Pipaluk Skrevet 19. august 2020 #1 Skrevet 19. august 2020 Jeg har ei på Facebook, som jeg nå innså heter noe annet enn ektemannen. Jeg velger å tro at det er snakk om et brudd, enn at hun bare plutselig fikk lyst til å ta tilbake navnet sitt. Hun står fortsatt oppført som gift med XX. Hva er vanlig å gjøre i en slik situasjon? Tar man tilbake navnet sitt først? Venter man til alt det praktiske er unnagjort, før man går ut med nytt navn? Står man fortsatt oppført som gift med, til man er skilt?
Caramela Skrevet 19. august 2020 #2 Skrevet 19. august 2020 Om hun er midt oppi en skilsmisse er vel det å oppdatere facebookprofilen sin det siste hun tenker på. 12
Pipaluk Skrevet 19. august 2020 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2020 17 minutter siden, Caramela skrev: Om hun er midt oppi en skilsmisse er vel det å oppdatere facebookprofilen sin det siste hun tenker på. Men byttet navn har hun. Det er jo drastisk. Ville dere fortsatt skrevet at dere var gift, eller bare fjernet elementet om sivilstatus?
M71 Skrevet 19. august 2020 #4 Skrevet 19. august 2020 Jeg fjernet min sivilstatus. Hjalp å få ting på avstand 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #5 Skrevet 19. august 2020 HVIS jeg hadde hatt på profilen at jeg er gift/i et forhold, hadde jeg bare skjult statusen min i stillhet. Det mest harrye jeg ser er når voksne folk med barn endrer status til separert/komplisert/singel.... Forstår ikke behovet! Anonymkode: b036b...944 9
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #6 Skrevet 19. august 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: HVIS jeg hadde hatt på profilen at jeg er gift/i et forhold, hadde jeg bare skjult statusen min i stillhet. Det mest harrye jeg ser er når voksne folk med barn endrer status til separert/komplisert/singel.... Forstår ikke behovet! Anonymkode: b036b...944 Eller de som *Legger til en ny livshendelse* Anonymkode: 4f76a...91d 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #7 Skrevet 19. august 2020 Det varierer jo veldig. Jeg og eksen skrev en felles status for å informere alle. Fjernet at jeg var gift. Når jeg etter en ukes tid fikk pikenavnet tilbake, byttet jeg. Anonymkode: dc67b...1c5 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #8 Skrevet 20. august 2020 54 minutter siden, AnonymBruker said: Det varierer jo veldig. Jeg og eksen skrev en felles status for å informere alle. Fjernet at jeg var gift. Når jeg etter en ukes tid fikk pikenavnet tilbake, byttet jeg. Anonymkode: dc67b...1c5 Så ryddig 👍🙂 Han jeg holder på med er fortsatt oppført på Facebook som gift, hun har tatt bort sin sivilstatus og endret profilbildet sitt. Han gikk fra henne, sammen i 25 år, ikke formelt skilt ennå. Anonymkode: b5ea4...ea3 1
Pipaluk Skrevet 20. august 2020 Forfatter #9 Skrevet 20. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Så ryddig 👍🙂 Han jeg holder på med er fortsatt oppført på Facebook som gift, hun har tatt bort sin sivilstatus og endret profilbildet sitt. Han gikk fra henne, sammen i 25 år, ikke formelt skilt ennå. Anonymkode: b5ea4...ea3 Er han nå skilt eller i prosessen med å bli det?
Pipaluk Skrevet 20. august 2020 Forfatter #10 Skrevet 20. august 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: HVIS jeg hadde hatt på profilen at jeg er gift/i et forhold, hadde jeg bare skjult statusen min i stillhet. Det mest harrye jeg ser er når voksne folk med barn endrer status til separert/komplisert/singel.... Forstår ikke behovet! Anonymkode: b036b...944 I dette tilfellet står hun fortsatt oppført som gift med N N. Det står ingenting om forhold på hans profil.
Pipaluk Skrevet 20. august 2020 Forfatter #11 Skrevet 20. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det varierer jo veldig. Jeg og eksen skrev en felles status for å informere alle. Fjernet at jeg var gift. Når jeg etter en ukes tid fikk pikenavnet tilbake, byttet jeg. Anonymkode: dc67b...1c5 Tar det så kort tid å få tilbake navnet?
Hippogriff Skrevet 20. august 2020 #12 Skrevet 20. august 2020 Det var veldig befriende å bare kunne stille og rolig sette sivilstatus til "privat", så det forsvant fra den synlige profilen. Nå har jeg fjernet info om sivilstatus helt også fra den lukkede profilen. 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #13 Skrevet 20. august 2020 Jeg fikk bare lyst til å ta tilbake pikenavnet mitt jeg, det var ikke skilsmisse eller noe annet dramatisk som hendte. Just saying Anonymkode: 1444e...142 1
Pipaluk Skrevet 20. august 2020 Forfatter #14 Skrevet 20. august 2020 5 timer siden, Hippogriff skrev: Det var veldig befriende å bare kunne stille og rolig sette sivilstatus til "privat", så det forsvant fra den synlige profilen. Nå har jeg fjernet info om sivilstatus helt også fra den lukkede profilen. Det er bra at det er mulig å gjøre det diskré. Før i tiden ble det annonsert med en gang man gjorde endringer. Vet om par som valgte å offisielt slå opp midt på natta for å hindre stor ståhei😅 1
SPOCA Skrevet 20. august 2020 #15 Skrevet 20. august 2020 Da jeg skilte meg fjernet jeg bare statusen i stillhet. Så fikk jeg meg samboer rett etterpå, og mer snakk om det var det ikke. Skal sies at jeg aldri byttet navn, men vil tro en del sikkert ble overrasket når jeg fikk meg ny kjæreste. Og det må de jo gjerne bli, det er ikke så rart. 1
Pipaluk Skrevet 20. august 2020 Forfatter #16 Skrevet 20. august 2020 27 minutter siden, SPOCA skrev: Da jeg skilte meg fjernet jeg bare statusen i stillhet. Så fikk jeg meg samboer rett etterpå, og mer snakk om det var det ikke. Skal sies at jeg aldri byttet navn, men vil tro en del sikkert ble overrasket når jeg fikk meg ny kjæreste. Og det må de jo gjerne bli, det er ikke så rart. Om jeg gifter meg, så skal jeg beholde etternavnet mitt. Mye greiere, enn å måtte gå tilbake på navnet. Alt blir så synlig da. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #17 Skrevet 21. august 2020 9 timer siden, Pipaluk skrev: Om jeg gifter meg, så skal jeg beholde etternavnet mitt. Mye greiere, enn å måtte gå tilbake på navnet. Alt blir så synlig da. Da går du inn i det med tanken om at det ikke kommer til å være da.. Når det kommer til å bytte navn, så er det vel like mange som gjør det som ikke gjør det. Jeg byttet fordi jeg ville ha det samme etternavnet. Og det å hete det samme som evt barn. Vet at de kunne godt het det samme som begge to eller bare meg, men da ble det så langt etternavn og jeg har ikke behov for å videreføre mitt etternavn... Anonymkode: 2b369...6e9
Pipaluk Skrevet 21. august 2020 Forfatter #18 Skrevet 21. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da går du inn i det med tanken om at det ikke kommer til å være da.. Når det kommer til å bytte navn, så er det vel like mange som gjør det som ikke gjør det. Jeg byttet fordi jeg ville ha det samme etternavnet. Og det å hete det samme som evt barn. Vet at de kunne godt het det samme som begge to eller bare meg, men da ble det så langt etternavn og jeg har ikke behov for å videreføre mitt etternavn... Anonymkode: 2b369...6e9 halvparten av alle ekteskap går jo i oppløsning. Men er glad i etternavnet mitt, og vil ikke gi det fra meg. Går du og partner fra hverandre, så ender du og barna opp med ulike navn. Med mindre du fortsatt vil beholde navnet.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #19 Skrevet 21. august 2020 Jeg husker da foreldrene mine skilte seg og moren min endret sivilsatus på facebook til "singel". Tror ikke hun tenkte over at hun bare kunne fjerne hele statusen, eller at det kom til å komme opp i feeden til alle andre. Hun hadde vært gift med pappa i over 20 år, og så presterer en venninne av meg, som da var 17-18 år gammel, å kommentere på statusen med "Ånei, hva har skjedd??? :(". Det slo meg bare som så ekstremt upassende. Anonymkode: def3a...762
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #20 Skrevet 21. august 2020 På 20.8.2020 den 9.03, Pipaluk skrev: Tar det så kort tid å få tilbake navnet? Ja, søkte digitalt og det tok ikke lang tid. Begrunnet med separasjon. Går fortere å få tilbake gammelt navn enn å endre til nytt etter min erfaring Anonymkode: dc67b...1c5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå