AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #1 Skrevet 19. august 2020 Jeg har en gutt på 15mnd som kaster seg på gulvet og slår hodet i gulvet gjentatte ganger mens han skriker av sinne. Er redd han skal ta skade av det men han gir seg ikke. Det skjer hver gang. Han blir då sint at han vet ikke hvor han skal gjøre av seg, går bare rundt og slår og river i ting, kaster seg på gulvet og ruller rundt og smeller hodet rett i gulvet til han får merke i pannen. Noen som kjenner til adferden og vet hvorfor barn gjør det? Og eventuelt hvor lenge det varer? Anonymkode: 3e2da...fcb
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #2 Skrevet 19. august 2020 Kan være tegn til autisme? Har han flere symptomer? Anonymkode: 211c8...1ce
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #3 Skrevet 19. august 2020 Broren min slo seg i hodet når han var liten og hadde raserianfall, med hendene, lekebiler etc. Det gikk over, men det måtte jo stoppes for at han ikke skulle skade seg. Anonymkode: 600da...862
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #4 Skrevet 19. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan være tegn til autisme? Har han flere symptomer? Anonymkode: 211c8...1ce Nei han har ingen andre tegn. Han er veldig flink med mye og er kontaktsøkende og er flink med øyekontakt. Anonymkode: 3e2da...fcb
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #5 Skrevet 19. august 2020 Da må du selvsagt holde ham. Ellers er du praktisk talt medskyldig om han skader seg alvorlig. Kan faktisk ikke huske at barna mine var spesielt sinte i den alderen. Anonymkode: baec8...f43
Munchlax Skrevet 19. august 2020 #6 Skrevet 19. august 2020 Dette gjorde den ene sønnen min også. Han startet vel rundt ett-årsalderen og ga seg vel da han var to, to og et halvt år. Han er helt normal idag uten noen diagnoser. Hodedunking var hans måte å få ut frustrasjon på i mangel på språk.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #7 Skrevet 19. august 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da må du selvsagt holde ham. Ellers er du praktisk talt medskyldig om han skader seg alvorlig. Kan faktisk ikke huske at barna mine var spesielt sinte i den alderen. Anonymkode: baec8...f43 For et hjelpsomt svar 🙄 TS: Min eldste var akkurat sånn som din. Var i den alderen det begynte. Skikkelig moro å levere han i barnehagen når han hadde merke fra fugene på badet f.eks 🙈 Men det går over altså, men jeg kan dessverre ikke huske når det ga seg hos oss. Han er fortsatt en gutt med masse følelser da 😊 Anonymkode: 1b2f2...4b0
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #8 Skrevet 19. august 2020 Har vært gjennom det der ja.. hahahaha. 🤣 vår var også sånn på deb alderen. Tror det fa seg mer eller mindre npr han var 2... ingen tips desverre, han skjøbte bare at det gjorde vondt og ga seg vel.. Anonymkode: daeb1...a81
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #9 Skrevet 19. august 2020 Jeg var også sånn når jeg ikke fikk det som jeg ville. Sluttet av meg selv etterhvert tror jeg. Var viljesterk og aktiv som barn. Hadde ikke utagerende atferd i tenårene eller nå som voksen. Anonymkode: c9a73...399
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #10 Skrevet 19. august 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da må du selvsagt holde ham. Ellers er du praktisk talt medskyldig om han skader seg alvorlig. Kan faktisk ikke huske at barna mine var spesielt sinte i den alderen. Anonymkode: baec8...f43 Selvfølgelig gjør jeg jo det. Prøver å prate rolig til han og forteller at det er helt greit at man blir sint og frustrert men at det går bra. Ingen barn er like heldigvis Anonymkode: 3e2da...fcb
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #11 Skrevet 19. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en gutt på 15mnd som kaster seg på gulvet og slår hodet i gulvet gjentatte ganger mens han skriker av sinne. Er redd han skal ta skade av det men han gir seg ikke. Det skjer hver gang. Han blir då sint at han vet ikke hvor han skal gjøre av seg, går bare rundt og slår og river i ting, kaster seg på gulvet og ruller rundt og smeller hodet rett i gulvet til han får merke i pannen. Noen som kjenner til adferden og vet hvorfor barn gjør det? Og eventuelt hvor lenge det varer? Anonymkode: 3e2da...fcb Har du prøvd å ta han opp eller avlede han på en eller annen måte? Anonymkode: 76447...a7e
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #12 Skrevet 19. august 2020 Det der er helt normalt. Pleier å roe seg når de utvikler språk. Anonymkode: af6c8...bcc
Gjest Lommerusk Skrevet 19. august 2020 #13 Skrevet 19. august 2020 Ikke autisme nei, huff!!! Min er nettopp ferdig med den perioden. HELT NORMALT
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #14 Skrevet 19. august 2020 Hurra, ha, ikke bare min. Sønnen min gjorde det hver gang han fikk Nei, han klarte ikke å ta imot noe disiplinering. Men det var en kort periode, det fikk heldigvis fort over. Usikker, en måned eller to? Lenge siden nå, han har nylig begynt på skolen og er veldig grei gutt overalt. Anonymkode: 0887f...4a3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #15 Skrevet 19. august 2020 Helt normal! Min gjorde det fra 2-3 års alderen. (Ble mindre jo eldre han ble). Hans måte å bruke språk å si han var frustrert over å enten ikke få lov til noe eller ikke få til noe. Etterhvert så gjorde han et rituale ut av det. Ble sint og la seg ned, dunket hodet i gulvet, gråt fordi det var vondt i hodet og kom løpende for å få trøst. Snakket mye med helsesøster. Hun sa jeg skulle trøste men IKKE fokuser på at han dunker. Fokuser på det som gjør at han dunker, at han fikk nei til å hoppe i sofaen eller ikke klarte å pusle. Snakk om det først og deretter avled og gjør noe hyggelig sammen. Anonymkode: 0bcdc...235
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #17 Skrevet 19. august 2020 Helt normalt☺️ Jobber i bhg og har hatt flere barn som har gjort dette. Du bør overse det, de gjør det for oppmerksomhet😅 Anonymkode: 2eee6...441
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #18 Skrevet 19. august 2020 Gutten vår holdt på sånn en periode på den alderen. Du må bare passe på at han ikke skader seg. Du må legge noe mellom hodet hans og det han skaller mot. Anonymkode: b0725...52b
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #19 Skrevet 19. august 2020 Helt normalt med slike perioder. Når de er så små, klarer de ikke få ut frustrasjonen på annen måte enn å slå, kaste noe, eller skalle seg selv. dette går over. Anonymkode: 0e730...f49
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #20 Skrevet 19. august 2020 Normalt når de har så lite språk enda. Kan hende du opprettholder denne atferden selv, uten at du tenker over det: han har merket at du gjør alt/trøster/koser/gir oppmerksomhet hvis han dunker hodet i gulvet gjentatte ganger? For da vil det bare fortsette Ignorer uønsket atferd, eller prøv å avlede med noe annet. Bære han bort i et hjørne med matter/madrasser/puter/pledd, så kan han bare dunke i vei der - uten at du gir han mer oppmerksomhet. Samt forebygge disse situasjonene som utløser denne reaksjonen. Anonymkode: 42151...a98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå