AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #1 Skrevet 19. august 2020 Jeg vil gjerne høre litt erfaringer fra Ivf/icsi forsøk dere har hatt. Ivf/icsi forsøk nr: Antall egg v/egguttak: Antall egg befruktet: Antall egg satt inn: Egg satt inn på dag 2,3 eller 5: Hvor mye hadde egget delt seg: Antall egg på frys: Privat eller offentlig: Resultat (gravid eller ikke): Anonymkode: a1064...4fa
Neutral90 Skrevet 19. august 2020 #2 Skrevet 19. august 2020 En fin embryolog på st Olavs sa dette til oss: ideelt sett blir 50-75% befruktet og halvparten av det igjen lever til dag 5.
Prover91 Skrevet 19. august 2020 #3 Skrevet 19. august 2020 Ivf/icsi forsøk nr: 1 Antall egg v/egguttak: 22 Antall egg befruktet: 5 Antall egg satt inn: 1 Egg satt inn på dag 2,3 eller 5: 3 Hvor mye hadde egget delt seg: 8delt Antall egg på frys: 0 Privat eller offentlig: offentlig Resultat (gravid eller ikke): ikke Ivf/icsi forsøk nr: 2 Antall egg v/egguttak: 14 Antall egg befruktet: 8 Antall egg satt inn: 2 Egg satt inn på dag 2,3 eller 5: 5 Hvor mye hadde egget delt seg: morula Antall egg på frys: 0 Privat eller offentlig: offentlig Resultat (gravid eller ikke): ikke Ivf/icsi forsøk nr: 3 Antall egg v/egguttak: 18 Antall egg befruktet: 4 Antall egg satt inn: 2 Egg satt inn på dag 2,3 eller 5: 2 Hvor mye hadde egget delt seg: 4 Antall egg på frys: 0 Privat eller offentlig: offentlig Resultat (gravid eller ikke): ikke
Prover91 Skrevet 19. august 2020 #4 Skrevet 19. august 2020 10 minutter siden, Neutral90 skrev: En fin embryolog på st Olavs sa dette til oss: ideelt sett blir 50-75% befruktet og halvparten av det igjen lever til dag 5. Hos oss er det delingen av embryo som feiler. Mange egg ut, men eggene slutter å dele deg. 1
Neutral90 Skrevet 19. august 2020 #5 Skrevet 19. august 2020 2 minutter siden, Prover91 skrev: Hos oss er det delingen av embryo som feiler. Mange egg ut, men eggene slutter å dele deg. Satte de virkelig inn en morula på dag 5? Det ville jeg klaget på, om jeg var deg.
Neutral90 Skrevet 19. august 2020 #6 Skrevet 19. august 2020 (endret) Ivf/icsi forsøk nr: 1 Antall egg v/egguttak: 7 Antall egg befruktet: 5 Antall egg satt inn: 1 Egg satt inn på dag 2,3 eller 5: 5 Hvor mye hadde egget delt seg: blasto Antall egg på frys: 1 Privat eller offentlig: offe tlig Resultat (gravid eller ikke): gravid, mistet i sa. Ivf/icsi forsøk nr: 1 Antall egg v/egguttak: 12 Antall egg befruktet: 7 Antall egg satt inn: 1 Egg satt inn på dag 2,3 eller 5: 5 Hvor mye hadde egget delt seg: blasto Antall egg på frys: 0 Privat eller offentlig: offe tlig Resultat (gravid eller ikke): ikke. Ivf/icsi forsøk nr: 3 Antall egg v/egguttak: 15 Antall egg befruktet: 9 Antall egg satt inn: 0 (totalfrys) Egg satt inn på dag 2,3 eller 5: 5 Hvor mye hadde egget delt seg: blasto Antall egg på frys: 6 Privat eller offentlig: offe tlig Resultat (gravid eller ikke): ikke Naturlig gravid etter 2 innsett fra uttak nr 3. Ma uke 8ish. 4 igjen på frys. Edit; utslagsgivende for meg var endring av medisin på siste forsøk, da fikk jeg bemfola og menopur. Bare bemfola på forsøk 1 og 2. Endret 19. august 2020 av Neutral90
Prover91 Skrevet 19. august 2020 #7 Skrevet 19. august 2020 6 minutter siden, Neutral90 skrev: Satte de virkelig inn en morula på dag 5? Det ville jeg klaget på, om jeg var deg. Ja vi reagerte på det vi også. Ser noen her har klaget og fårr innvilget nye forsøk, vi vurderer å gjøre det selv
Neutral90 Skrevet 19. august 2020 #8 Skrevet 19. august 2020 Akkurat nå, Prover91 skrev: Ja vi reagerte på det vi også. Ser noen her har klaget og fårr innvilget nye forsøk, vi vurderer å gjøre det selv Såg det jeg også, hadde det i bakhodet med mitt svar til deg. Du har ingenting å tape på å prøve. Prøver dere privat imens?
Prover91 Skrevet 19. august 2020 #9 Skrevet 19. august 2020 Akkurat nå, Neutral90 skrev: Såg det jeg også, hadde det i bakhodet med mitt svar til deg. Du har ingenting å tape på å prøve. Prøver dere privat imens? Ja vi skal prøve ett privat forsøk. Etter min forhistorie kunne den fortelle meg at jeg egentlig skulle stått på både prednisolon og blodfortynnende på alle mine forsøk da jeg har en kronisk sykdom. Noe det offentlige nektet å gi meg. Så vi skal prøve ett forsøk i det offentlige nå. Det koster mye men får vi dn baby ut av det , er alle pengene verdt det selvfølgelig
Neutral90 Skrevet 19. august 2020 #10 Skrevet 19. august 2020 Akkurat nå, Prover91 skrev: Ja vi skal prøve ett privat forsøk. Etter min forhistorie kunne den fortelle meg at jeg egentlig skulle stått på både prednisolon og blodfortynnende på alle mine forsøk da jeg har en kronisk sykdom. Noe det offentlige nektet å gi meg. Så vi skal prøve ett forsøk i det offentlige nå. Det koster mye men får vi dn baby ut av det , er alle pengene verdt det selvfølgelig 100% enig. Lykke til 🌺 Gir kronisk sykdom grunnlag til blodfortynnende eller er det typen kronisk sykdom som tilsier det? Ønsker å prøve det selv, er drittlei av å få negative tester/miste.
Prover91 Skrevet 19. august 2020 #11 Skrevet 19. august 2020 2 minutter siden, Neutral90 skrev: 100% enig. Lykke til 🌺 Gir kronisk sykdom grunnlag til blodfortynnende eller er det typen kronisk sykdom som tilsier det? Ønsker å prøve det selv, er drittlei av å få negative tester/miste. Jeg har endometriose og muligens en revmatisk sykdom. Så når den private klinikken hørte om det, var det med engang snakk om at jeg SKAL gå på både prednisolon og klexane både før uttak og etter uttak 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #12 Skrevet 19. august 2020 Ivf/icsi forsøk nr: 1 Antall egg v/egguttak: 1 Antall egg befruktet: 1 Antall egg satt inn: 1 Egg satt inn på dag 2,3 eller 5: 2 Hvor mye hadde egget delt seg: firedelt Antall egg på frys: 0 Privat eller offentlig: privat Resultat (gravid eller ikke): ikke Ivf/icsi forsøk nr: 2 Antall egg v/egguttak: 4 Antall egg befruktet: 2 Antall egg satt inn: 1 Egg satt inn på dag 2,3 eller 5: 2 Hvor mye hadde egget delt seg: firedelt Antall egg på frys: 0 Privat eller offentlig: privat Resultat (gravid eller ikke): ikke Ivf/icsi forsøk nr: 3 Antall egg v/egguttak: 6 Antall egg befruktet: 4 Antall egg satt inn: 2 Egg satt inn på dag 2,3 eller 5: 2 Hvor mye hadde egget delt seg: firedelte Antall egg på frys: 0 Privat eller offentlig: privat Resultat (gravid eller ikke): gravid, fikk ett barn Anonymkode: 78e24...46e
Prover91 Skrevet 19. august 2020 #13 Skrevet 19. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ivf/icsi forsøk nr: 1 Antall egg v/egguttak: 1 Antall egg befruktet: 1 Antall egg satt inn: 1 Egg satt inn på dag 2,3 eller 5: 2 Hvor mye hadde egget delt seg: firedelt Antall egg på frys: 0 Privat eller offentlig: privat Resultat (gravid eller ikke): ikke Ivf/icsi forsøk nr: 2 Antall egg v/egguttak: 4 Antall egg befruktet: 2 Antall egg satt inn: 1 Egg satt inn på dag 2,3 eller 5: 2 Hvor mye hadde egget delt seg: firedelt Antall egg på frys: 0 Privat eller offentlig: privat Resultat (gravid eller ikke): ikke Ivf/icsi forsøk nr: 3 Antall egg v/egguttak: 6 Antall egg befruktet: 4 Antall egg satt inn: 2 Egg satt inn på dag 2,3 eller 5: 2 Hvor mye hadde egget delt seg: firedelte Antall egg på frys: 0 Privat eller offentlig: privat Resultat (gravid eller ikke): gravid, fikk ett barn Anonymkode: 78e24...46e Å så flott å høre at du endelig fikk barn på tredje forsøket. Hvilken klinikk brukte du? Gjorde dere noe annerledes denne gangen?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #14 Skrevet 19. august 2020 1 time siden, Prover91 skrev: Å så flott å høre at du endelig fikk barn på tredje forsøket. Hvilken klinikk brukte du? Gjorde dere noe annerledes denne gangen? Takk, vi var hos Fertilitetssenteret Vi er utrolig takknemlige for at det gikk. Vi gjorde ikke noe annerledes, men økte medisindosen (Menopur) en del fra første til siste forsøk. Masse lykke til med forsøket du skriver lenger opp at dere skal ha med andre medisiner i tillegg! Anonymkode: 78e24...46e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå