AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #1 Skrevet 19. august 2020 Hei! Barnet mitt på 1,5 år begynte i barnehagen i starten av måneden. Før hun begynte sov hun en lang lur på 2 timer midt på dagen. Jeg pleier å amme henne i søvn, pappan holder henne i armene når han legger henne. Alle har sagt at barnehagen er eksperter på søvn, at de får barnet raskt inn i deres rutiner, og at det vil gå seg til. Nå har det riktignok ikke gått så lang tid, men har inntrykk av at alle de andre barna sover under lurene nå. Mitt barn sover mye kortere i barnehagen, som oftest rundt 30 minutter, og noen ganger nekter hun å sove. Er det noen som har erfaringer med dette? Tips? Hun har fått en bamse med seg hjemmefra, den har visstnok en liten effekt. Anonymkode: 3d8d2...d83
tangent Skrevet 19. august 2020 #2 Skrevet 19. august 2020 Mitt eneste tips er å snakke med barnehagen og spørre om hva de tenker. Sover barnet ute eller inne? Er det vant til å sove ute eller inne hjemme? Innføre samme rutiner hjemme i helgene? Men snakk med barnehagen om det! De har garantert hatt en slik situasjon før! 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #3 Skrevet 19. august 2020 Du vil muligens ikke høre det. Men jeg tenker det er på tide å lære barnet å finne søvnen selv. Sier ikke at du skal slutte å amme, men akkurat det å amme i søvn vil jeg si er en uvane når barnet er blitt så stort. Det er ikke alltid sånn at "uvanen" løser seg av seg selv når barnet begynner i bhg, man må gjerne gjøre en liten innsats selv også, følge opp hjemme når barnet endrer vaner når det begynner i bhg. Anonymkode: 86ca4...6f3 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #4 Skrevet 19. august 2020 Barnehagen er flinke, men de kan ikke trylle. Har du lagt til barnet inngrodde uvaner så er det vanskelig å snu. Det vil ta lang tid. Anonymkode: 7cf32...1a5 1
Mopsi Skrevet 19. august 2020 #5 Skrevet 19. august 2020 (endret) Jeg ammet også min til søvne, og hun sov i bare 15-30 min de første ukene i bhg selv om det ikke var noe problemer med å sovne selv. Etter to-tre uker ble det bedre og da sov hun gjerne i 1.5 time 😄 Endret 19. august 2020 av Mopsi 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå