Gå til innhold

Stesønn vil henge opp fagbrev i stua.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her får hverken mine barn eller mine stebarn henge fagbrev i stua. Da må jo også bachelor og mastergrader henge oppe 😂 Jeg får heller tåle å være verdens dårligste mor og stemor, det står jeg i

Anonymkode: 088c7...1f5

• Liker 6
Skrevet

Alle i vår familie har svært gode utdannelser,  men jeg har aldri vurdert å henge vitnemålene opp på veggen, tror ikke barna har tenkt på det heller! Jeg synes for det første ikke at det er noe pent å se på, og for det andre virker litt skrytete!

MEN, hvis det virkelig hadde vært viktig for et av barna hadde jeg nok gjort det, hvis barnet virkelig hadde vært så stolt av sin egen prestasjon at vedkommende ville ha det hengt i stuen hadde jeg gitt etter, barnas glede > pene vegger i stuen!

• Liker 1
Skrevet

Jeg trodde fagbrev skulle henge på jobb/kontoret? 

Har aldri sett fagbrev, vitnemål fra videregående eller høyere utdanning på privat vegg. Har mennesker med alt fra fagbrev til doktorgrad i vennegruppen. 

Anonymkode: 64b17...be0

• Liker 2
Skrevet

Aldri om noe slik skal opp på mine stuevegger. Mitt eget vitnemål for bestått doktorgrad kommer heller aldri opp, har vurdert å ha det på kontoret på jobb, men what for? Det holder at jeg selv vet jeg har graden. Har aldri skjønt hvorfor slike ting skal opp på veggen hjemme.

Hva barna henger opp på sitt eget rom eller i egen bolig er derimot helt opp til dem. 

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, draug 75 said:

Han er nok stolt av fagbrevet sitt.

Men jeg lurer på hva folk hadde syntes om at jeg spikra vitnemålet fra ingeniørhøgskolen opp i stua?

Jeg har ikke hengt opp mine. Kunne vurdert en doktorgrad. Men det har jeg ikke 🤷‍♀️

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg trodde fagbrev skulle henge på jobb/kontoret? 

Har aldri sett fagbrev, vitnemål fra videregående eller høyere utdanning på privat vegg. Har mennesker med alt fra fagbrev til doktorgrad i vennegruppen. 

Anonymkode: 64b17...be0

Ingen av de jeg kjenner med fagbrev har et eget  kontor de kan henge det opp på. 

• Liker 2
Skrevet

Er det rart det blir krig i verden... 

Nei, jeg syntes ikke fagbrev hengende i stua er optimalt, men det er vel et hvitt ark med rødt segl, så det går sikkert greit. Så lenge han faktisk tar det med seg når han flytter så er det jo kortvarig, og da kan du passe på å slå inn spikeren et sted du ønsker å henge opp noe annet.

PS: «Din» nyoppussede stue ? 🤔 Er det ikke mannens stue også ? 🤔 Og han ønsker å henge det opp? Da er vel saken bankers da ? 

PPS: Jeg har aldri sett et fagbrev henge i ei stue, kun på type hjemmekontor eller soverom. 

Anonymkode: 65aa3...8f0

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

så dine barns fagbrev skal henge på rad og rekke is tua?

Anonymkode: 6d2d5...c0a

Nå er det bare en av mine tre som er fagutdannet, men hun som er fagutdannet , hadde det hengende i stua over en stund. 

Av alle måter jeg har vist at jeg er stolt av henne og anerkjenner hennes innsats og evner, så er vel det den absolutt mest ubetydelige og minst kontroversielle gesten jeg har gjort for henne. Å lage bråk om noe sånt fremstår direkte smålig. 

• Liker 3
Skrevet

Kan dere inngå kompromiss? Kan henge i gangen

Anonymkode: 27338...3c8

• Liker 3
Skrevet

Nei, ærlig talt! 🤣 Ikke fagbrev på stueveggen. Bare nei!

Anonymkode: 70d28...ca4

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sorry men så stort er det ikke. 2 år skole og 2 år lærling, wow så vanskelig. Eller 5 år på jobb og søk om fagbrev eller alle andre enkle måtene å få fagbrev på. 

Har 2 fagbrev. Ikke noe å skryte av i det hele tatt. Det er like stort som å bestå grunnskolen, altså noe elementært. Har man en IQ skade og sliter med å knyte skoene uten tilsyn så er nok fagbrev ekstremt vanskelig og noe å være stolt over. Men for de aller fleste så er det som en fjert i vinden og like lett som å pusse tenner med en manuell tannkost. 

Anonymkode: c824d...26f

Gud for et kvalmt og nedlatende innlegg.

Anonymkode: 27338...3c8

• Liker 13
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det rart det blir krig i verden... 

Nei, jeg syntes ikke fagbrev hengende i stua er optimalt, men det er vel et hvitt ark med rødt segl, så det går sikkert greit. Så lenge han faktisk tar det med seg når han flytter så er det jo kortvarig, og da kan du passe på å slå inn spikeren et sted du ønsker å henge opp noe annet.

PS: «Din» nyoppussede stue ? 🤔 Er det ikke mannens stue også ? 🤔 Og han ønsker å henge det opp? Da er vel saken bankers da ? 

PPS: Jeg har aldri sett et fagbrev henge i ei stue, kun på type hjemmekontor eller soverom. 

Anonymkode: 65aa3...8f0

Nei, det er vel ingen selvfølge at arket skal opp på veggen fordi mannen ønsker det? Her har begge vetorett. Kommer jeg hjem med noe mannen synes er stygt, kommer det ikke opp på veggen. Samme hvis han vil henge opp noe jeg er uenig i. Hvis ikke vi er enige om at noe er fint og skal opp på den veggen, så kommer det ikke noe på veggen. 

Anonymkode: d75fb...025

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er vel ingen selvfølge at arket skal opp på veggen fordi mannen ønsker det? Her har begge vetorett. Kommer jeg hjem med noe mannen synes er stygt, kommer det ikke opp på veggen. Samme hvis han vil henge opp noe jeg er uenig i. Hvis ikke vi er enige om at noe er fint og skal opp på den veggen, så kommer det ikke noe på veggen. 

Anonymkode: d75fb...025

Jeg begriper ikke hvorfor dette skal være noe å gjøre seg vanskelig for når det er så viktig for gutten. 

Anonymkode: d80cb...382

• Liker 4
Skrevet

Synes du har fått mange gode forslag her TS, jeg husker selv hvor stolt jeg var som 19-åring av fagbrevet mitt, fordi jeg hadde fullført en utdannelse når jeg samtidig gikk igjennom en tøff periode i livet mitt. Etterhvert tok jeg også høyere utdannelse, og jeg ser fortsatt tilbake på fagbrevet med stolthet da det var det som åpnet opp for en del av interessen for hva jeg nå er utdannet som, og hva som gjør at jeg vil fortsette å bygge på utdannelsen min. Jeg har dog aldri hengt fagbrevet på veggen, og kan ikke sette meg inn i viljen til å gjøre det heller. Har du vist stolthet over endt utdanning ovenfor stesønnen i ord eller handling? Har du snakket med han om årsaken til hvorfor han ønsker å ha det på veggen i stua? Har dere pratet om alternative steder det kan stå eller henge, som den andre stua du nevner? 

Anonymkode: b25d7...9eb

• Liker 3
Skrevet

Har selv svennebrev, har ikke falt meg inn å henge det i stuen. Å ramme det inn, ja det kan man, men å henge det opp på stuen som om det er rene kunstverket syns jeg blir rart. Har forståelse for at man kanskje ikke vil henge opp hva som helst på en nyrenovert stue. 

• Liker 2
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Verken stesønn, sønn, stedatter, datter eller mann hadde fått hengt opp fagbrev eller diplomer på stuen. 

Kanskje på kjøkkenet... Hovedsaklig på eget rom/kontor. 

Skrevet

Uaktuelt. Si at det kan henges opp på rommet , eller i hans stue når han flytter. Deres hus og dere har pusset opp - da har man jo en viss type ineriør, og barnemalerier, tegninger, fagbrev eller vitmemål henges da ikke opp i stua. Enten på kjøleskap eller rom

Anonymkode: 09d43...f1e

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Da er jeg dårlig mamma og kone og. Ikke søren om sånt kommer opp på veggene her😅

Anonymkode: 07878...f5e

Samme her. Jeg og mannen har bare ett barn - felles. Vi er uendelig stolte av ham og har hengt opp alt mulig - tegninger og malerier fra han var liten, diplomer fra fotballen, bilde fra første skoledag, vitnemål fra grunnskolen, og ja, fagbrev - men på rommet hans. Det er jo der sånt hører hjemme. I stua har vi kun et bilde av ham fra han var 1 år gammel, det holder. Også har vi noen tegninger vi har fått av ham på veggen på kontoret da.

Anonymkode: 7ec2d...e77

• Liker 1
Skrevet

Kan dere ikke kjøpe ei ramme på fagbrevet og sette det i ei hylle el.l. Da er det lett å flytte på dersom han snart skal flytte for seg selv, og du blir ikke den kjipe stemora som må legge en demper på hans glede.

Anonymkode: 45db4...5da

Skrevet

Kjøp et lite sidebord, sett det på bordet. Lag et lite mini alter der med lys og engel. Feks i gangen der Alle kan stoppe og beundre, spesielt gjester. Når de kommenterer kan du si at dere er veldig glade og stolte over stesønn.  Han kan så ta bildet med når han flytter og men ikke før du tar et bilde av bildet som du kan blant familiebilder feks.

Anonymkode: ffad3...90c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...