Gå til innhold

Innstilt som nummer 5 (4 stillinger)

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en drøy uke siden fikk jeg vite at jeg var innstilt som nummer fem til drømmejobben som har fire ledige stillinger. 

Jeg håper på at noen skal takke nei, men lurer på når jeg eventuelt kan vente å få beskjed. Noen som har erfaring med dette, og vet hvor lang betenkningstid som er vanlig og hvor raskt nestemann på listen vanligvis får beskjed om noen takker nei? 

Lurer også på når jeg kan vente endelig avslag om det ikke går veien, sliter med å konsentrere meg om andre ting så håper på en snarlig avklaring 🙂

Det gjelder en stilling i det offentlige. 

Anonymkode: f0d78...35e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange ganger er svarfristen en uke på offentlige stillinger. Jeg har jobbet i det offentlige i mange mange år, og har byttet stillinger og arbeidsgiver flere ganger. Jeg har alltid fått en ukes svarfrist. Noen ganger kan fristen forlenges med noen FÅ dager dersom det er gode grunner til det. Om en uke bør det meste m.a.o. være avklart. 

Skrevet

Jeg jobber i en kommune, der har vi 8 dagers svarfrist. Noen ganger så går forhandling om lønn eller andre vilkår noen dager utover dette. 

Anonymkode: 4769a...33e

Skrevet

Enig med de over. Det er vanlig med ca en ukes svarfrist. Hvis noen takker nei til stillingen etter å ha forhandlet om lønn og andre vilkår, kan det ta noen dager ekstra.

Anonymkode: c826e...bf2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...