Gå til innhold

Folk som det alltid sprekker med..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror ikke jeg skal gå inn på hele livshistorien her, men dette er en person som er veldig morsom og hyggelig i perioder, og det er lett å føle at man er venner igjen. Helt til jeg eller denne personen er i «feil» psykisk tilstand. Vil ikke si hvilket forhold jeg har til personen, men det er ikke en Ex eller noe. Men en person jeg «må» ha i livet likevel. 
Er så dritt lei alt pratet om penger! Denne personen baksnakker folk så til de grader, og stort sett handler det om hvem som ikke får betalt gjelden sin, betalingsanmerkninger og hvem som tjener mest. Det første hn spør om er «hva tjener du der?» . Det andre som er irrterende er at vedkommende sier «det var dyrt!» når vedkommende selv har den uvanen at hn må kjøpe ekstremt mye når det er tilbud, gjør haugevis av impulskjøp. Har sagt til meg at «du unner det aldri noe du» men så fort jeg har kjøpt noe så er det liksom så dyrt. Jeg kjøper kvalitet og liker å ha lite, hn kjøper kvantitet altså mye dritt. Det er forskjellen.

Og hele tiden jeg eller noen andre snakker om noe som vi har kjøpt så kjenner alltid hn noen som kunne skaffet det billigere. Kommer alltid med noen innspill om «det hadde vært mer lønnsomt å kjøpe det der» ALLTID. Vi er flere som er veldig lei av dette. 

Anonymkode: 90ac3...9a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres frekt ut å spør andre folk om personlig økonomi.. spesiell interesse.. også spesielt å fokusere på andres gjeld og bet anmerkninger. Høres ut som personen er sjalu på andre. 

Anonymkode: 468f4...cf9

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres frekt ut å spør andre folk om personlig økonomi.. spesiell interesse.. også spesielt å fokusere på andres gjeld og bet anmerkninger. Høres ut som personen er sjalu på andre. 

Anonymkode: 468f4...cf9

Personen er veldig sjalu! Dette merker jeg på energien til vedkommende. Husker en gang vi hadde vært ute på restaurant og noen spanderte, dette liker denne personen å gjøre selv, men noen kom hn i forkjøpet. Hn ble drit sur! Når vi dratt fra hverandre og jeg satt i samme bil som denne personen som satt han og sa «det er så arrogant å betale for andre på denne måten! Liksom at de skal hevde seg over oss!» dobbeltmoralsk ? 😛 

Dette er lenge siden likevel. Men personen har igjen begynt å komme med stikk til meg fordi jeg ikke virker like glad når jeg ser hn, Og alle kommentarene om at jeg er økonomisk ufornuftig fordi jeg gjerne kjøper 1 dyr ting. Det var bare litt vanskelig å holde seg blid i kveld for jeg personen sitter og sier hele tiden hvor ufornuftig det og det er, og at hn kan hjelpe meg å få det billigere gjennom bekjente 😡 har prøvd det før og det kommer bare noe dritt som er av dårlig kvalitet eller har slitasjer.. DET er dyrt det! Det er penger man bare kaster ut vinduet.

Skrevet

Det som toppet seg var at personen som vanlig måtte spørre meg hvor mye jeg betalte for en vare, og da ble det den grininga på nesen og «det var dyrt!» . For 4 år siden hadde jeg startet i ny jobb og hn spurte «hva tjener du der?» og da jeg sa det samme jævla grimasen etterfulgt av «det var dårlig! Trodde det var bedre der.»

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...