Gå til innhold

Vil ha munnbind på alle skoler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det alvor!

Tiden er inne til å anbefale bruk av munnbind for elever og lærere hele skoledagen, ikke bare på vei til og fra skolen.

Man venner seg veldig fort til å ha på munnbind, og vi nekter å tro at barn ikke skal kunne lære det. Vi mener derfor at barna bør bruke munnbind fra første skoleår.

https://www.dagbladet.no/meninger/na-er-det-alvor/72736989

Anonymkode: 52583...5ed

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig bra forslag for barneskolen. Ungdomsskole og opp bør heller gå over til digital undervisning.

• Liker 9
Skrevet

Haha. Drøm videre.

• Liker 13
Skrevet

Hadde sønnen min måttet gå med maske på skolen nå som han akkurat har begynt i første klasse tror jeg at han effektivt hadde mistet all glede og lyst til å være på skolen. Jeg tror at det for 1. klassingene kunne vært et ekstremt stort inngripen i deres oppfatning av skolen og hvordan det er å gå på skolen.

• Liker 24
Skrevet

Nei. Bare, nei. Uten at jeg gidder å gå i noen diskusjon på det. Av smittehensyn gir det mening, men det er ikke det eneste som betyr noe i verden. Vet du hva. 

La ungene gå uten masker. Blir det krise får vi ha hjemmeskole igjen. 

Anonymkode: 5bee1...690

• Liker 26
Skrevet
4 minutter siden, NorthernLight said:

Ett bra forslag. Hvorfor skal mange lærere være redde for å gå på jobb? Som de sier, det er vanskelig å opprettholde avstand på skoler.  Det er også data fra Sør-Korea, USA og Israel som tyder på at barn er smittsomme.  Mange forskere sier det. 

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/26-forskare-barns-smittsamhet-bor-oroa/

Virker som om ingen har tenkt på hensyn til lærerne. Kan ikke være en enkel jobb å gå til nå.

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, Tension skrev:

Virker som om ingen har tenkt på hensyn til lærerne. Kan ikke være en enkel jobb å gå til nå.

Hvor mange lærere er over 65 år? Det har dødd 7 stykker de siste 5 ukene. 

Slutt med hysteri! 

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, abc123detvardet said:

Slutt med hysteri! 

65 er ikke et magisk tall. Trenger ikke å være over 65 for å dø eller få senskader av dette viruset.

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, abc123detvardet skrev:

Slutt med hysteri! 

Der kom den hysteri meldingen igjen... Du har tydeligvis ikke skjønt poenget..

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, NorthernLight skrev:

Hva er poenget?

At absolutt ingen skal dø av koronaviruset på ekstremt stor bekostning for resten av befolkningen?

Anonymkode: 52583...5ed

• Liker 14
Skrevet
2 minutter siden, NorthernLight skrev:

Tallene taler min sak ganske bra. 

• Liker 6
Skrevet

Som om skolen ikke er vanskelig nok for mange barn. Jeg bruker munnbind i kollektivtrafikken og føler jeg holder på å dø av ubehag i tillegg til st det er vanskelig å puste. 

jeg tror rett og slett jeg hadde nektet å gå på skolen som 11 åring dersom jeg måtte bruke munnbind hele dagen

Anonymkode: 80f32...8c2

• Liker 15
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som om skolen ikke er vanskelig nok for mange barn. Jeg bruker munnbind i kollektivtrafikken og føler jeg holder på å dø av ubehag i tillegg til st det er vanskelig å puste. 

jeg tror rett og slett jeg hadde nektet å gå på skolen som 11 åring dersom jeg måtte bruke munnbind hele dagen

Anonymkode: 80f32...8c2

De gangene jeg bruker munnbind eller maske går det helt fint.  Å si at du holder på å dø av ubehag pga munnbind i kollektivtrafikken hørtes rimelig overdrevet ut. Men nå vet ikke jeg om du har astma eller andre sykdommer som gjør at det er så ille. 

Endret av NorthernLight
  • Liker 8
Skrevet

Tror ikke det blir enkelt å få små barn til å bære munnbindet riktig. Blir mye styr uten at det egentlig har så stor gevinst. Har mer tro på at man passer på at syke holder seg hjemme. Dessuten går man glipp av mange ansiktsutrykk ol. når man har på munnbind, det kan bli vanskeligere å lese de sosiale kodene, forstå hva som foregår. I tillegg er det overhodet ikke miljøvennlig!

Munnbind en time om dagen når man reiser kollektivt kan jeg se poenget med, da det er vanskelig å holde avstand. Men jeg ser ingen fordeler med å ta dem i bruk på skolen. 

Anonymkode: 5a6ea...a1f

• Liker 13
Skrevet
Just now, NorthernLight said:

De gangene jeg bruker munnbind eller maske går det helt fint.  Å si at du holder på å dø pga munnbind i kollektivtrafikken hørtes rimelig overdrevet ut. Men nå vet ikke jeg om du har astma eller andre sykdommer som gjør at det er så ille. 

Jeg har astma, sliter ofte med å trekke pusten dypt, så må som regel puste med åpen munn, å puste bare gjennom nesen er ikke godt nok. For meg er det å bruke munnbind helt forferdelig, føler at jeg ikke får nok luft. 

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, abc123detvardet said:

Haha

Morsomt at de døde?

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det blir enkelt å få små barn til å bære munnbindet riktig. Blir mye styr uten at det egentlig har så stor gevinst. Har mer tro på at man passer på at syke holder seg hjemme. Dessuten går man glipp av mange ansiktsutrykk ol. når man har på munnbind, det kan bli vanskeligere å lese de sosiale kodene, forstå hva som foregår. I tillegg er det overhodet ikke miljøvennlig!

Munnbind en time om dagen når man reiser kollektivt kan jeg se poenget med, da det er vanskelig å holde avstand. Men jeg ser ingen fordeler med å ta dem i bruk på skolen. 

Så det er ikke så nøye om lærere blir smittet selvfølgelig? Eller at noen tar med evt smitte til andre hjemme? 

• Liker 7
  • Opprett ny...