Anonymuserr Skrevet 19. august 2020 #1 Del Skrevet 19. august 2020 Er det noen her inne som går GLU 1-7 som kan fortelle meg litt om studie? Er det vanskelig og masse arbeid? Kan de som vil, dra på utveksling i utlandet for et semester? Eller er det bare utvalgte? Noe annet jeg bør vite? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #2 Del Skrevet 19. august 2020 Jeg gikk det, ferdig i fjor. Vi var kun 10 av 30 som fullførte. Mange bukker under på matematikk/norsk(nynorsk som man må ha) og/eller realfag (naturfag). Jeg er skoleflink og jobbet lite med skolen bortsett fra 2 uker før eksamen. For meg var det en lett utdanning. Kommer Ann på deg egentlig. Du må hvertfall like «fag». Jeg tok dog 60sp i matematikk og naturfag så Kan undervise til 13 trinn. Veldig fornøyd med det valget. man kan dra på utveksling et semester, hvertfall det universitetet jeg gikk på. Varierer. Du finner info om det på universitetets hjemmesider. Anonymkode: b2f82...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymuserr Skrevet 20. august 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 20. august 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk det, ferdig i fjor. Vi var kun 10 av 30 som fullførte. Mange bukker under på matematikk/norsk(nynorsk som man må ha) og/eller realfag (naturfag). Jeg er skoleflink og jobbet lite med skolen bortsett fra 2 uker før eksamen. For meg var det en lett utdanning. Kommer Ann på deg egentlig. Du må hvertfall like «fag». Jeg tok dog 60sp i matematikk og naturfag så Kan undervise til 13 trinn. Veldig fornøyd med det valget. man kan dra på utveksling et semester, hvertfall det universitetet jeg gikk på. Varierer. Du finner info om det på universitetets hjemmesider. Anonymkode: b2f82...7af Hvilken matte har man? Er det vanskeligere en 2P-Y? Likt, lettere? Jeg er ikke så veldig god i matte. Hva med resten av fagene? Regnet med at det kanskje ikke var så alt for avansert, ettersom man skal lære bort til 1-7. Klassinger. Men man må gå igjennom en del vanskelig pensum selv om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #4 Del Skrevet 20. august 2020 7 minutter siden, Anonymuserr skrev: Hvilken matte har man? Er det vanskeligere en 2P-Y? Likt, lettere? Jeg er ikke så veldig god i matte. Hva med resten av fagene? Regnet med at det kanskje ikke var så alt for avansert, ettersom man skal lære bort til 1-7. Klassinger. Men man må gå igjennom en del vanskelig pensum selv om? Det er krav om minst 4 i matematikk for å komme inn på lærerutdanningen. Anonymkode: 3feb9...69b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #5 Del Skrevet 21. august 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er krav om minst 4 i matematikk for å komme inn på lærerutdanningen. Anonymkode: 3feb9...69b Men man kan ha 2 P for å komme inn og det er jo ikke akkurat så vanskelig. Tror trådstarter mente hvilket nivå matten ligger på på grunnskolelærer 1-7 Anonymkode: cb8c9...a18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #6 Del Skrevet 21. august 2020 15 timer siden, Anonymuserr skrev: Hvilken matte har man? Er det vanskeligere en 2P-Y? Likt, lettere? Jeg er ikke så veldig god i matte. Hva med resten av fagene? Regnet med at det kanskje ikke var så alt for avansert, ettersom man skal lære bort til 1-7. Klassinger. Men man må gå igjennom en del vanskelig pensum selv om? Det er vanskeligere enn 2P-Y. Det er jo påbygg matte, påbygg matte er lettere enn vanlig 1 + 2P. hvis du tar minste krav til matte (30sp) vil det si du tar nivå 1, det mener jeg er overkommelig for alle hvis du har 4 i matematikk (som er kravet for å komme inn). Nivå 2 er som S2. Anonymkode: b2f82...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #7 Del Skrevet 21. august 2020 16 timer siden, Anonymuserr skrev: Hvilken matte har man? Er det vanskeligere en 2P-Y? Likt, lettere? Jeg er ikke så veldig god i matte. Hva med resten av fagene? Regnet med at det kanskje ikke var så alt for avansert, ettersom man skal lære bort til 1-7. Klassinger. Men man må gå igjennom en del vanskelig pensum selv om? For å være lærer må du ikke bare kunne stoffet som du skal lære vekk, du skal også være 10 nivå over elevene du underviser. Dvs når man tar norsk i GLU 1-7 utdanning skal man lære mye om morfologi, syntaks, nynorsk osv (Google hvis du lurer på hva det er). GLU er ikke en lett utdanning hvis man er en faglig svak student. Men du må bare jobbe mer med fagene. Gå inn på GLU utdanning på nett og Finn frem noen av fagene du er nysgjerrig på, og se på eksamensoppgavene så ser du hva som skal læres. Anonymkode: b2f82...7af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå