Gå til innhold

Munnbind i testkø?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager hvis dette spørsmålet har dukket opp før.

I morgen skal jeg teste meg for korona. Jeg skal gå til teststedet. Bruker mange munnbind mens de står i kø? Litt usikker på hva jeg skal forvente.

Jeg skal ikke ha på munnbind på vei dit ettersom det er 25 grader og en 45 minutters gårtur. 

Anonymkode: 11497...46d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg testet meg i går (på Ullevål) hadde ingen på seg munnbind. 

Anonymkode: f0bae...eac

• Liker 3
Skrevet

Ville tatt det på rett før du kommer dit. 

Anonymkode: 5c381...90f

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Beklager hvis dette spørsmålet har dukket opp før.

I morgen skal jeg teste meg for korona. Jeg skal gå til teststedet. Bruker mange munnbind mens de står i kø? Litt usikker på hva jeg skal forvente.

Jeg skal ikke ha på munnbind på vei dit ettersom det er 25 grader og en 45 minutters gårtur. 

Anonymkode: 11497...46d

Ville nok vært lurt, er nok høyere andel smittede blant de som står i testkø enn i samfunnet ellers. Hensikten med å teste seg går vel også litt bort om folk blir smittet i testkø. 

• Liker 12
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville tatt det på rett før du kommer dit. 

Altså ikke nødvendig om hele turen er i god avstand til folk. Men når du kommer dit så synes jeg du bør bruke det. 

• Liker 7
Skrevet

Ca halvparten hadde munnbind da vi testet i forrige uke.

Anonymkode: ebf9f...7d0

• Liker 2
Skrevet (endret)

Takk for svar! Vil helst ha det på i køen for å være på den sikre siden. Gruer meg! Ikke for selve testen, men fordi teststedet er veldig offentlig.

ups glemte anonym der

Endret av detvardet
  • Liker 2
Skrevet
43 minutter siden, Iceman skrev:

Ville nok vært lurt, er nok høyere andel smittede blant de som står i testkø enn i samfunnet ellers. Hensikten med å teste seg går vel også litt bort om folk blir smittet i testkø. 

Haha! Selvinnlysende skulle man tro...

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ca halvparten hadde munnbind da vi testet i forrige uke.

For dårlig hvis det er snakk om å stå i kø.

Personlig har jeg testet meg 3 ganger, ingen behov for munnbind på testplassen her da alle venter i bil og går ut av bilen når det er deres tur. Var for øvrig skuffende å se at de som jobbet med testingen kun var iført scrubs, visir og kirurgisk munnbind. Hadde forventet vernedrakt, visir og FFP3 åndedrettsvern i det minste.

• Liker 3
Skrevet
29 minutter siden, Iceman skrev:

Personlig har jeg testet meg 3 ganger, ingen behov for munnbind på testplassen her da alle venter i bil og går ut av bilen når det er deres tur. Var for øvrig skuffende å se at de som jobbet med testingen kun var iført scrubs, visir og kirurgisk munnbind. Hadde forventet vernedrakt, visir og FFP3 åndedrettsvern i det minste.

3 ganger? Oi, det var en hel del :)

Skrevet
2 hours ago, Iceman said:

Vi stod ikke i kø i den forstand, vi stod veldig spredt på en parkeringsplass og ventet på å bli ropt opp. Var minst 3 meter mellom hver person. :)

• Liker 1
Skrevet

Hva med de som utfører testen? Bytter de hansker etc mellom hver test?

Anonymkode: 6eab0...50e

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med de som utfører testen? Bytter de hansker etc mellom hver test?

Anonymkode: 6eab0...50e

Som jeg har sett gjør de det. Ellers vil jeg si de virker litt dårlig beskyttet, bruker kirurgisk munnbind og ikke åndedrettsvern.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Iceman skrev:

Som jeg har sett gjør de det. Ellers vil jeg si de virker litt dårlig beskyttet, bruker kirurgisk munnbind og ikke åndedrettsvern.

De burde selvsagt hatt 3M Aura eller tilsvarende. Det er helt utilgivelig at frontlinjen ikke gis bedre HMS tilbud i vår tid! Dette bør virkelig drøftes i Koronavirusets utgave av 22. Juli-kommisjonen! 

• Liker 3
Skrevet
16 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev:

3 ganger? Oi, det var en hel del :)

Må jo være fetish eller noe 😁

Anonymkode: 06506...403

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må jo være fetish eller noe 😁

Nei, gode grunner hver gang. Får ikke akkurat noe nytelse av den pinnen opp i nesa.

Endret av Iceman
typo
Skrevet
Akkurat nå, Iceman skrev:

Nei, gode grunner hver gang. Får ikke akkurat noe nytelse av den pinnen opp i nesa.

Gode grunner tre ganger når du lever isolert fra resten av samfunnet og har på vernebriller og åndedrettsvern overalt hvor du går? Interessant. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gode grunner tre ganger når du lever isolert fra resten av samfunnet og har på vernebriller og åndedrettsvern overalt hvor du går? Interessant. 

Første gang var helt i startfasen. Hadde vært mye og handlet i januar-februar. Greit å få testet seg, vernebriller og åndedrettsvern beskytter ikke 100%.

2. og 3. gang var i juni før og etter besøk til familie.

Skrevet
8 minutter siden, Iceman skrev:

Første gang var helt i startfasen. Hadde vært mye og handlet i januar-februar. Greit å få testet seg, vernebriller og åndedrettsvern beskytter ikke 100%.

2. og 3. gang var i juni før og etter besøk til familie.

Var familien din smittet eller syke? 

• Liker 1
Skrevet
På 20.8.2020 den 15.10, AnonymBruker skrev:

Var familien din smittet eller syke? 

Man vet aldri hvem som er smittet så alltid lurt å teste seg.

Anonymkode: e4fb6...208

• Liker 1
  • Opprett ny...