Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får du flere avslag nå enn tidligere? Jeg er nettopp ferdigutdannet, og søker aktivt på alle jobber jeg føler jeg er kvalifisert til. Men etter 20-25 søknader har jeg enda ikke fått et intervju.  

Jeg var litt nysgjerrig på hvordan andre opplever jobbmarkedet under korona. Er det virkelig så vanskelig å få jobb for tiden, eller kan det være meg? 

Anonymkode: e8845...eb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får du flere avslag nå enn tidligere? Jeg er nettopp ferdigutdannet, og søker aktivt på alle jobber jeg føler jeg er kvalifisert til. Men etter 20-25 søknader har jeg enda ikke fått et intervju.  

Jeg var litt nysgjerrig på hvordan andre opplever jobbmarkedet under korona. Er det virkelig så vanskelig å få jobb for tiden, eller kan det være meg? 

Anonymkode: e8845...eb3

25 søknader er ingenting. Det er vanskeligere nå, men det avhenger MYE av hva slags utdannelse du har tatt.

Anonymkode: 5a047...6ba

Skrevet

Tidligere har jeg ikke hatt de store problemene med å få vikariater.. midlertidige stillinger tross lite arbeidsmarked. Men nå når jeg ikke frem til intervju engang.

Anonymkode: d4d00...3d0

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

25 søknader er ingenting. Det er vanskeligere nå, men det avhenger MYE av hva slags utdannelse du har tatt.

Kommer jo helt an på hva du søker på.

Det er rart å få 25 avslag uten intervju når du søker med en spesifikk utdanning.

TS: Tror du burde se på CVen og jobbsøknadene dine.

Korona vil gi mindre jobbtilbud (utlyste stillinger), men skal ha lite å si på om du får avslag eller ikke. 

Endret av abc123detvardet
Skrevet

Det kommer nok an på hvilke utdanning du har. Jeg fikk jobb i mai og er selv ferdig utdannet, fikk tre intervjuer til sammen av 6 søknader. De jobbene jeg søker på er det ca. mellom 5-15 søkere. Jeg søkte mest jobber på mindre steder for å få relevant erfaring fra feltet. 

Anonymkode: acb58...7ad

Skrevet

I 10-15 år før corona så fikk jeg vel intervju på over 50% av stillingene jeg søkte, og 90% av intervjuene endte i jobb.
Nå har jeg sendt nærmere 100 søknader, ikke ett intervju engang.

Anonymkode: 29ec2...3c8

Skrevet

Jeg søkte over 120 jobber når jeg var nyutdannet  i 2017 (politi) og fikk kun ett intervju og den jobben fikk jeg.. Absolutt ikke noe unikt med min situasjon .

Anonymkode: 6cd61...530

Skrevet

Det er flere søkere på utlyste stillinger nå enn før. I alle fall innen mitt fagfelt. Der jeg har søkt ser det også ut som om søkerne er mye høyere kvalifisert enn før. Jeg jobber i midlertidige stillinger så jeg søker en del og finner igjen mange navn på flere søkerlister. 

Da jeg søkte før korona kom jeg til intervju på absolutt alt jeg søkte på. Etter korona er det en arbeidsgiver (av to sendte søknader) som ikke har kalt meg inn. Kvalifikasjonskravene der jeg ikke kom til intervju var faktisk lavere enn mange av de jeg har kommet til intervju på. 

Anonymkode: e2a2d...832

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...