Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får du flere avslag nå enn tidligere? Jeg er nettopp ferdigutdannet, og søker aktivt på alle jobber jeg føler jeg er kvalifisert til. Men etter 20-25 søknader har jeg enda ikke fått et intervju.  

Jeg var litt nysgjerrig på hvordan andre opplever jobbmarkedet under korona. Er det virkelig så vanskelig å få jobb for tiden, eller kan det være meg? 

Anonymkode: e8845...eb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får du flere avslag nå enn tidligere? Jeg er nettopp ferdigutdannet, og søker aktivt på alle jobber jeg føler jeg er kvalifisert til. Men etter 20-25 søknader har jeg enda ikke fått et intervju.  

Jeg var litt nysgjerrig på hvordan andre opplever jobbmarkedet under korona. Er det virkelig så vanskelig å få jobb for tiden, eller kan det være meg? 

Anonymkode: e8845...eb3

25 søknader er ingenting. Det er vanskeligere nå, men det avhenger MYE av hva slags utdannelse du har tatt.

Anonymkode: 5a047...6ba

Skrevet

Tidligere har jeg ikke hatt de store problemene med å få vikariater.. midlertidige stillinger tross lite arbeidsmarked. Men nå når jeg ikke frem til intervju engang.

Anonymkode: d4d00...3d0

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

25 søknader er ingenting. Det er vanskeligere nå, men det avhenger MYE av hva slags utdannelse du har tatt.

Kommer jo helt an på hva du søker på.

Det er rart å få 25 avslag uten intervju når du søker med en spesifikk utdanning.

TS: Tror du burde se på CVen og jobbsøknadene dine.

Korona vil gi mindre jobbtilbud (utlyste stillinger), men skal ha lite å si på om du får avslag eller ikke. 

Endret av abc123detvardet
Skrevet

Det kommer nok an på hvilke utdanning du har. Jeg fikk jobb i mai og er selv ferdig utdannet, fikk tre intervjuer til sammen av 6 søknader. De jobbene jeg søker på er det ca. mellom 5-15 søkere. Jeg søkte mest jobber på mindre steder for å få relevant erfaring fra feltet. 

Anonymkode: acb58...7ad

Skrevet