AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #1 Skrevet 19. august 2020 Hei! Er i uke 34 nå å jeg holder nesten ikke ut. Den siste uka har jeg slitt mye med kraftige kynnere, jeg får ikke gjort noe som helst da jeg trenger en pause bare av å ha gått tur/retur toalettet. Begynner å bli vanskelig å gjøre nr 2 på do fordi jeg får kynnere av å sitte på do, så trykking kan man glemme for det er smertefullt. Bekkenplagene er det eneste som har blitt bedre, men nå kjenner jeg på smerter i korsryggen. Synes det er vanskelig å tolke om det er muskulært pga belastningen eller om det er i forbindelse med kynnerne. I teorien skulle jeg enda vært i jobb men har sykmelding pga risiko for prematur fødsel av diverse årsaker. HVA gjør jeg? Jeg holder ikke ut dette til termin. Anonymkode: 254e6...bc5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #2 Skrevet 19. august 2020 Ikke så mye å gjøre annet enn samtale med jordmor og evt henvisning til samtale på sykehus. Er det uutholdelig kan de kanskje sette deg i gang etter uke 37? Anonymkode: 12aac...9d3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #3 Skrevet 19. august 2020 Lenge siden du tok urinprøve? Ved plutselig hyppigere kynnere kan det evt være UVI også. Anonymkode: 80e52...2df
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #4 Skrevet 19. august 2020 Om det skal være slik? Ideelt sett ikke. Jeg er riktignok to uker kortere på vei enn deg, men jeg har ikke slike plager du beskriver. Mye fysisk aktivitet klarer jeg ikke, men både husarbeid og å gå rundt på jobb går helt fint. Jeg får kun litt kynnere dersom jeg presser meg litt hardt fysisk, men kynnerne mine er overhodet ikke smertefulle, det kjennes bare ut som om det strammer. Har du blitt undersøkt ordentlig for kynnerne? Anonymkode: 1ca2f...c68
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #5 Skrevet 20. august 2020 Takk for svar 🙂 Har sjekket meg for uvi, prøvene er fine. Kan se at jeg har kynnere på ctg målinger men de blir hverken verre eller hyppigere så det ble ikke pratet om eller gjort noe med, det viktigste var at baby ikke ble påvirket. Jeg kan sitte og ligge helt stille, og fortsatt få kynnere som strammer ordentlig. Føler nesten jeg sitter på nippet å venter på at vannet plutselig går eller noe sånt. Bevegelser har det vært mye av i dag hvertfall.. Synes det er vanskelig å vite hva man skal ta kontakt for å ikke, men en ekstra kontroll hos jordmor høres ikke dumt ut, får høre om de har noen ledige timer i nærmeste fremtid. Anonymkode: 254e6...bc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå