Gå til innhold

Stesønn vil henge opp fagbrev i stua.

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Nerine_ skrev:

Stolthet blir ikke målt etter hva man har hengt opp på veggen, for en latterlig dum kommentar. 

Bor du i USA, siden dette er noe du ofte ser hos folk? 

Nei, bor i Norge.

Skrevet

1 minutt siden, HopelessFear skrev:

Mine foreldre har alle utdanningene som ungene har oppnådd. (Div. fagbrev, master, doktorgrad og sertifisering for å nevne noen. Flere av ungene har opptil flere.) Pluss bilder fra graduation. Jeg har sett det hos mange flere også. Men klart ikke alle er like stolte av sine barn/stebarn og bryr seg mer om fasade.

Eh - det er da foreldrene dine som er opptatt av fasade, som krampeaktig må trykke absolutt all utdannelse til alle i familien opp i ansiktet på enhver som kommer på besøk. «Seee så utdannede og svære og flinke vi er!» Dritharry.

Andre bryr seg ikke om om alle gjester vet hvor mange studiepoeng hvert av barna har, og er mer opptatt av å ha det fint og hyggelig rundt seg.

Anonymkode: d75fb...025

• Liker 16
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Typisk at stemor ikke vil ha noe av stesønnen hjemme lenger! La nå gutten få henge det opp til han flytter!!! Herregud! Ond stemor vibber 😤

Anonymkode: dc3f0...2cd

Dummeste jeg har hørt! Hadde ikkje godtatt det sjøl. Har ingenting med å være ond.

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, HopelessFear skrev:

Mine foreldre har alle utdanningene som ungene har oppnådd. (Div. fagbrev, master, doktorgrad og sertifisering for å nevne noen. Flere av ungene har opptil flere.) Pluss bilder fra graduation. Jeg har sett det hos mange flere også. Men klart ikke alle er like stolte av sine barn/stebarn og bryr seg mer om fasade.

Fasade? Det er jo dere som er opptatt av fasade som henger opp skrytebilder på veggene. 🤣

Anonymkode: 5ad64...6e8

• Liker 11
Skrevet

Samboers fagbrev og andre sånne viktige ting henger på kontoret hjemme, å der skal det få være. 

Anonymkode: d3230...ad8

• Liker 2
Skrevet

Jeg er helt enig i at det er både harry og unødvendig. Jeg har imidlertid en tanke om at hvis jeg hadde stebarn, ville jeg forsøkt å behandle de så likt som mulig, og hvis mitt eget barn kom stolt med fagbrevet hjem og ville henge det opp midt i stua ville jeg aldri hatt hjerte til å si nei av estetiske årsaker. Så det må vel også gjelde for stebarna🤷🏻‍♀️

Anonymkode: f5f32...2d6

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, Tran09 skrev:

Hva med ett kompromiss? Ramme inn fagbrevet i en ramme med hale, så kan fagbrevet stå framme på en sjenk, bokhylle  bord eller annet passende sted? 

Da blir han glad, dere beholder husfreden og du slipper å få ett hull i den nyoppussede stueveggen.

Absolutt beste rådet så langt..

TS; jeg tror det er en smakssak, ser flere er åpen for å ha fagbrev hengende på stua, kjøkken o.l. Kunne ikke tenkt meg noe slik selv, heller. Men her føler nok mann og stesønn at det handler om stolthet og det å anerkjenne stesønn sine oppnåelser.

Du vil tjene mest på å forsøke å inngå en form for kompromiss, ikke avfeie det hele som latterlig. Jeg ville kanskje hengt bildet et sted hvor jeg ser for meg at jeg lett kan erstatte bildet med noe annet den dagen gutten flytter. I en gang for eksempel, slik enkelte skriver. (Men ikke på do, det kan jo nesten fremstå litt sarkastisk 🙈

Gratulerer med ferdig fagbrev til din stesønn :) 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, HopelessFear skrev:

Nei, bor i Norge.

Javel, jeg kjenner igjen som henger opp sånt. Er det for å vise seg frem, eller er det total mangel på interiørsans? 

• Liker 9
Skrevet

Om det så er fagbrev eller kunsten til mine egne barn så vil det aldri havne på noen vegger i huset annet enn på deres egne soverom. 

Jeg er helt enig med det TS. 

Forstår at far og sønn er stolte. Men de kan fint finne en annen vegg. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg ville ikke ha hengt det opp. 

Men de som sier det er harry: Hva så? Trist at folk bryr seg så mye om hva andre mener. Svake folk.

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, HopelessFear skrev:

Ja du er kjip. Det er stor forskjell på katakterhefte og fagbrev, da fagbrev er endt utdanning og mange års arbeid for å oppnå.

Sorry men så stort er det ikke. 2 år skole og 2 år lærling, wow så vanskelig. Eller 5 år på jobb og søk om fagbrev eller alle andre enkle måtene å få fagbrev på. 

Har 2 fagbrev. Ikke noe å skryte av i det hele tatt. Det er like stort som å bestå grunnskolen, altså noe elementært. Har man en IQ skade og sliter med å knyte skoene uten tilsyn så er nok fagbrev ekstremt vanskelig og noe å være stolt over. Men for de aller fleste så er det som en fjert i vinden og like lett som å pusse tenner med en manuell tannkost. 

Anonymkode: c824d...26f

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, abc123detvardet skrev:

Jeg ville ikke ha hengt det opp. 

Men de som sier det er harry: Hva så? Trist at folk bryr seg så mye om hva andre mener. Svake folk.

Jeg bryr meg ikke om hva andre mener, men jeg bryr meg derimot om hva jeg selv mener, og jeg syns det er harry. 

Når ble man et svakt menneske fordi man har meninger? 

• Liker 7
Skrevet

Kan dere ikke kjøpe en ramme til det slik at det kan stå på en sjenk, TV benk eller lignende? Da blir det ikke hull i veggen, og hva gjør vell det om det står fremme til han flytter? Han er nok veldig stolt og det forstår jeg pappaen er å.

Anonymkode: 02c2f...dc4

Skrevet

Hadde vært uaktuelt her i huset, om det gjaldt barn eller stebarn. Hva er poenget? Han kan ha det på rommet sitt og etter hvert på jobb når han får det. Har aldri vært inne i et hjem med fagbrev eller diverse andre tilsvarende ting hengende på veggen. Mine egne meritter ligger i en perm i tilfelle jeg trenger de til evt å søke ny jobb. Fint at han er stolt, men blir ikke det som å henge opp vitnemålet fra videregående?

Hadde ikke hengt opp verken det eller bekreftelse på bestått bachelor/master/doktorgrad. Utdannelse er en selvfølge i dag og ikke noe å vise frem. Hadde jeg hatt en medalje fra OL så kunne den fått en plass på soverommet inntil seiersrusen hadde gitt seg

Anonymkode: fe4cd...dc9

• Liker 5
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Nerine_ skrev:

Jeg bryr meg ikke om hva andre mener, men jeg bryr meg derimot om hva jeg selv mener, og jeg syns det er harry. 

Når ble man et svakt menneske fordi man har meninger? 

Les igjen...

• Liker 1
Skrevet

Hadde det vært godkjent om den var en master?

uansett, menn/gutter er ikke så flinke med interiør, malplasserte bilder

Anonymkode: 309e6...5cd

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

uansett, menn/gutter er ikke så flinke med interiør, malplasserte bilder

Nei, rart uansett. 

Å ha fagbrev, bachelor, master, doktorgrad eller noe form for grad er virkelig ikke så spesielt.

I USA har 1% av populasjonen doktorgrad.

• Liker 3
Skrevet

Her tror jeg folk er veldig forskjellige. Noen skal henge opp alt sånt å vise det frem til alle som kommer på besøk. Personlig skjønner jeg deg veldig godt. Jeg synes det er utrolig harry og henger ikke opp slik på soverommet utenfor synet engang. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke ts men svarer likevel, nei det synes jeg ikke har noe å si i det hele tatt. Har selv en master og ville syntes det var ubehagelig og flaut å skulle henge opp diplom for det på stueveggen. 

Anonymkode: 64167...780

• Liker 4
Skrevet

Syntes heller at bildet med "Love, hope, trust", eller de såkalte home bokstavene er mer Harry enn et fagbrev.

Anonymkode: 6bcb1...188

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...