hun med tiden har lært seg å respektere. Og har sagt tydelig ifra at jeg ikke ønsker bilder av barna mine på nett, noe jeg tror hun forstår. 

Men hun legger ut opptaderinger om å få barnebarn på Instagram jevnlig(fek bilde av noe hun hekler). Aldri private bilder av meg eller magen.  Slike opptaderinger er jeg ikke helt komfortabel med, men føler ikke jeg kan si så mye. Hun har jo ytringsfrihet? Og deler forsåvidt ikke noe veldig sensitivt, bare termin og kjønn(og det er jo ikke en hemmelighet i omgsngskrets) . Kan ikke forklare helt hva jeg synes er ubehagelig med det, og derfor er det vanskelig å si noe på det. Er redd hun synes jeg er veldig nøye/firkantet og vrang. Kan man egentlig si noe på det? Har man "rett" til det?  Jeg vil ikke være unødig vanskelig heller. 

Anonymkode: c9921...4dc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kan du si noe!! Hennes venner har ingenting med din graviditet å gjøre. Gi beskjed! 

• Liker 1
Skrevet

La henne få hekle i fred.

Anonymkode: 76e7d...71b

Skrevet

Hvis hun deler typ «jeg skal bli bestemor til ei jente i desember» og viser bilde av jakke hun hekler til babyen, så hadde jeg ikke sagt noe jeg altså :) 

Anonymkode: de74b...178

• Liker 15
Skrevet

Jeg synes du må kunne si til moren din at hun ikke får lov til å dele opplysninger om deg, selv om hun gjerne deler ting selv. Jeg sier det til min mor. Og at du skal ha barn er mest din sak, så det kan du nedlegge forbud mot. 

Anonymkode: 5fd25...91d

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du overreagerer, er det virkelig så farlig..?

Anonymkode: 83913...529

• Liker 12
Skrevet

Jeg ville forsøkt å tenkt over hvorfor du synes det er ubehagelig. Er det for ofte/for mye? Gjelder det personene det blir delt til? Den type informasjon som hun deler? Forsøk å se om du kan peke litt mer på hva som gjør det ubehagelig for deg, og deretter snakk med moren din om det. Si på en ordentlig måte hvorfor du føler det ubehagelig osv. Første tanken min var at hun høres ut som en veldig stolt kommende bestemor som gjerne vil dele stoltheten og gleden av et kommende barnebarn, men fortsatt holde seg innenfor grensene dine ved at hun poster «sine ting» som strikketøy osv.😊❤️

Jeg synes du skal ta en prat med henne, men tenker det er enklere å ta praten med henne om det hvis du har tenkt litt igjennom hva som er årsaken til at du føler det som du gjør. 😊 

Masse lykke til videre med graviditeten❤️

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er gravid for første gang, og en ganske privat person av natur. Ingen bilder på Instagram (har profil for å følge venner) og lite på Facebook.  Overhodet ingen behov av å dele graviditet og baby på Internett. 

Mamma er stikk motsatt. Har opp gjennom vært nøye med at hun må spørre om lov før hun legger ut bilde av meg, noe hun med tiden har lært seg å respektere. Og har sagt tydelig ifra at jeg ikke ønsker bilder av barna mine på nett, noe jeg tror hun forstår. 

Men hun legger ut opptaderinger om å få barnebarn på Instagram jevnlig(fek bilde av noe hun hekler). Aldri private bilder av meg eller magen.  Slike opptaderinger er jeg ikke helt komfortabel med, men føler ikke jeg kan si så mye. Hun har jo ytringsfrihet? Og deler forsåvidt ikke noe veldig sensitivt, bare termin og kjønn(og det er jo ikke en hemmelighet i omgsngskrets) . Kan ikke forklare helt hva jeg synes er ubehagelig med det, og derfor er det vanskelig å si noe på det. Er redd hun synes jeg er veldig nøye/firkantet og vrang. Kan man egentlig si noe på det? Har man "rett" til det?  Jeg vil ikke være unødig vanskelig heller. 

Anonymkode: c9921...4dc

Synes du gjør stort nummer av ikke noe

Anonymkode: 628e5...212

• Liker 6
Skrevet

Jeg skjønner deg så utrolig godt! Var helt lik selv og fikk mye pes for det. Her endte det opp med skikkelig kjeft fra svigermor på julaften fordi jeg ikke ville at hun skulle legge ut bilde av meg med gravidmagen på Facebook.. 

prøv å gi beskjed på en fin måte, selv om det ikke alltid er like lett 

Anonymkode: 18d86...b03

Skrevet

100% enig med deg ts. Jeg har gitt klar beskjed til ALLE, ingen får dele noe om meg, graviditet eller baby når den kommer. 

Anonymkode: 62376...529

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...