Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange av de er flinke til å legge det ut på sosiale medier. Hvor de har vært, sosiale kvelder, kos, vin og latter. Vi alle har barn og jeg skjønner ikke hvordan de har tid til alt dette. Selv prøver jeg å være litt sosial i blant men føler at tiden ikke strekker. 

Jeg føler meg teit, barnslig og fæl som sliter med sånne tanker. Spesielt blir jeg lei meg når en god venninne av meg ofte er på farten, hun har jo større vennekrets så det er jo naturlig.. Vet ikke hvorfor jeg har blitt sånn, slet ikke med slike tanker tidligere.

Nå har vi også kjøpt hus som er et oppussingsobjekt og min venninne kjøpte et flott hus noen minutter unna meg, helt nytt og nydelig. Jeg føler liksom det stikker litt, selv om hun har bedre råd og det er naturlig at hun har råd til bedre, finere.. 

Jeg vet ikke, har jeg blitt en bitter kjerring, er det alderen eller har jeg bare en bedriten personlighet? 

Anonymkode: 7d4c5...b2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange av de er flinke til å legge det ut på sosiale medier. Hvor de har vært, sosiale kvelder, kos, vin og latter. Vi alle har barn og jeg skjønner ikke hvordan de har tid til alt dette. Selv prøver jeg å være litt sosial i blant men føler at tiden ikke strekker. 

Jeg føler meg teit, barnslig og fæl som sliter med sånne tanker. Spesielt blir jeg lei meg når en god venninne av meg ofte er på farten, hun har jo større vennekrets så det er jo naturlig.. Vet ikke hvorfor jeg har blitt sånn, slet ikke med slike tanker tidligere.

Nå har vi også kjøpt hus som er et oppussingsobjekt og min venninne kjøpte et flott hus noen minutter unna meg, helt nytt og nydelig. Jeg føler liksom det stikker litt, selv om hun har bedre råd og det er naturlig at hun har råd til bedre, finere.. 

Jeg vet ikke, har jeg blitt en bitter kjerring, er det alderen eller har jeg bare en bedriten personlighet? 

Vet du? Følelsene dine er normale.. men prøv å nyt det du selv har. Du har hus, pusser opp og herlige barn. Ikke sikkert hun er noe mer lykkelig enn deg. 
prøv å ikke sammenlign deg med hva andre har, og hva andre gjør. Fokuser på deg og ditt. En dag har du også overskudd til å drikke vin med venner og en dag har du fått ferdig huset som du blir kjempefornøyd med. 

• Liker 7
Skrevet

Er det fordi du ikke får være med, du har ikke like mange venner, eller fordi mannen din(hvis du har en) ikke stiller opp like mye hjemme som du gjør? 😊

Anonymkode: 44ef0...c3d

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er veldig vanlig blant kvinner, vi sammenligner oss helt sinnsykt med andre. Blir lett sjalu på andre.

Du må jobbe med deg slev mentalt, dette kan du endre på. Men er du som må gjøre jobben.

1. Slutt å sammenligne deg med hva andre har, fokuser på ditt eget liv.
2. Slett alle sosiale media, du vil føle deg så bra når du kommer deg ut av dette tullet.
3. Jobbe med din selvfølelse, den er jo veldig lav. Dette er pga du sammenligner deg med andre.
4. Finn deg noe lysbetont du liker å drive med, har du ingenting du liker å drive med?
5. Nok en gang, ikke bruk tankene dine på dette. Er du selv som velger det, du kan styre dette så fort du penser inn på det.

Anonymkode: 4adf6...b69

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er veldig vanlig blant kvinner, vi sammenligner oss helt sinnsykt med andre. Blir lett sjalu på andre.

Du må jobbe med deg slev mentalt, dette kan du endre på. Men er du som må gjøre jobben.

1. Slutt å sammenligne deg med hva andre har, fokuser på ditt eget liv.
2. Slett alle sosiale media, du vil føle deg så bra når du kommer deg ut av dette tullet.
3. Jobbe med din selvfølelse, den er jo veldig lav. Dette er pga du sammenligner deg med andre.
4. Finn deg noe lysbetont du liker å drive med, har du ingenting du liker å drive med?
5. Nok en gang, ikke bruk tankene dine på dette. Er du selv som velger det, du kan styre dette så fort du penser inn på det.

Anonymkode: 4adf6...b69

Vurderer faktisk å slette some men litt redd at jeg angrer. Tror alt blir 100 ganger bedre om jeg faktisk gjør det. 

Skrevet

Man har tid til å være sosial selv om man har barn, men sosialiseringen er jo litt annerledes. Etter at bestevenninnen min fikk barn er deres samvær mer med andre venner med barn, middag med andre foreldre i barnehagen o.l. Det har jeg full forståelse for. Vi ser hverandre likevel ofte, jeg er med på trilletur eller for å hente i barnehagen. 

Ellers veksler de på der en av dem kan dra ut for et glass vin eller en øl med en venn, mens den andre passer hjemme. Foreldrene hennes er også ofte barnevakt hvis de begge skal på en fest.

Man må også senke terskelen litt. Inviter noen hjem på et måltid en vanlig ettermiddag. Hvis huset skal være skinnende rent og maten være gourmet, så blir det aldri noe av. Det er faktisk langt viktigere å pleie kontakten.

Min erfaring er at de som er veldig sosiale mennesker og opptatt av å ivareta bånd, også er det etter barn.

Hvis du tar litt mer initiativ kan det også hjelpe på sjalusien tror jeg. Da får du venninnene dine tettere på, og dere kan snakke om stort og smått. Når du observerer dem på avstand er det lettere å føle sjalusi.

Anonymkode: 3e5b8...b37

• Liker 2
Skrevet

Det handler om hvilken mann hver og en i venninnegjengen ender opp med. Noen satset på riktig hest, andre ikke. Hadde du valgt mann med litt mer omhu, kunne du også ha fått et nytt flott hus og masse fritid til reiser og aktiviteter du kunne delt på SoMe.

Anonymkode: ab0e8...471

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om hvilken mann hver og en i venninnegjengen ender opp med. Noen satset på riktig hest, andre ikke. Hadde du valgt mann med litt mer omhu, kunne du også ha fått et nytt flott hus og masse fritid til reiser og aktiviteter du kunne delt på SoMe.

Anonymkode: ab0e8...471

Vel, jeg kan ikke leve med en jeg ikke elsker bare for penger. 

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer faktisk å slette some men litt redd at jeg angrer. Tror alt blir 100 ganger bedre om jeg faktisk gjør det. 

Prøv å "slette" det ved å slette alle appene fra mobilen. Du trenger ikke deaktiver kontoene, men bare ikke logg deg inn på, tja, en uke, to uker? Hvis du liker det kan du jo bare fortsette med å ikke logge deg inn, og hvis du merker at du angrer, er det ikke så vanskelig å logge deg på igjen som hvis du hadde slettet kontoene helt.

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, semperflorens skrev:

Prøv å "slette" det ved å slette alle appene fra mobilen. Du trenger ikke deaktiver kontoene, men bare ikke logg deg inn på, tja, en uke, to uker? Hvis du liker det kan du jo bare fortsette med å ikke logge deg inn, og hvis du merker at du angrer, er det ikke så vanskelig å logge deg på igjen som hvis du hadde slettet kontoene helt.

Lurt skal virkelig prøve. Har du gjort det samme? 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurt skal virkelig prøve. Har du gjort det samme? 

Nei, en god venninne av meg var litt vel aktiv på alle kanaler og fant ut at hun trengte en pause. Det funket bra for henne, nå er hun tilbake, men i "normale" mengder 😂

• Liker 1
Skrevet

SoMe er kommet for å være. Men prøv å bruk det mindre, eller jobb med deg selv på den måten at du ikke blir påvirket av det. 
mange som misunner deg som har muligheten til å pusse opp og få det flott. Mange misunner deg som har barn og mann. 
fb er et lykkeland der alle vil vise hvor bra de har det. Men ingen har det bra hele tiden. I går delte jeg et bilde av en flott fjelltur, i dag ligger jeg på sofaen og gjør nada... 

Anonymkode: 032f8...f68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...