AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #1 Skrevet 19. august 2020 Hallo Tips til hvordan jeg skal oppmuntre ei jente på 3,5 til å greie mer selv? Når hun er med meg, jeg er mammaen hennes altså, så skal hun ha hjelp til alt, bli matet, søvn, puslespill, påkledning, bli bært.. Jeg har vært opptatt av at hun skal få prøve seg frem selv, og alle disse tingene, foruten vaske seg selv etter hun har bæsjet eller vanskelig påkledning, så gjør hun vanligvis alt selv uten problemer både i barnehagen og hos besteforeldre. Ting som er vanskelig får hun jo hjelp til.. Jeg har alltid hjulpet henne om hun har spurt, eller når jeg ser at noe er vanskelig, eller når vi har dårlig tid. Både jeg og moren min ser at hun gjør seg mindre enn hun er med meg, men ikke alle andre. Jeg gir henne masse kos og oppmerksomhet, og prøver alltid å lese hennes behov, og hun er veldig sterk språklig, så jeg føler vi kommer langt ved å snakke sammen. Jeg møter henne litt på halvveien når det kommer til søvn, med ekstra kos og ekstra tid når jeg ser hun trenger det, så jeg vet ikke om denne atferden er et rop om hjelp om at hun trenger meg mer? Jeg føler meg rådvill.. Er dette vanlig at barn blir mer "hjelpeløse" med en forelder? Hva gjør jeg galt? Burde jeg virkelig bare behandle henne mindre enn hun er for en periode eller være mer konsekvent? Føler begge deler er galt.. Anonymkode: e448b...f92
Hactar Skrevet 19. august 2020 #2 Skrevet 19. august 2020 Veldig typisk, og du gjør neppe noe galt. Du kan fortsette å presse henne litt på noe, og gi henne service på annet. Hun er selvstendig med andre, så hun har ferdighetene inne. Da er det nok godt å innimellom være mammas baby litt også. Se henne an fra tilfelle til tilfelle, rett og slett, og følg magefølelsen.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #3 Skrevet 19. august 2020 1 time siden, Hactar skrev: Veldig typisk, og du gjør neppe noe galt. Du kan fortsette å presse henne litt på noe, og gi henne service på annet. Hun er selvstendig med andre, så hun har ferdighetene inne. Da er det nok godt å innimellom være mammas baby litt også. Se henne an fra tilfelle til tilfelle, rett og slett, og følg magefølelsen. Takk for svar ❤️ føler det blir så feil og være for streng, hun må kunne slappe av litt og barn har godt av å få litt ekstra service en gang i blant.. Jeg ser når hun trenger det. Du har nok rett i det du sier, og se an fra tilfelle til tilfelle. 😊 Anonymkode: e448b...f92
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #4 Skrevet 19. august 2020 Hun er tydeligvis flink og oppegående, men hun vil være babyen din. Bare nyt det 😍 Anonymkode: 61448...55b
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #5 Skrevet 19. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er tydeligvis flink og oppegående, men hun vil være babyen din. Bare nyt det 😍 Anonymkode: 61448...55b ❤️❤️❤️❤️ Takk Anonymkode: e448b...f92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå