Gå til innhold

Innafor: Sex eller overgrep? NRKTV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.

Anonymkode: 4bb83...956

Skrevet (endret)

Nå har jeg sett den. :) 

Sterk episode og sterke mennesker (ofre) som deltar. Det er så viktig at vi som samfunn har mer fokus på dette med grenser og grenseoverskridelser, og hvordan man kan forhindre at folk blir overgripere. 

Jeg må likevel si at jeg strever med å ikke bli provosert. Om man ikke forstår at man har gjort noe galt når man har hatt sex med noen som flere ganger har sagt "nei" så kan man ikke være noe annet enn stokk dum, evt fullstendig blottet for empati.

Modig gjort av jenta å stille opp for å fortelle om voldtekten hun var utsatt for. Det må ha krevd sinnsykt mye styrke og mot å faktisk møte han igjen. Hadde det vært meg, så hadde jeg aldri turt å se personen igjen.

Endret av Uatskillelig
Skrevet

Takk for tipset! 

Ikke sett. 

Skrevet

Jeg tenker at den gamle myten om at jenter skal spille «hard to get» fortsatt lever i beste velgående. 
Husker mormor sang en sang «din munn sier nei nei, men dine lepper sier ja.» Skumle greier.

Så tenker jeg også litt på hvilke signaler jenta sendte ut her. En ting er å ta med seg en gutt hjem i senga, under påvirkning av alkohol, en helt annen ting å bli med på råklining under dyna. Jeg vet det ikke er PK, og at et nei skal tas alvorlig på hvilket som helst tidspunkt.... men igjen, signaler og risikoforståelse. 
Så må vi slutte å være så forbanna opptatt av å please folk, og å være redde for å være kjipe eller pripne eller whatever.

Anonymkode: 0088d...64a

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...