Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag ble vi endelig henvist til fertilitetsutredning etter et års prøving. Vi tenkte at fastlegen automatisk sendte henvisning til sykehuset (i dette tilfellet St. Olavs hospital i Trondheim), så ble tatt litt på senga da han spurte om vi ville henvises til sykehuset eller en av de private klinikkene Spiren eller Medicus. Vi valgte sykehuset, men etter litt googling nå ble vi usikre. På nettsidene står det 5 ukers ventetid på sykehuset, men er dette tiden det tar å bli kontaktet, eller tiden det tar å få time? Er det noen som har erfaringer fra Trondheim og vet litt om dette? Har bare så lyst til å komme i gang med utredningen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg vært deg ville jeg fått utredningen på spiren. Der jobber dem 100% med fertilitet og er utrolig flinke

Tror dem til og med er flinkere på å se ting på ultralyd enn leger på sykehuset.

Anonymkode: 0a7e9...8c2

• Liker 1
Skrevet

Jeg er superfornøyd med Medicus, og kan nok takke dem for mine to siste barn (trengte bare medisinhjelp).

Jeg var gravid igjen tidligere denne måneden og tok kontakt med fastlegen for å få henvisning til tidlig UL pga. frykt. Den ble sendt til sykehuset, og etter 5 dager måtte jeg ringte og etterlyse om når jeg hadde fått time. Fikk opplyst timen da, men det var 10 dager til den var oppsatt! Jeg ringte legen og ba henne sende den til Medicus i stedetfor. Dagen etter ringte Medicus meg, og jeg fikk time til UL dagen etter det igjen. Så fra nå av holder jeg meg kun til Medicus. De har superhyggelige ansatte, alltid vært hjelpsomme og velvillige både med medisiner og ultralyder når jeg har ønsket det.

• Liker 1
Skrevet

Spiren - uten tvil! Dyktige og verdens hyggeligste og støttende folk!

• Liker 1
Skrevet

I denne tråden kan du se hva flere har svart

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vært deg ville jeg fått utredningen på spiren. Der jobber dem 100% med fertilitet og er utrolig flinke

Tror dem til og med er flinkere på å se ting på ultralyd enn leger på sykehuset.

Anonymkode: 0a7e9...8c2

De er uten tvil dyktige på st Olav.

Det er ikke slik at offentlig = dårligere enn privat. 

Men, at du får time privat raskere kan godt være. 

• Liker 1
Skrevet

Veldig dyktige, proffe folk på st. Olav! Fikk mine to takket være dem. Ting gikk kjapt også når jeg først kom inn i systemet der. Ville prøvd der før man evt gikk privat om det ikke lykkes på de tre uttakene som dekkes av det offentlige.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for alle svar! 🙌 Virker som de fleste er fornøyde uansett hvor de havner i Trondheim. Jeg får smøre meg litt med tålmodighet, men tar det for lang tid å få svar fra St. Olav går vi nok privat for å få fortgang i sakene :) 

Skrevet

Jeg ble henvist dit i juni. Jeg tror ikke det tok lenger enn et par uker før de sendte blodprøverekvisisjoner og noen skjemaer til utfylling i posten. Da var vi reist på ferie, så det tok noen uker før vi fikk tatt blodprøvene (dere møter bare opp på sykehuset for å ta dem når det passer dere). Noen av blodprøvene tar det 4-6 uker å få svar på, og når alle svarene er inne vil de sette opp time til dere for en samtale og videre undersøkelser.

Blir du gravid i mellomtiden tar du kontakt og så får du oppfølging istedenfor utredning.

Siden jeg er blitt gravid har de satt opp ultralyd når jeg er i uke 6. Problemet mitt er at jeg alltid har mistet i uke 4, så jeg måtte oppsøke privat gynekolog i mellomtiden siden det ikke var noe sykehuset kunne gjøre før jeg er i uke 6 (Jeg valgte Sentrum Gynekologi, og angrer ikke). Jeg har ikke hørt noe om time for utredning, men kanskje de avventer det nå som det er en sjanse for at jeg heller skal ha oppfølging.

Snakket med legen i telefonen forrige uke pga min frykt for spontanabort, og hun virket veldig grei, så jeg tror det blir bra.

Anonymkode: 19b88...f4a

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg ble henvist dit i juni. Jeg tror ikke det tok lenger enn et par uker før de sendte blodprøverekvisisjoner og noen skjemaer til utfylling i posten. Da var vi reist på ferie, så det tok noen uker før vi fikk tatt blodprøvene (dere møter bare opp på sykehuset for å ta dem når det passer dere). Noen av blodprøvene tar det 4-6 uker å få svar på, og når alle svarene er inne vil de sette opp time til dere for en samtale og videre undersøkelser.

Blir du gravid i mellomtiden tar du kontakt og så får du oppfølging istedenfor utredning.

Siden jeg er blitt gravid har de satt opp ultralyd når jeg er i uke 6. Problemet mitt er at jeg alltid har mistet i uke 4, så jeg måtte oppsøke privat gynekolog i mellomtiden siden det ikke var noe sykehuset kunne gjøre før jeg er i uke 6 (Jeg valgte Sentrum Gynekologi, og angrer ikke). Jeg har ikke hørt noe om time for utredning, men kanskje de avventer det nå som det er en sjanse for at jeg heller skal ha oppfølging.

Snakket med legen i telefonen forrige uke pga min frykt for spontanabort, og hun virket veldig grei, så jeg tror det blir bra.

Takk for et veldig nyttig svar! Og gratulerer så mye - håper det går bra for deg! 

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, rabarbrafrø said:

Takk for et veldig nyttig svar! Og gratulerer så mye - håper det går bra for deg! 

Bare hyggelig!

Takk for det. Har ikke et veldig høyt håp, men krysser fingrene for det likevel.

Skrevet

St. Olavs er ganske raske så tror ikke du vil miste uker :) Vi skal starte ivf der snart, håper vårt bekjentskap med St. Olavs blir kort! :) 

Anonymkode: 54fa9...aaa

• Liker 1
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

St. Olavs er ganske raske så tror ikke du vil miste uker :) Vi skal starte ivf der snart, håper vårt bekjentskap med St. Olavs blir kort! :) 

Anonymkode: 54fa9...aaa

Så godt å høre! Lykke til med ivf! :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...