Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingenting hjelper 😭 Er det skikkelig dumt å ta Paracet i første trimester? Nesten desperat etter lindring

Anonymkode: d806c...b7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paracet er ikke noe problem å ta. 

Anonymkode: 766ca...d2e

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://tryggmammamedisin.no/faq/gravid/smerte/

Du kan trygt ta paracet :)

Anonymkode: b41b1...5da

Takk skal du ha. Har lest man helst ikke skal ta noe smertestillende, men håper det er greit med små mengder innimellom :) 

Skrevet

Jeg slet også med det en periode. Tok Paracet når jeg absolutt måtte, deT ble noen ganger det altså. Tenker at det er bedre at man klarer å fungere og tar vare på seg selv. Paracet er uansett helt greit å ta.  Alt fint med nurket når hun kom ut. 

Anonymkode: 3b150...0f9

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg slet også med det en periode. Tok Paracet når jeg absolutt måtte, deT ble noen ganger det altså. Tenker at det er bedre at man klarer å fungere og tar vare på seg selv. Paracet er uansett helt greit å ta.  Alt fint med nurket når hun kom ut. 

Anonymkode: 3b150...0f9

Så fint å lese :) det er ganske altoppslukende når det er så intens hodepine, så da tar jeg Paracet med god samvittighet! :) 

Skrevet

Er kanskje for tidlig, men kan det skyldtes høyt blodtrykk?

Anonymkode: 60099...50a

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er kanskje for tidlig, men kan det skyldtes høyt blodtrykk?

Ja, jeg har faktisk ørlite for høyt blodtrykk, sjekket på kontroll denne uken 🤔 noe jeg kan gjøre for å bedre dette? 
ts

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har faktisk ørlite for høyt blodtrykk, sjekket på kontroll denne uken 🤔 noe jeg kan gjøre for å bedre dette? 
ts

Det må evt lege hjelpe med. Forhøyet blodtrykk kan gi hodepine 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må evt lege hjelpe med. Forhøyet blodtrykk kan gi hodepine 

Okey :) legen sa ikke noe særlig på det altså, så er ikke noe alvorlig. Men hodepinen er plagsom. Uansett veldig fint at du nevnte det :) 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okey :) legen sa ikke noe særlig på det altså, så er ikke noe alvorlig. Men hodepinen er plagsom. Uansett veldig fint at du nevnte det :) 

Nevn deg for legen om det vedvarer 👍 kan være tegn på svangerskapsforgiftning, selv om det er litt tidlig 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nevn deg for legen om det vedvarer 👍 kan være tegn på svangerskapsforgiftning, selv om det er litt tidlig 

Urinprøve og blodprøver var heldigvis fine, så virker som alt er ok sånn sett. Har slurvet med kosthold pga kvalme siste ukene, og ikke orket noe særlig aktivitet, så håper hodepinen avtar etter uke 12 og jeg forhåpentligvis blir i bedre form :)

Skrevet

Hva var blodtrykket da? Det skal mer enn litt til for at det gir hodeverk. Men mange får jo vondt i hodet bare av hormonendringene som graviditeten fører med seg :)

Skrevet

Vet ikke hva kostholdet ditt er, men generelt er det klokt å unngå koffeinholdige drikker som kaffe, coladrikker, grønn og sort te. Finnes alternativer uten koffein både som kaffe og te. Ofte er det koffein i enkelte typer kaker og kjeks som smaker litt kaffi.

Sjokolade og sukker kan utløse hodepine. Stress og stive nakkemuskler også. 

Kan være verdt å sjekke. Og gå turer så du får frisk luft. Bruk solbriller om det er sol og skarpt lys.

Anonymkode: 3b1df...8d9

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva kostholdet ditt er, men generelt er det klokt å unngå koffeinholdige drikker som kaffe, coladrikker, grønn og sort te. Finnes alternativer uten koffein både som kaffe og te. Ofte er det koffein i enkelte typer kaker og kjeks som smaker litt kaffi.

Sjokolade og sukker kan utløse hodepine. Stress og stive nakkemuskler også. 

Kan være verdt å sjekke. Og gå turer så du får frisk luft. Bruk solbriller om det er sol og skarpt lys.

Anonymkode: 3b1df...8d9

Tusen takk for masse tips, er noe jeg kan ta tak i her :) 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva var blodtrykket da? Det skal mer enn litt til for at det gir hodeverk. Men mange får jo vondt i hodet bare av hormonendringene som graviditeten fører med seg :)

Husker ikke helt, men de sa det var bittelitt høyt :) 

Skrevet

Jeg hadde også intense hodepiner, med ingen effekt av Paracet. Da anbefalte legen fenazon koffein og den hjalp🙏

Anonymkode: 215e7...157

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde også intense hodepiner, med ingen effekt av Paracet. Da anbefalte legen fenazon koffein og den hjalp🙏

Anonymkode: 215e7...157

Takk for tips! Jeg forsøker å bedre kosthold og komme meg litt i aktivitet igjen etter ukesvis med kvalme og trøtthet. Dersom det ikke hjelper skal jeg huske på tipset ditt 😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...